Kirjoittaja Aihe: 406 - Jarrujärjestelmän virheilmoitukset takajarrujen korjauksen jälkeen  (Luettu 1660 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 591
Auto: 2003 406 2,0 ST Executive (EW10J4, 318 000 km).

Käsijarruun vaihdettiin eilen kaikki vaijerit, etummainen katkesi ja takimmaiset jumissa. Käsijarrukengistä alempi tappi irti kummaltakin puolelta ja taittuneena abs anturin päällä, vai välissäkö oli ollut. ABS tuntuisi toimivan oikein tai oikeammin, on peilijäällä kaikki paikat ettei pitävällä alustalla ole pystynyt kokeileen. Yön jälkeen ensin piip piip abs fault kertaalleen JA piip piip ilman mitään valoja tai ilmoitusta JA piip piip tekstillä handreak on JA piip piip handbreak on merkkivalon kanssa. Ihan vähän väliä. Ennen tätä tuli useahkosti abs faultia, tieten niiden tappien takia. Miksi nämä uudet piipitykset?
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver, Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire

Present time Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

lexa

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 188
Olisiko hyvä tarkistaa käsijarrun merkkivalon katkaisija?
Nyt Honda Accord Tourer Executive 2,0 vm.2010

Edelliset:Peug. 405 1,9 GRI vm.1991, Peug. 406 ST2,0 vm.2001, Peug. 309 1,4 vm.1989, Peug 403 farm. 2xPeug 404, VW kupla, Datsun 100A, Peug 504, Volvo 244 aut, Peug 505, Peug 205, Saab 90,

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 591
Sitä ihmettelen kun välillä pelkästään piippaa
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver, Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire

Present time Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

lexa

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 188
Onko jarrupaloissa kulumisen tunnistinjohdot? Jos on, niin vika voi olla niiden johdotuksissa, eli maadoittaa runkoon. Niiden kunto kannattaa tarkistaa.
Nyt Honda Accord Tourer Executive 2,0 vm.2010

Edelliset:Peug. 405 1,9 GRI vm.1991, Peug. 406 ST2,0 vm.2001, Peug. 309 1,4 vm.1989, Peug 403 farm. 2xPeug 404, VW kupla, Datsun 100A, Peug 504, Volvo 244 aut, Peug 505, Peug 205, Saab 90,

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 591
Takapää siis on käytetty auki, niissä ei ole johtoja
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver, Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire

Present time Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

karvamooses

  • Vieras
Kyllä tarkistaisin sen abs-anturin ensimmäiseksi. Samanlaisia oireita tuli yhdessä vastaan jossa anturi ei ollut kunnolla paikallaan, välillä toimi ihan ok ja välillä ei.

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 591
Etuvaijeri vaihdettiin irrottamatta keskikonsolia, oisko joku osunut siellä kytkimeen?

Pitää kahtua antureita kerta tapitkin oli poikki niin on hyvin saattanut kolauttaa niitäkin
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver, Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire

Present time Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

SEL

  • Vieras
Katso konsolin luona olevat johdot ettei ole irronnut mitään tai jäänyt johonkin väliin puristuksiin. Vaikuttaa kosketusvialta maihin, ehkä kässärin kytkin reistaa.

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 591
^ Saattaako noistakin tulla abs faultia?
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver, Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire

Present time Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

SEL

  • Vieras
Oletukseni on että sama tietoväylän piiri pollaa sekä kässäriä että ABS:ia ja epämääräinen sopimaton kontakti sotkee systeemiä, tätä puoltaa myös piippaukset ilman muita indikaatioita. Itsellä oli joskus vastaava juttu airbagien kanssa, huono kontakti apparin penkin alla sotki systeemiä siten että vikailmoitus tuli milloin mistäkin samassa piirissä olleesta osiosta. Tämä on vain pähkäilyä asiasta mutta kuitenkin tapa jolla itse asiaa tutkisin. Olisi selventävää jos joku osaisi kertoa mitkä jutut on samassa pollauspiirissä niin se helpottaisi vianhakua.

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 591
Sen huomasin kun siivosin hanskan jälkiä konsolista ja istuimista jotta käsijarrun kytkin on tosi herkillä. Oli niin tahmassa etten tätä ennen koskenut kahvaan  ::) Luultavasti siinä ja tai takapään antureissa
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver, Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire

Present time Peugeot 406 ST Executive 2,0 red