Kirjoittaja Aihe: 607 - Useita sähkövikoja ja nopeudenrajoittimen vikatila  (Luettu 2973 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

mustanaamio

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 111
Auto: 2005 607 3,0 V6 Executive (ES9A, XFV, VF39UXFVJ92204317, 192 000 km).

Liikkeelle lähtiessä ohjaus tuntui raskaalta ja ilmastointi pimeni. Ajaessa ei tullut ajotietokoneeseen vikailmoitusta, mutta kulutuslukemia ei saanut näyttöön. Vakionopeuden säädin ei toiminut. Moottorin häiriövalo paloi.

Ajoin sen 10 km mitä oli matkaa kotio, enkä sammuttanut tai muuta konstailua. Automaattia käytin manuualilla ja haki kierroksia, eikä röpöttänyt. Pihassa sammutin auton ja käynnistin uudestaan => auto toimi normaalisti. Laitoin PP2000 kiinni ja kokonaistesti päälle.

Rengaspaine valvonnasta vika, koska se on otettu pois päältä. Perinteinen suspension faulty, hetkellinen vika, takana vasen ja oikea, tämäkin tuttua ja niistä oli saatu herjat näyttöön aikoinaan. Myös aiemmin havaittu moottorin tietokoneesta saatu vakkarin nopeuden rajoittimen yhteneväisyys lisättynä uudella hetkellisellä viallä "vastinkohdan anturin singaali".

Kuvan koko ei suostu muuttumaan paitsi niin pieneksi, ettei sitä saa luettua.



Häriö sinällään ei varmaan edes johdu näistä, mutta jos näitä haluaisi poistaa, niin ei ole tietoa miten edetä. Sinällään huvittavaa, että tuolla jatkuvallakin vialla tuntuu rajoitin toimivan. En sitä kyllä koskaan käytä, mutta joskus kokeillut.
-Kun asiat menevät hyvin, jotain on menossa pieleen-
-Kun asiat eivät enää voi mennä huonommiksi, ne menevät-
-Aina, kun asiat vaikuttavat paranevan, jotain on jäänyt huomaamatta-

Vasara

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 485
Vs: 607 - Useita sähkövikoja ja nopeudenrajoittimen vikatila
« Vastaus #1 : 04.07.2017, 20:56:51 »
Jos/kun nuo softat asentaisi englanniksi niin voisi saada järkeviäkin tekstejä... Jos ohjaus tuntui jäykältä ja ilmastointi pimeni niin yhtäläisyys löytyisi apulaitehihnasta. Samassa kyllä lähtee latauskin, josta pitäisi kyllä punaista lävähtää näyttöön. Jännitteen aleminen saakin sitten vaikka mitä virheilmoituksia aikaiseksi...

Nuudeli

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 91
Vs: 607 - Useita sähkövikoja ja nopeudenrajoittimen vikatila
« Vastaus #2 : 04.07.2017, 21:20:02 »
Veikkaan viallista kaasupoljinta, jonka seurauksena mennyt 'hätäkäyttötilaan'.
Nykyiset: C4 AT -11 (1.6 VTI), C5 Break AT -06 (DW10BTED4)

Entiset: C5 Break AT -06 (DW10BTED4), Xantia Break -98 (XU10J4R), 405 GL -94 (XU5JP), 405 GLi -90 (XU5M), 405 GR -91 (XU52C)

JS

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 543
  • 607 3,0 V6 Titanium (automaatti).
Vs: 607 - Useita sähkövikoja ja nopeudenrajoittimen vikatila
« Vastaus #3 : 05.07.2017, 07:19:07 »
Mullakin antaa jonku "vian" vakkarista jos se on päällä testiä tehdessä. Kun rullan laittaa väliasentoon (sekä vakkari että rajoitin pois päältä) mitään herjaa ei tule. Ei liittyne sinun tapaukseen, laitoinpa nyt vaan tähän kun kerran tuota ihmettelin.

cone

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 3 142
Vs: 607 - Useita sähkövikoja ja nopeudenrajoittimen vikatila
« Vastaus #4 : 05.07.2017, 08:24:56 »
Kannattaa mitata latausjännite, vaikkei virheilmoitusta/latauksen merkkivaloa vielä palaisikaan. Ainakin eräässä 2006 vuosimallin 607 3,0 V6:ssa virheilmoitus alhaisesta latausjännitteestä tuli vasta, kun jännite laski hyvin matalalle (muistaakseni noin 11,2 V) moottorin käydessä. Normaali latausjännite vaihtelee noin 13,70 - 14,50 V.
Omistetut pösöttimet: 2006 607 3,0 V6 (ES9A, AM6), 2000 607 2,2 (EW12J4, ZF 4HP20), 1990 405 Mi16 1,9 (XU9J4).

mustanaamio

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 111
Vs: 607 - Useita sähkövikoja ja nopeudenrajoittimen vikatila
« Vastaus #5 : 05.07.2017, 09:49:23 »
Jos/kun nuo softat asentaisi englanniksi niin voisi saada järkeviäkin tekstejä... Jos ohjaus tuntui jäykältä ja ilmastointi pimeni niin yhtäläisyys löytyisi apulaitehihnasta. Samassa kyllä lähtee latauskin, josta pitäisi kyllä punaista lävähtää näyttöön. Jännitteen aleminen saakin sitten vaikka mitä virheilmoituksia aikaiseksi...

