Kirjoittaja Aihe: 406 - Ajoittainen tehottomuus korkeammilla kierroksilla kiihdytettäessä (HDi)  (Luettu 1176 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

hartsa72

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 299
Auto: 2004 406 2,0 HDi.

Morjesta. En löytänyt 406 aiheesta mitään vastaavaa, mutta Ei kestä auto pitempään kovia kierroksia lämä tiskissä. Kun veto hyytyy täysin hetkeksi ja heittää antipollution faultin, mil-valo jää palamaan. Joskus heittää linkuta korjaamolle moodiin. Ei välttämättä aina. Tää on todella ihana vika kun lähet esim. tukkirekkaa ohittaan. Vikana löytyy "Hetkellinen vika. Ahtimen paineen signaali. Oikosulku jännitteeseen, avoin, virtapiiri tai liian korkea arvo". Voisko toi olla alipaineletkun vuoto, vai magneettiventtiili? Onko kukaan kokeillut kankaalla vahvistettua kumiletkua näitten muoviputkien tilalle, että kestääkö ne lutistumatta? Noita ei varmaan uusia saa kuin marmorilta ja hinta voi olla mitä sattuu.. Pakkaset kun hellittää niin alan etsimään vikaa niin villejä veikkauksia saa ehdottaa. :)
406 2.0 HDI 80kw -04
Ainoa heikkouteni on ääretön nopeuteni..

Antti3

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 170
Vastaavaa oli tuossa omassa 607:ssa aikoinaan, toki eri moottori mutta alipaineella molemmissa mm. turboa ohjataan. Alipainevuoto oli minulla syynä ja veikkaanpa että juurikin alipainepuolelta vika löytyy sinunkin autostasi. Itse käytin ihan perus motonetin alipaineletkua ja ongelmitta on nyt pelittänyt noin viisi vuotta.
Käyttöautot: 508 RXH HYbrid4 17’ & 508 II GT-Line 1.5 BlueHDi EAT8 19’
Tallissa: 605 3.0 SV A 95', 607 2.2 HDi 04’, 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Valmet 803 2wd 83'
Yamaha RX-1 05’

hartsa72

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 299
Kiitos. Pittääpä moponetin letku antia kahtella ja vaihdella ne ihan huvikseni. Kun noita on tullut rassattua jonkin verta egr takia niin ihan hyvin on voinut ottaa itteenä.
406 2.0 HDI 80kw -04
Ainoa heikkouteni on ääretön nopeuteni..

Antti3

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 170
Mulla oli ihan murentunu tai haljennu osa letkuista. Kuuma ja aika tekee tehtävänsä..
Käyttöautot: 508 RXH HYbrid4 17’ & 508 II GT-Line 1.5 BlueHDi EAT8 19’
Tallissa: 605 3.0 SV A 95', 607 2.2 HDi 04’, 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Valmet 803 2wd 83'
Yamaha RX-1 05’