Kirjoittaja Aihe: 508 - Akun vaihto  (Luettu 7618 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 978
Vs: 508 - Akun vaihto
« Vastaus #60 : 20.03.2018, 20:07:12 »
Tuo valvontayksikkö on niin yksinkertainen tekniikaltaan (jos oikein olen ymmärtänyt ja on sama mitä monessa muussa PSA-autossa) joten siksi 180€ tuntuu kyllä kovalta.

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 611
Vs: 508 - Akun vaihto
« Vastaus #61 : 20.03.2018, 20:20:31 »
Veikkaan, että kyseessä on niin harvinainen varaosa ja olematon kilpailu, joten hinnatkin pysyy korkeina. Nopea googletus ei kauheasti tarjoa vaihtoehtoisia hankintakanavia.

Vikakoodit kannattaa lukea, niin ei vaihtele osia summamutikassa. Economy mode toki saattaa johtua em. osan vikaantumisesta, joka taas voi aiheuttaa sen ettei Webasto käynnisty, mutta economy mode saattaa tulla ihan suunnitellustikin ilman, että ko. osa on viallinen. Itse kävisin lukaisemassa pikaisesti vikakoodit jos taulussa lukee engine failure, ettei 180 perässä olla kohta nollaa. Näin siis jos auto on jatkuvasti ajossa.
508 Allure HDi 163 -11
ex. 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 978
Vs: 508 - Akun vaihto
« Vastaus #62 : 20.03.2018, 21:10:45 »
Vikakoodien lukuun juu heti ja ihan uunona voisin veikata että akku finaalissa mutta mistä sen tietää ilman vikaakoodien lukua ja akun kunnon tarkistusta.  ;D

Vilijoo

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 7
Vs: 508 - Akun vaihto
« Vastaus #63 : 30.03.2018, 17:29:56 »
508 GT ilman start&stoppia vaatii service boxin mukaan AGM-akun. Omassani on kuitenki tavallinen. Maalaisjärjellä ajateltuna se voi vaikuttaa akun kestävyyteen, mutta voiko se tehdä hallaa myös autolle?

antsu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 051
Vs: 508 - Akun vaihto
« Vastaus #64 : 30.03.2018, 18:24:47 »
Vaikea kuvitella, että siitä autolle olisi haittaa.

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 232
  • Ravintoketjun huipulla.
Vs: 508 - Akun vaihto
« Vastaus #65 : 30.03.2018, 21:42:44 »
Autoa ei kiinnosta tuleeko 12 volttia minkä tyyppisestä akusta, kunhan sähkö riittää.
Ennen 405-Mi16, 605-Sri 2.0, 406-ST 2.0 16v, 406 Grw HDI-110, nyt  607 2.2 Titane Busines -07

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 11 071
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 508 - Akun vaihto
« Vastaus #66 : 31.03.2018, 05:26:44 »
AGM akkua ladataan tyypillisesti korkeammalla jännitteellä, se onko siitä haittaa tavallisen akun kanssa, no ei varmaan jos jännite ei ole liian korkea. Toinen juttu on se mikä pitää ymmärtää että nyky autoissa on erikseen käyttö ja lataus puoli, ei niin kuin ennen että kaikki oli samassa järjestelmässä. Eli ainoa vaara mikä tuossa on yleensäkään on se että tavallinen akku kiehuu kuiviin.

Eikös tästä ollut puhetta että akku pitäisi koodata autoon jotta järjestelmä tietää miten akkua tulee ladata?
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Jukka P

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 127
  • 206 -07, 406 -98 ja 508sw 2.0 Hdi 163 -13
Vs: 508 - Akun vaihto
« Vastaus #67 : 31.03.2018, 10:00:56 »
Auto: 2013 508 SW 2,0 HDi 163 Allure (n. 225 000 km, ei start/stop toimintoa).

Minä en sopeuttanut akkua mitenkään - latasin vain yön yli ja vaihdoin. Tähän tulkintaan tulin sillä, että useammassa viestissä arveltiin vain start/stop toiminnallisuudella olevan auton kaipaavan sopeutusta.

Akku on ollut nyt kuukauden paikallaan. Economy Mode - on ollut kerran tai kaksi päällä webaston käytön jälkeen.  Pitäisikö/kannattaisiko tuo sopeutus edelleen tehdä -- vai onko aika hoitanut sopeutuksen?

Jukka P.