Auto: 1999 206 1,4.
Moro. Alkuperäinen vika oli, että auto alkaa nostelemaan kierroksia yhtäkkiä ja kun painaa kaasua, niin yleensä sammuu pienen nykimisen jälkeen. Muuten toimi täysin normaalisti. Vika tuli esiin usein kaupunkiajossa. Tuli vaihdettua map-anturi jonka jälkeen ei ole toiminut melkein ollenkaan. Lähtee ainoastaan kaasun kanssa käymään eikä tahdo pysyä käynnissä ellei kaasua paina ja jos sattuu jäämään tyhjäkäynnille ettei sammu niin kierrokset pomppivat 800-1200rpm välillä. ensiksi ajattelin, että anturi viallinen, mutta sekin käyty vaihtamassa uuteen ja tekee samaa vikaa. En tiedä onko tällä vaikutusta mihinkään, mutta tulpat tuli myös vaihdettua ja vanhat olivat todella karstaiset eli ilmeisesti käynyt rikkaalla. Auto nostaa lämpöjä omasta mielestä myös tosi hitaasti ja jää alle 80-asteeseen. Termostaatti ja lämpöanturi vaihdettu uusiin. Mielessä kävi pitääkö ECU nollata tuollaisen anturin vaihdon jälkeen ja miten nollataan? Koitin akkua pitää muutaman tunnin irti tällä ei ollut minkäännäköistä vaikutusta ainakaan.
Nyt ei oikein itse enää keksi mitä pitäisi tehdä, että saisi toimimaan uudella anturilla. Kaikki apu on tervetullutta.