Kirjoittaja Aihe: 607 - Ohjaustehostimen tyyppi  (Luettu 317 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 716
607 - Ohjaustehostimen tyyppi
« : 01.02.2018, 13:38:45 »
Auto: 2008 607 3,0 V6 Platinum Ivoire (ES9A, AM6-automaattivaihteisto).

Onko muuttuvatehosteinen ohjaustehostin perinteinen hydraulinen vai sähköhydraulinen?
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver

Present time Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire ja Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

JS

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 536
  • 607 3,0 V6 Titanium (automaatti).
Vs: 607 - Ohjaustehostimen tyyppi
« Vastaus #1 : 02.02.2018, 12:41:57 »
Hydraulinen. Onko sinulla jo servicebox tunnukset, sieltä kohdasta Characteristics löytyy mukavasti tietoa autosta.

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 203
  • Ravintoketjun huipulla.
Vs: 607 - Ohjaustehostimen tyyppi
« Vastaus #2 : 02.02.2018, 15:25:06 »
Mitä tässä tarkoitetaan sähköhydraulisella?
Ennen 405-Mi16, 605-Sri 2.0, 406-ST 2.0 16v, 406 Grw HDI-110, nyt  607 2.2 Titane Busines -07

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 716
Vs: 607 - Ohjaustehostimen tyyppi
« Vastaus #3 : 02.02.2018, 15:42:38 »
Hyvä kysymys  ???
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver

Present time Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire ja Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

antsu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 038
Vs: 607 - Ohjaustehostimen tyyppi
« Vastaus #4 : 02.02.2018, 16:14:49 »
Varmaan sellaista ohjaustehostinta, jossa nestepaine tuotetaan sähköpumpulla. Sitä oli jonkin aikaa ennen kuin täyssähköinen voitti kisan.

Sen idea oli polttoaineen säästö, kun pumppu pyörii vain tarvittaessa.

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 716
Vs: 607 - Ohjaustehostimen tyyppi
« Vastaus #5 : 02.02.2018, 16:20:43 »
Miten muuttuvuus on toteutettu hydraulisessa?
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver

Present time Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire ja Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 766
Vs: 607 - Ohjaustehostimen tyyppi
« Vastaus #6 : 02.02.2018, 17:06:57 »
Virtauksella.
Preesens: Citroen C5 HDi240 Tourer '10
Kronologinen imperfekti: 309-405-605-605-406-406-405-605-Xantia-C5-106-607

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 203
  • Ravintoketjun huipulla.
Vs: 607 - Ohjaustehostimen tyyppi
« Vastaus #7 : 02.02.2018, 17:07:41 »
406.
Onko sinun -08 autossa perinteinen hihnavetoinen tehostimen pumppu? Minun -07 autossa on se sähköhydraulinen.
Ennen 405-Mi16, 605-Sri 2.0, 406-ST 2.0 16v, 406 Grw HDI-110, nyt  607 2.2 Titane Busines -07

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 716
Vs: 607 - Ohjaustehostimen tyyppi
« Vastaus #8 : 02.02.2018, 22:36:28 »
En kyllä tiijä, kertooko kuva mittään?

http://aijaa.com/8Go6UN
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver

Present time Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire ja Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 203
  • Ravintoketjun huipulla.
Vs: 607 - Ohjaustehostimen tyyppi
« Vastaus #9 : 03.02.2018, 07:59:01 »
Kuvassa on perinteinen pumppu jota laturin hihna pyörittää.
Ennen 405-Mi16, 605-Sri 2.0, 406-ST 2.0 16v, 406 Grw HDI-110, nyt  607 2.2 Titane Busines -07

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 716
Vs: 607 - Ohjaustehostimen tyyppi
« Vastaus #10 : 03.02.2018, 09:21:36 »
Onko siellä sitte tavallinen kun service boxi niin näyttää? Mistä sähköistetyn tunnistaa?
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver

Present time Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire ja Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 203
  • Ravintoketjun huipulla.
Vs: 607 - Ohjaustehostimen tyyppi
« Vastaus #11 : 03.02.2018, 09:30:36 »
Konepeitto ylös ja seuraat laturin hihnaa, kyllä se pumppu selvästi näkyy.
Ennen 405-Mi16, 605-Sri 2.0, 406-ST 2.0 16v, 406 Grw HDI-110, nyt  607 2.2 Titane Busines -07

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 716
Vs: 607 - Ohjaustehostimen tyyppi
« Vastaus #12 : 03.02.2018, 22:06:42 »
Jos tehostajan pumppu on siinä etummaisena niin en osaa sanoa onko sähköllä vai ilman, silti väittäisin hydrauliseksi :/ Tietteni en ole nähnyt sähköllä ryyditettyä.

Onko poirotti sinulla V6 malli?

Tehostimen öljy on ainakin selvästi vaihtokunnossa, on sitä kuuluisaa ruskeaa kuraa ja näyttäisi hikoilleenkin korkista. Taso ok. Naukuu kylmänä näillä kovemmilla pakkasilla ja 406 pysyy hiljaa joka sentään ollut käyttämättäkin reilun kuukauden, siihen onkin vaihdettu öljyt jo monesti.

Sisään tulee lämmintä hyvin vasta kierroksilla. Jäähdytysnesteen taso ok kylmänä tarkistettuna, olisko vetänyt ilmaa väljien letkuliitosten välistä? Paikat pysyneet puhtaana letkujen kiristyksen jälkeen.

Mainittuihin ruosteisiin tarkennus, mustaksi maalatut osat on ne mitkä ruostuneet konehuoneesta ja auton alta sekä jotkut klemmaritkin  ???
« Viimeksi muokattu: 03.02.2018, 22:12:33, kirjoittanut 406 »
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver

Present time Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire ja Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 203
  • Ravintoketjun huipulla.
Vs: 607 - Ohjaustehostimen tyyppi
« Vastaus #13 : 04.02.2018, 09:10:35 »
Jos tehostajan pumppu on siinä etummaisena niin en osaa sanoa onko sähköllä vai ilman, silti väittäisin hydrauliseksi :/ Tietteni en ole nähnyt sähköllä ryyditettyä.

Onko poirotti sinulla V6 malli?


Kyllä sulla on sitten perinteinen hydraulinen, hihnavedolla. Minun auto on 2.2, ei V6.
Itse kamppailin viime talven kun lämpöä ei hyttiin tullut kuin kierroksilla. ilmaus auttoi hetken aikaa, kansitiivisteen vaihto poisti ongelman.
 
Ennen 405-Mi16, 605-Sri 2.0, 406-ST 2.0 16v, 406 Grw HDI-110, nyt  607 2.2 Titane Busines -07