Kirjoittaja Aihe: 508 - Etujarrupalojen kuluminen ja kuluneisuudentunnistimen toiminta  (Luettu 2443 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Timpez

  • Vieras
Auto: 2011 508 SW x,x.

Tulipa tuollainen sit ostettua, ja en löytänyt foorumilta ainakaan aiheesta yhtä-äkkiä keskustelun aloitusta, mutta aihe on siis sellainen, että auto alkoi valittamaan jarrujärjestelmän vikaantumisesta, joka löi sit eps yms sellaiset pois käytöstä. Vikakoodien lukemisen jälkeen valitti nesteen vajauksesta ja etujarrupalat. Etujarrupalat näkyville, niin olivat aivan kuluneet puhki, samoin oli myös mennyt kyseisten "anturien" johdot poikki, jotka ilmaisee palojen kulumisesta. Nestettä lisää ja uudet palat ja vähän kolvausta... Onneksi nesteistä sentäs vielä valitti, ennekuin pääsi pahemmin käymään!

Kysymys kuuluukin, onko tämä ihan yleistä kyseisessä mallissa vai sattuman kauppaa? :)

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 186
Voin täältä takaa heittää sellaisen mutun että useimmissa autoissa, ainakin aikaisemmissa malleissa, poikkastiin ihan itse nuo johdot koska eivät taida suolakylvystä tykätä? En tiedä tuosta mallista että toimivatko juuri noin kun ovat poikki etteivät valita enää palojen kulumisesta sitten koskaan (oletan että nuo muut virheilmoitukset johtuvat muusta)? Minun toisen PSA-merkin autossa nuo on tahallaan poikkastu ja huollossa sanottiin että se on kovin yleistä.

masiina

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 528
Minun entisessä 407-kassa tuli tuohon tunnistimenjohtoon hiertymä. Johdossa oli reikä ja sähköjohto näkyi. Herjasi vähän väliä kuluneista jarrupaloista. Nipsasin johdot poikki. Jätin töpselin päät kuitenkin paikoilleen, ettei kura pääse töpselin reikään.
Ajossa: 508 RXH Hybrid4 HDi AWD -13
Ex: 508 sw 2.0 HDi A Allure (120kw) -12
Ex: 407 sw 2.2 120kw (EW12J4)  Executive -06

Pie2

  • Vieras
Auto: 2011 508 SW 1,6 HDi.

Auto kävi katsastusmiehen suosituksesta etujarrupalojen vaihdossa korjaamolla. Kun lähdin autolla ajamaan tuli vikailmoitus "have brake pads change". Saako tuon mitenkään nollattua jollakin testerillä? Tytöllä olisi inssiajo parin viikon päästä niin täytyisi auton toimia kunnolla.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 876
  • 407 3.0 V6 Sport
Varoituspiuhat voi ottaa irti joustintuen pistokkeesta. Ovat melko turhat varoittimet, jos ei muuten jarrupalojen kuntoa valvo, ts. renkaanvaihdon yhteydessä, jolloin joka toinen kerta viimeistään kannattaa tehdä jarruhuolto (palojen herkistys jarrusatulassa ja jarrumäntien liikuttelu puristimella.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Pie2

  • Vieras
Ymmärrän todella vähän autoista. Otin renkaan irti mutta minusta siellä ei ollut kuin Abs-anturin piuha ja jarrunesteletku. Ohessa kuva. Ihmeellinen on tuo varoitusilmoitus kun se tuli vasta korjaamokäynnin jälkeen kun palat on vaihdettu?

Pie2

  • Vieras
Soittelin pösöhuoltoon ja huoltomies oli sitä mieltä että johdot on aikaisemmin jo katkaistu ja johdon pää ottaa nyt jossain runkoon. Kaivelin noita sisälokasuojia ja tosiaan löysin katkaistun johdon josta oli teippi purkaantunut ja johto otti runkoon kiinni. Vaihdoin uuden teipin johtoon ja nyt merkkiääntä eikä tekstiä enää tulee :) :)