Odotan mielenkiinnolla miten homma ratkee topicin aloittajalla => faktaa onnistuneesta säädöstä.
Minusta 407 oli samanlainen luiru ajettava superliukkaalla. Se kävi Veljekset Laakkosella ja ne sanoi, että pikkusen on pielessä mutta korjaus ei onnnistu tai hyödytä? Tosin en tiedä onko 607 ja 407 edes samanlaiset, kun en vaivautunut sitä 407 koskaan tutkimaan. n. 60-70tkm sillä taisin ajella.
Tietty nuo rengasasiatkin pitäisi olla kunnossa. 407kin luulin luikertelevan huonojen talvirenkaiden takia.
Erään toisen auton vein valtakunnalliseen monimerkki korjaamoon 4-pyöräsuuntaukseen, niin sain laskun ja kehoituksen vaihtaa jokseenkin kaikki etupäähän, kun ei voi säätää mitään mistään. Takapäässä olikin ihan kaikki uutta. Mutta laskun saivat aikaiseksi.
Etupäässä kiristin toista laakeria aavistuksen ja "apusimpukan" holkin vaihdon jätin tekemättä => eli 600€ remontti olisi ollut n 25€ remontti (tietty vain osat).
Tietty muutaman kerran olen saanut raidetangonpäät säädätettyä ja muuten on ollut 100% takapää säätämätön tai ei mitään säädettävää, eli koskaan ei ole takapäätä säädetty tai tarvinnut säätää.
Nyt kun se kuitenkin luiruaa ja ilmeisesti on jostain syystä mennyt/ollut persiillään niin veisin sen johonkin jossa ongelma poistuu, jos sellaisen paikan löydän. Toisaalta se 4-pyöräsuuntauksen hinta on niin halpa nykyään, että vien varmuudeksi. Tosin mitään renkaiden syrjien kulumista ei ole havaittavissa, joten katsotaanpa mitä Pera sanoo.
Ryhdyn myös pudottamaan rengaspaineita. Onhan tuo 2,8 paljon periaateessa, mutta katsotaan.
En kiistä mitään täällä esitettyä väitettä tai arviota, päin vastoin, ammennan tätä tietämystä täältä itseeni. Rengaspaineet, hyvät renkaat, kulmat kuormitettuna yms on kiistämämättömiä asioita, mutta kokonaisuuden periaate ei
tässäkään asiassa ole minulle täysin valjennut, kun rinnastan nämä asiat omiin kokemuksiini.