Kirjoittaja Aihe: 307 - ABS/ESP/ASR-valo ja ABS/ESP/ASR Fault (ohjausyksikkö)  (Luettu 9711 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

brwzzard

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 64
  • 106 GTi '99 'Snow White'
Arkistoitu ohje: 307 - ABS/ESP/ASR-valo ja ABS/ESP/ASR Fault
Arkistoitu ohje: 307 - ABS/ESP/ASR-valo ja ABS/ESP/ASR Fault (anturi)
Arkistoitu ohje: 307 - ABS/ESP/ASR-valo ja ABS/ESP/ASR Fault (jarruvalokytkin)
Aiheeseen liittyvää keskustelua: 307 - ABS/ESP/ASR-valo ja ABS/ESP/ASR Fault


Ongelma:

Auto: 2007 307 1,6 HDi 90 (369 000 km).

Mittaristossa palavat ABS-, EPS- ja jarrujen vikavalo sekä STOP-valo. Joskus voi olla olla niin, että palavat vain ABS-ja EPS-valot ja satunnaisesti voi olla hetken jopa ilman vikavaloja, mutta silloinkaan eivät ABS-jarrut toimi kunnolla, vaan vetää renkaat lukkoon. Testerillä antaa seuraavat vikakoodit ABS:n ohjausyksiköstä:

C1302 - Jatkuva vika. Jarruvalokytkimen ja paineanturin välinen epäyhteneväisyys. Sähkövika.
C1380 - Hetkellinen vika. Kierrätyspumpun syöttövika. Mekaaninen lukkiutuminen, avoin virtapiiri, oikosulku tai rele.

Sitten vielä BSI ilmoittaa seuraavaa: Vika: moottoritilan sulakerasia BSM: Mykkä ohjausyksikkö CAN-verkossa. Ei tarkennettu. Paikallinen.

Voisiko viitata ABS-yksiköön?

Ratkaisu:

Viat poistui ABS-yksikön vaihdolla.
106 GTi '99 (Snow White) | 308 SW Premium HDi '09 | 5008 Sport HDi 2Tronic '11
ex: 307 SW Premium Plus HDi '07 | 308 SW Active HDi '12 | 406 2.2 Sport '01 | 307 XSI HDi '03 | 206 RC '04

Laguna00

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 162
    • Oman 308:n osalta kuvat
C1302 - Jatkuva vika. Jarruvalokytkimen ja paineanturin välinen epäyhteneväisyys. Sähkövika.

- Tähän hakisin vikaa ensin jarrupolkimen katkaisijasta joka tunnistaa josko jarrupoljinta polkaistaan. Halpa korjata ja hyvin todennäköinen vika.

C1380 - Hetkellinen vika. Kierrätyspumpun syöttövika. Mekaaninen lukkiutuminen, avoin virtapiiri, oikosulku tai rele.

- Voisiko olla ABS-pumpusta hiilet loppu? Tämä on halpa korjata. Hiilet saa alta vitosella. Lopun edestä pitää purkaa sähkömoottori ABS-pumpun kyljestä pois ja juottaa uusien hiilien johtimet vanhojen tilalle ja lopuksi kasata käänteisesti. Noin 2,5 tunnin homma ensikertalaiselle, riippuen osien sijoittelusta konehuoneessa.
308 (4C) 110hv 1.6 16V HDI (9HZ) 5 vaihteinen manuaali (-C)
Renault Grand Scenic 2005 (JM0W) 2.0T (F4R-776) 6 vaihteinen manuaali (ND0-013)

es9j4s

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 5
Törmäsin viestiketjussa vikakoodin kuvaukseen "C1302 - Jatkuva vika. Jarruvalokytkimen ja paineanturin välinen epäyhteneväisyys."

Korjaamolla oli sitkeävikainen ABS Fault III-kopan C5:ssä, jonka sain kuntoon vasta, kun säädin jarruvalot syttymään, kun jarrupaine näytti 1 bar.