Kirjoittaja Aihe: Boxer - Käynnistysongelmat ja jäähdyttimen puhaltimen toiminta kylmällä (HDi)  (Luettu 3560 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Peugeotpuuhamaa

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 7
Auto: 2004 Boxer Fourgon 2,0 HDi (ZAAMFA/285).

Kylmänä käynnistäessä flekti heti täysillä ja lämpömittari tapissa. Kylmää autoa käynnistettäessä flekti alkaa pyöriä heti täysillä ja lämpömittari on tapissa ja ajonestolaite on päällä. Vaikka auton sammuttaa flekti jää pyörimään 10 minuutiksi. Vikakoodilaite menee punaiselle samantien. Vika ilmeni viimeisten pakkasten jälkeen. Onko kokemusta tai arvausta, mistä vika johtuisi?

TEMP_ARKISTOON

Peugeotpuuhamaa

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 7
Missä sijaitsee lämpötila-anturi?

megaman

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 335
  • 407 Coupé, 206, Boxer
http://www.masinistit.com/keskustelupalsta/viewtopic.php?t=60800

" Jos se on tuo kakslitranen psa-moottori,niin anturi löytyy sylinterikannen päässä olevasta mustasta vesikotelosta(vaihdelaatikon puoleinen pää) Sininen kolmenapainen anturi,lukittu semmosella u-muotoisella sokalla.Vähän piilossa se anturi on,mutta käsikopelolla löytyy "
Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500, ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 556
Tässä vielä kuva em. tekstin avuksi. Osanumero 9.

508 Allure HDi 163 -11
ex. 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

uijui

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 786
Onko akun piuhat kiinni ja maadoitus kunnossa?

Peugeotpuuhamaa

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 7
Kiitokset vastauksista ja hyvästä kuvasta! Täytyy tarkistaa maadoituspiuhan kunto ja se anturi samalla kertaa.Ps.Se maadoituspiuhan neuvoi joku joskus sattumalta,kun ei korjaamotkaan osanneet korjata...Palaan asiaan tarkistuksien jälkeen.

megaman

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 335
  • 407 Coupé, 206, Boxer
Maajohdon happaneminen on noiden tyyppivika/ominaisuus. Itse vaihdoin aikoinaan akun ja laturin maavian takia. Maajohto on pahassa paikassa vaihdelaatikosta runkoon. Itse laitoin lisämaita laturin säätöraudasta runkoon ja hyvin on pelannut.
Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500, ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309

Peugeotpuuhamaa

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 7
Moro! Niinhän sitten pitkän surkeuden jälkeen selvisi,että AKKU OLI OIKOSULUSSA. Täysin UUSI kuvio autojenmme puuhamaassa...SORI,mutta luovutin ja möin Boxerin...liian paljon sähkö,jarru,maali,pelti...murheita.Ostin uutena luottaen,mutta EI Peugeot pakua enää KIITOS!

megaman

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 335
  • 407 Coupé, 206, Boxer
Mulla -05 Boxeri on ollut itse varmuus. 4 vuotta ollut. Kaikki pelaa, eikä remonttia ole tarvinnut tehdä ja maalitkin on pysyneet. Ton ikäiset alkaa olla yksilöitä. Tehoboxikaan ei ole 4 vuodessa saanut paikkoja rikki. Yksi vähävikaisimmista, kohta 200 tkm. tulee mittariin.  :)
Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500, ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309

Peugeotpuuhamaa

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 7
Onneksi olkoon! Sulla on hyvä yksilö! Minun Boxerin ilot päättyivät kun takuu loppui: 5 vuotta.Maali ensimmäisenä,sitten sähköt ja kroonisesti jarrut.Taisi olla vikaa myös käyttämässäni vakio-pajassa.Aina tuli uusi vika kohta pajalla käytön jälkeen.Olisin halunnut pitää Boxerin,mutta jatkuva remontti sähköpuolen ja jarrujen takia masensi liikaa ja vei rahaa.Hyviä kilometrejä jatkossakin!