Kirjoittaja Aihe: 407 - Sammui ajosta, eikä käynnisty, vaikka käynnistinmoottori pyörittää  (Luettu 3199 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

juba80

  • Vieras
Auto: 2006 407 2,0 (EW10).

Pösö siis sammui 110 km/h vauhdista kesken kaiken. Eikä ole luvannutkaan sen jälkeen käyntiin, starttaa kyllä ja pyörii kuin singeri konsanaan, mutta ei käynnisty. Virrat kun laittaa päälle, niin kuuluu naksahdus sisällä olevasta sulakerasiasta, mutta bensapumppu ei edes surahda, sähköikkunat eivät toimi, puhallin ei toimi, radio toimii... Mikähän voisi olla vikana?

Vikakoodit kun lukkee niin tulee vaikka kuinka paljon koodeja, esim. lambdaa, sähköinen termostaatti, kaasuläppää ym. Voisiko sulakerasia olla hajonnut kesken ajon? Moottoritilassa olevassa sulakeboksissa on seuraavat numerot: BSM-L02-00, 9656593880, s118983002L. Mitkä näistä numeroista pitää passata keskenään uuden kanssa ja mistä kannattaa ostaa?

mcjukeh

  • Vieras
Kappas kohtalotoveri olet. Mulla sammui samoin kesken ajon, mutta mulla toimii sähköikkunat, radio ja puhallin ihan normaalisti. Niin ja hitosti vikakoodeja, mutta mikä on se joka kaiken aiheutti, no saa Pörhö selvittää asian.

patione

  • Vieras
Itellä ei sammunu kesken ajon vaikka aika lähellä sekin oli, alko nykiin ja pätkiin ja vikakoodeja (päävirtapiiriin liittyviä) löyty iso nippu. Vika oli BSI boksissa jossa oli iän ja tärinän johdosta juotokset katkeilleet. Kaikki releet ei pysyneet aina päällä. Liike jossa korjautin boksin sanoi että PSA:n tuotteissa (C5 ja 407) tuo on melko yleinen vika. Samalla käytiin läpi ECU:n juotokset. Kaikki käynti viat ollu pois siitä lähtien. Auto on 407 2.0 -04 EW10J4, samalla bsi boksilla mutta magnetti marellin eculla.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 874
  • 407 3.0 V6 Sport
Auto: 2006 407 2,0 (EW10).

Voisiko sulakerasia olla hajonnut kesken ajon? Moottoritilassa olevassa sulakeboksissa on seuraavat numerot: BSM-L02-00, 9656593880, s118983002L. Mitkä näistä numeroista pitää passata keskenään uuden kanssa ja mistä kannattaa ostaa?

Ehkäpä. Jos varmistuu vian aiheuttajaksi, niin tuolta. Jos testiä vailla ehjällä L02-boksilla pk-seudulla, niin yv:llä viestiä.http://www.ebay.co.uk/itm/6500CG-Engine-Fuse-Box-Peugeot-407-Citroen-C6-New/222329789920?_trkparms=aid%3D111001%26algo%3DREC.SEED%26ao%3D1%26asc%3D20160908131621%26meid%3D32bdcadc318f430e888dd115f0da5d43%26pid%3D100678%26rk%3D2%26rkt%3D7%26sd%3D182609037635&_trksid=p2481888.c100678.m3607&_trkparms=pageci%253A0b687ea1-8125-11e7-b1ab-74dbd180fa71%257Cparentrq%253Ae22cd90515d0abda582af531fffad66f%257Ciid%253A1
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 874
  • 407 3.0 V6 Sport
PSF-1/BSM-boxi konehuoneesta oli oikea arvaus. Elektroniikka on kuumassa paikassa, vaikka onkin tuuletettu kotelo. Kiinnostaisi tietää. mikä porsii va pelkka rele lopettaa toimintansa. 2300 -500 euron korjaus. Jos maltaa odottaa pari viikko boxia eBaystä, pääsee halvemmalla. Mutta liikkeestä ostettaessa tukee suomalaista työtä ja veronkannon kasvua.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

mcjukeh

  • Vieras
 Samoin minulla oli mennyt PSF-1/BSM-boxi, varaosa maksoi 580 ja vaihtotyö satasen, nyt on taas V6 laulanut hyvin. Pörhön huoltopäällikkö kertoi, että tuo on aika yleinen vika vanhemmissa pösöissä, liittimet kuulemma hapettuu ja piirilevystä kuparoinnit katkeilee.