OT mutta vastauksena kommenttiin. Tätä kyllä ladatessa harkitsin, mutta kun tällöin "käyttöliittymä" olisi myös ollut vieraskielinen, niin nyky kokemuksella uskallan väittää, että alku, kräkätyn ohjelman käytössä olisi päätynyt siihen, että pentiumin palasia olisi kerätty katukivetykseltä. Eli XP ongelmat yhdistettynä outoon logiikkaan olisivat olleet liikaa. Nyt jos viitsisi, niin homma saattaisi onnistuakin, mutta aikoinaan se vaati useita latauksia ja palautepisteitä, eli ei jaksa neljää iltaa uhrata, kun nyt yksi kolmesta XP-koneesta toimii näinkin hyvin, että edes tunnistaa ECUja. Lexiaa en edelleenkään ole saanut toimimaan.

Tuo jännite homma mitataan, mutta miksiköhän siihen liittyvää " economy"-herjaa ei vain tullut näytöön? ehkä siksi, että ajotietokone oli nukkumassa?
-Kun asiat menevät hyvin, jotain on menossa pieleen-
-Kun asiat eivät enää voi mennä huonommiksi, ne menevät-
-Aina, kun asiat vaikuttavat paranevan, jotain on jäänyt huomaamatta-

mustanaamio

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 111
Vs: 607 - Useita sähkövikoja ja nopeudenrajoittimen vikatila
« Vastaus #6 : 05.07.2017, 12:01:25 »
Napajännite yön jälkeen 12,3V ja latausjännite 14,3V => ei ainakaan tuosta saa vian aiheuttajaa. Latausjännite mitattu valot ja ilmastointipäällä => siis kuormitettuna sellaisella peruskuormalla. Jännitteensäädin pitää aikatarkasti tuossa 14,3V +/- 0,1V satunnaisesti.

Mistähän tuo rajoittimen anturi mahtaa löytyä?
-Kun asiat menevät hyvin, jotain on menossa pieleen-
-Kun asiat eivät enää voi mennä huonommiksi, ne menevät-
-Aina, kun asiat vaikuttavat paranevan, jotain on jäänyt huomaamatta-

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 242
  • Ravintoketjun huipulla.
Vs: 607 - Useita sähkövikoja ja nopeudenrajoittimen vikatila
« Vastaus #7 : 06.07.2017, 07:49:13 »
Tuo lepojännite on silti matala, 12.6 - 12.7 on ehjässä akussa.
Ennen 405-Mi16, 605-Sri 2.0, 406-ST 2.0 16v, 406 Grw HDI-110, nyt  607 2.2 Titane Busines -07

607hdi

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 50
Vs: 607 - Useita sähkövikoja ja nopeudenrajoittimen vikatila
« Vastaus #8 : 06.07.2017, 11:20:29 »
Kyllä minäkin akun vaihdolla aloittaisin vikaa selvittämään. Varsinkin kun on useampia vikoja tullut kerralla ja 607 kyseessä.
Nykyään 407sw 2,2hdi -08. Exät 607 2,2 -05, 607 2,2hdi -01 ja 406 2,0hdi(110) -01

megaman

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 357
  • 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: 607 - Useita sähkövikoja ja nopeudenrajoittimen vikatila
« Vastaus #9 : 06.07.2017, 11:37:53 »
Juu ei se uusi akku varmaan hukkaan mene, mutta ei välttämättä ratkaise itse ongelmaa. Mutta onpahan suljettu pois epäiltyjen listalta.

Toissa syksynä 407:ssa lepojännite oli 12.3V ja omasta mielestä pyöritti laiskan oloisesti vielä alkuperäisellä Vartalla. Uusimalla akku, muuttui starttaus selvästi pirteämmäksi. Kivempi se akku on uusia oikealla hetkellä, kuin taktikoida homma pieleen pakkasilla... ;)
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309...

joakim

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 475
Vs: 607 - Useita sähkövikoja ja nopeudenrajoittimen vikatila
« Vastaus #10 : 06.07.2017, 22:35:01 »
Tuo lepojännite on silti matala, 12.6 - 12.7 on ehjässä akussa.

Ei 12,3 V lepojännite tarkoita, että akussa olisi vikaa. Riippuu erittäin paljon myös käyttöprofiilista. Jos ei aja usein pidempiä matkoja, akku ei tule täyteen, mikä olisi tuo 12,6-12,7 V.

