Kirjoittaja Aihe: 5008 - Uuden tai käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet (2016-)  (Luettu 4541 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Larsibald

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 9
Ei tuon luulisi paljon painavampi olevan, toki nyt tässä kylmällä kelillä kulutus on varmaan ollut keskimääräistä korkeampi, ja tietenkin siihen vaikuttaa jakauma kaupunki- ja maantieajon välillä.

Ajelin tre-kuopio-joensuu-lahti-tre tuossa, sen lenkin keskikulutukseksi sain 6,3 ajotietokoneen mukaan.

Edit, peugeot.fi:stä:

Molemmat puretech automaatti:
3008 kaupunkiajo 6,3, maantie 4,7
5008 kaupunkiajo 6,3, maantie 4,7
« Viimeksi muokattu: 09.04.2018, 14:54:14, kirjoittanut Larsibald »

empee

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 90
Lainaus käyttäjältä: Ranskalainen GT link=topic=80400.msg442797#msg442797
date=1516280744
Tarkoitatko, että jalkapyyhkäisy toiminta ei toimi takaluukkua sulkiessa?
Onko luukun välissä lunta / jäätä? Mullakaan ei voi luottaa avautumiseen /
sulkeutumiseen 100%. En ole saanut vieläkään selvitettyä, mikä sitä
häiritsee. Askel taakse auttaa yleensä. Kaikki muut sulku/aukaisu
vaihtoehdot toimii 100%.
Meillä 3008:ssa omalla jalkapyyhkäisyllä takaluukku aukeaa aina. Vaimolla
ei  ::)

Lainaus käyttäjältä: Larsibald link=topic=80400.msg446398#msg446398
date=1523014591
Tosiaan, jos on satanut lunta ei tuo kontti tahdo sulkeutua napista eikä
mistään, vaan pitää runtata käsin. Lisäksi sitten kovilla pakkasilla ei oikein
jaksanut aueta myöskään.
Meillä ei lumi ole tuottanut mitään ongelmia.
3008 II PureTech 130 Allure autom. 2017
Exät: Peugeot 308 II 1,2 Puretech 130 autom. 2014, 308SW Sport THP 156 autom. 2010 + 3xPösö, 8xCitikka, 1xNissan, 2xFord, 1xMazda, 3xFiat, 1xSimca, 4xRenault, 1xGoggomobil, 1xMesserschmitt, 1xDyna Panhard

Larsibald

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 9
Konttivaivat jatkuivat ja kehittyivät, ajattelin kuitenkin odottaa ekaan huoltoon. Lopulta kontti lakkasi toimimasta lähes kokonaan. Kiinni ollessaan vasen reuna on yläpäästä n. 5mm alempana, kuin oikea.

Ehdotin huoltoukkeleille saranoiden säätöä tms, tilasivat kuitenkin takuisiin uuden moottorin. Tänään menee paikalleen, katsotaanpa nyt sitten.

Muuten auto on pelannut mainiosti, 15tkm mittarissa. Pitkän ajan keskikulutus 7,3. Moottoritiellä kuluu suurinpiirtein tuon 7,3, Tre-Kuopio kului n. 6,1.


Larsibald

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 9
Sain auton takaisin vikoineen, uusi moottori paikallaan, kontti edelleen vinossa.

Seuraavaa huoltoaikaa odotellessa.


Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 143
Testerillä ei saa vikakoodia väärin säädetyistä saranoista, siksi eivät osaa korjata tuota vikaa. Säälittävää on taas korjaamisen taso. Missä tuota on "korjattu"?

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 952
Mutua: Ei kai noissa saarnoissa mitään säätö-mahdollisuutta edes ole tänä päivänä?

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 143
Yleensä kiinnitysreiät on soikeat/pitkän malliset, että yhteen suuntaan on mahdollisuus säätää. Saahan ovienkin korkeutta säädettyä. En mä toki tällaista 2016 tai tuoreempaa ilmestystä ole purkanut, mutta miksi siitä olisi se säätämisen mahdollisuus otettu pois.

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 412
    • CitiX Oy
Polvella luukun reunasta kiinni ja ruks, niin on sopiva... Nojoo ei taida muoviluukussa toimia...  ;D
Nykyisin: Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18  /  Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen 2CV 0,6 -71 "Suomi 100-edition"

Ex PSA: Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97