Kirjoittaja Aihe: 508 - ASR/ESP System fault  (Luettu 4199 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

kaselin

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 388
  • Jotenkuten
Vs: 508 - ASR/ESP System fault
« Vastaus #15 : 28.04.2018, 14:59:51 »
Saahan noita esim ebaystä edullisemmin korjattuja ja uusiakin kunnostetuissa tulee testiraportit mukana.
Fiat Scudo 1,6 multijet -08,    
Pösö expert 1.9TD -00,                
C5 break 1,8 -03,  
Honda GL1800 Airback/Navi,  
Mantis Tiller, 2CV4 -72, 2CV6 -82

peukku

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 22
Vs: 508 - ASR/ESP System fault
« Vastaus #16 : 30.04.2018, 07:08:40 »
Kuinka pitkään autoissa tuo vika on oireillut ennen kuin se on suutin on rikkoontunut? Aiheuttaako moottorille välitöntä vaaraa rikkoontuessaan?

Onko tietoa / tallessa suuttimen tuotekoodia / mallia mikä vaihdettu, kannattaako alkaa ulkomailta varalle jo tilaamaan. Tehnyt tässä jonku aikaa jo sitä että heittää ASR/ESP faultin ja nyt heitti engine faultin, mitään ei vielä oo ajossa haitannut, lähinnä miettinyt onko yhteydessä siihen että kone on lämmin jolloin se ei anna ilmoitusta mitä tässä on seurannut muiden tämän ketjun kommenttien perusteella.
Mulla ei varoitellut ollenkaan. Kerralla rikki ja siihen jäi, hinattiin marmorille. Kuulemma ei ollut ikinä ennen mennyt suuttimia näistä rikki. Taas olin ihan ensimmäinen jolla suutinvika. Kylläpä kyllä...
Vikatilassa ei muuten paljoa ajella. Tietty ASP/ESP vikakoodi voi tulla myös jarruista, mikä lienee syytä mainita vaikka on PSA-auto  :P
Katsele vaikka ilmaisella FAP OBD -softalla korjaako ECU suuttimien virtauksia minkä verran nyt. Jos on iso ero muihin jossain suuttimessa, ehkä se on laukeamassa, tämä siis täysin mutua.

macceS

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 31
Vs: 508 - ASR/ESP System fault
« Vastaus #17 : 30.04.2018, 13:13:34 »
Mulla vika ilmeni ensimmäisen kerran n. vuosi ( ja 30000km) ennen kuin hajosi lopullisesti. Alkuun tuli ilmoitus ja tehon aleneminen vain pari kertaa vuodessa. Yleensä ilmeni kun lähdin kiihdyttämään matalilla kierroksilla... Sitten kun tuli tuo "lopullinen vika", niin ei enää auttanut se, että annoin auton seistä n. 10minuuttia kunnes käynnistin uudelleen ja kaikki oli kunnossa. Näin siis tapahtui aiemmilla kerroilla sen 3-4 kertaa. Vika päällä ajoin kyllä semmoista mopovauhtia kotiin n. 15km, eikä mitään muuta särkynyt, eikä vika pahentunutkaan. Moottorissahan on silloin joku turvakoodi päällä, niin sehän ei ota kierroksia kuin 1500rpm. Veto on olematonta, mutta kyllä sillä pystyy ja voi nilkuttaa pienen matkan...

Mikä suutinmalli tai muita osia sinne vaihdettiin, ei ole tietoa kun se tehtiin Länsiautossa...
ex. Peugeot 508 Hdi 112 Active Business 2011

peukku

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 22
Vs: 508 - ASR/ESP System fault
« Vastaus #18 : 30.04.2018, 14:57:54 »
Mulla oli kotimatkalla ylämäki, jota ei jaksanut nousta kolmella pytyllä edes kytkintä luistattamalla.. Niin ja yksi piirre joka näitä yhdistää on Eolys-säiliön tyhjentyminen? Laskurin mukaan pönttö puolillaan, mutta suuttimen vaihdon jälkeen tyhjä. Kävikö macceS:lle sama?

macceS

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 31
Vs: 508 - ASR/ESP System fault
« Vastaus #19 : 30.04.2018, 15:06:16 »
No ei ainakaan tietääkseni. Säiliö oli täytetty edellisessä huollossa (150000km kohdalla). Tämä vikahan tuli 168000km kohdalla, ja ajoin autolla vielä 13000km korjauksen jälkeen ennen kuin meni vaihdossa nykyiseen.
ex. Peugeot 508 Hdi 112 Active Business 2011

VilleM

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 8
Vs: 508 - ASR/ESP System fault
« Vastaus #20 : 07.05.2018, 15:55:45 »
Noniin, nyt tuli huollosta kuittaus että vikakoodeissa EGR venttili jumittelee ja aiheuttaa sitten vikakoodia myös tuon ESP/ASR vikavalon kautta kun ei saa oikeaa vääntötietoa koneelta.