Kun minäkin kyselin aikanaan vähän vastaavia, tuli kommenttia akun huonoudesta. Mittasin myöskin 12,3 V silloin. Lopulta sitten ostin uuden akun, mutta senkin jännite on tyypillisesti se 12,3 V. Samoin kuin kakkosauton (605) akku. Starttaaminen ei parantunut, vaan paremminkin huonontui. Taidan vielä laittaa jossain vaiheessa sen vanhan akun takaisin. Lienee laadukkaampi (ilmeisesti alkuperäinen eli nyt jo 12-vuotias Varta L5) kuin tilalle vaihdettu halvahko akku. 
607 2.2 -05 (09-) ja 605 ST Turbo -99 (03-), Entiset: Audi 80 GL 1.6 -73 (87-88), Lancia Beta 2.0 Berlina -76 (88-94), 205 XR 1.4 -90 (92), Lancia Prisma 1.6 IE -88 (92), 405 GR 1.6 -90 (92-01), 406 SR 2.0 -00 (01-03), 306 ST 2.0 -96 (04-09)

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 242
  • Ravintoketjun huipulla.
Vs: 607 - Useita sähkövikoja ja nopeudenrajoittimen vikatila
« Vastaus #11 : 07.07.2017, 07:01:43 »
Ei 12,3 V lepojännite tarkoita, että akussa olisi vikaa. Riippuu erittäin paljon myös käyttöprofiilista. Jos ei aja usein pidempiä matkoja, akku ei tule täyteen, mikä olisi tuo 12,6-12,7 V.

12.3V (varsinkin kesällä) tarkoittaa että akku on 60% varauksessa, eli kohta vainaa. Minulla ajoprofiili on  ympäri vuoden 1.5 km työmatka ja kauppareissut alle kilsa. Lepojännite silti yli 12.6 yön jälkeen.
Korkit auki ja ominaispainomittari paljastaa akun kunnon, ei sen kummempaa.
Ennen 405-Mi16, 605-Sri 2.0, 406-ST 2.0 16v, 406 Grw HDI-110, nyt  607 2.2 Titane Busines -07

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 242
  • Ravintoketjun huipulla.
Vs: 607 - Useita sähkövikoja ja nopeudenrajoittimen vikatila
« Vastaus #12 : 07.07.2017, 07:13:08 »
Nyt tuon 12.3 akun omistajan tulisi edes ladata akkunsa kunnolla täyteen, tiedä vaikka joku ongelma katoaisi.
Ennen 405-Mi16, 605-Sri 2.0, 406-ST 2.0 16v, 406 Grw HDI-110, nyt  607 2.2 Titane Busines -07

joakim

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 475
Vs: 607 - Useita sähkövikoja ja nopeudenrajoittimen vikatila
« Vastaus #13 : 07.07.2017, 08:04:02 »
12.3V (varsinkin kesällä) tarkoittaa että akku on 60% varauksessa, eli kohta vainaa. Minulla ajoprofiili on  ympäri vuoden 1.5 km työmatka ja kauppareissut alle kilsa. Lepojännite silti yli 12.6 yön jälkeen.
Korkit auki ja ominaispainomittari paljastaa akun kunnon, ei sen kummempaa.

Ominaispainomittari paljastaa varaustilan, ei kuntoa. Minulla on autoissa ollut aina lepojännitteet 12,2-12,4, ehkä joskus 12,5 V. Akut ovat kestäneet n. 10 v eli eivät ole olleet kohta vainaat. Harvemmin toki on tullut uusia akkuja mitattua, mutta tosiaan mittasin sen 607:aan vaihtamani uuden akun jonkin ajan päästä. Tuosta kakkostautosta mittasin silloin (3 vuotta sitten) sen 12,32 V ja edelleen mennään samalla akulla ongelmitta. Tuossa kakkosautossa on yleensä myös se akussa oleva ominaispainomittari keskimmäisessä värissä (musta?). Kakkosauton akkua on joskus tullut ladattua, kun se on seisonut pitkään, mutta melko pian ollaan uudestaan siellä 12,3 V paikkeilla.

Nuo mittaukset niin, että auto on aina seissyt vähintään puoli vuorokautta, yleensä enemmän. Täysin lepojännitteestä ei ole kysymys, koska akkuun kiinni päästäkseen on autoon syttynyt sisävaloja, käytetty keskuslukkoa jne.

Tässä vielä linkki tuohon keskusteluun: http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=67110.0
607 2.2 -05 (09-) ja 605 ST Turbo -99 (03-), Entiset: Audi 80 GL 1.6 -73 (87-88), Lancia Beta 2.0 Berlina -76 (88-94), 205 XR 1.4 -90 (92), Lancia Prisma 1.6 IE -88 (92), 405 GR 1.6 -90 (92-01), 406 SR 2.0 -00 (01-03), 306 ST 2.0 -96 (04-09)

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 242
  • Ravintoketjun huipulla.
Vs: 607 - Useita sähkövikoja ja nopeudenrajoittimen vikatila
« Vastaus #14 : 07.07.2017, 08:16:31 »
Ominaispainomittarilla nähdään nimen omaan akun kunto, kun mitataan kaikki 6 kennoa nähdään onko joukossa huonoja mukana.

Akussa itsessään ei ole tätä mittaria, vai mitä tarkoitat mustalla värillä?
Ennen 405-Mi16, 605-Sri 2.0, 406-ST 2.0 16v, 406 Grw HDI-110, nyt  607 2.2 Titane Busines -07