Kirjoittaja Aihe: Peugeot Rifter  (Luettu 4241 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 143
Peugeot Rifter
« : 21.02.2018, 14:15:04 »
Geneven autonäyttelyssä esitellään uusi Peugeot Rifter, joka kuvista ja kokoluokasta päätellen tulee korvaamaan Partner-henkilöauton.



Rifter on EMP2-alustalle rakennettu ja tulee saataville kahtena eri pituusversiona, 5- ja 7-paikkaisena (4,40 ja 4,75 m). Sisustaan Rifter perii tutut iCockpitin ja 8-tuuman kosketusnäytön, sekä varustelutasot aina GTlineen asti. Varusteluvaihtoehdot ovat laajat ja niissä tulee selvä hyppäys Partneriin verrattuna ja varusteluun kuuluu mm.
  • Sähköinen käsijarru, samalla kun suuri säilytystila sijoitetaan perinteiselle käsijarrukahvan paikalle
  • Adaptiivinen vakionopeussäädin, joka yhdessä 8-vaihteisen automaattivaihteiston kanssa toimiii aina pysähdykseen asti.
  • Liikennemerkkien tunnistus, joka tunnistaa nopeusrajoitukset ja mahdollistaa vakionopeussäätimen asetuksen asettamisen tunnistetuista liikennemerkeistä
  • Kaistallapysymisvaroitin, joka myös ohjaa itse, jos kuljettaja ei reagoi siihen
  • Kuljettajaa seuraaava kamerajärjestelmä, jossa on audiovisuaaliset varoitukset kuljettajalle
  • Aktiivinen hätäjarrutus
  • Perävaunun vakautusjärjestelmä
  • Automaattiset lyhyet- ja pitkätvalot
  • Peruutuskamera 180° näkymällä
  • Kuolleenkulman valvonta, merkkivaloilla sivupeileissä
  • Avaimeton käyttö

Viihdejärjestelmä on Peugeotin SUV-malleista tuttu. 8 tuuman kosketusnäyttö, kaksi USB-porttia, 3,5 mm audio-sisään liitintä, bluetooth ja puhelimen langaton lataus. Mirror Screeen toiminnossa on Mirror Link, Apple Carplay ja Android Auto -tuki. Myös Connected 3D navigointi on tuettu noin teorian tasolla, mutta eihän sitä ja mm. Tomtom Traffic -palvelua ole Suomeen saatu muihinkaan malleihin, mutta sitä odotellessa.

Toisen penkkirivin kaikille kolmelle istuimelle voi kiinnittä lastenistuimen. Vuoden 2019 toisella neljänneksellä malliin tulee myös "Magic Flat" toiminto, jolla voidaan istuimet taittaa lattian sisään. Pitkässä mallissa kolmannen rivin istuimia voidaan siirtää kiskoilla tai ne voidaan poistaa kokonaan. Pitkille tavaroille saadaan vielä lisää tilaa taittamalla etumatkustajan istuin lattiaan. Näin istuinmäärä ja konfiguuraatio on vaihdella yhdestä seitsemään auton pituusversion mukaan.

Tavaratilan koko perusasetuksessa on 775 litraa suojahyllyn alla ja se voidaan pitkässä versiossa laajentaa enimmillään 4000 litraan. Muutenkin tavaransäilytystiloja on paljon, joista esimerkkinä kojelaudassa oleva jäähdytetty muista varusteista riippuen enimmillään 186 litran vetoinen säilytyslokero, jonka on mahdollistanut matkustajan turvatyynyn sijoittaminen katosta laukeavaksi.

Moottoriosastolla kaikki vaihtoehdot ovat Euro 6c -standardin mukaisia. Bensiinikäyttöisenä valittavana on kaksi 1,2-litraista PureTech-moottoria:

PureTech 130 hv S&S varustettuna 8-vaihteisella automaattivaihteistolla / EAT8 (saatavilla 2019)
PureTech 110 hv S&S varustettuna 5-vaihteisella manuaalivaihteistolla, saatava myös erittäin matalan kulutuksen versiona.

Näistä PureTech 130 on varustettu hiukkassuodattimella.

Diesel-moottorivaihtoehdot ovat kaikki 1,5-litraisia BlueHDI-moottoreita:

BlueHDi 130hv S&S varustettuna 6-vaihteisella manuaalivaihteistolla tai 8-vaihteisella automaattivaihteistolla (EAT8)
BlueHDi 100 hv varustettuna 5-vaihteisella manuaalivaihteistolla, saatavilla myös erittäin matalan kulutuksen versiona, jossa myös Stop & Start -järjestelmä.
BlueHDi 75 hv varustettuna 5-vaihteisella manuaalivaihteistolla

Etenemistä takaamaan autoon saa Advanced Grip Control -toiminnot, jolloin auto toimitetaan hieman karkeammilla Michelin Lattitude Tour renkailla. Varusteisiin kuuluu myös alamäkihidastin eli Hill Assist Descent Control (HADC) ja sokerina pohjalla tämän mallin saa myös aidosti nelivetoisena mekaanisella nelivedolla varustettuna. Tämä Dangelin suunnittelema nelivetojärjestelmä on saatavilla tehdastilattavana lisävarusteena Rifter-mallistoon.

CJ

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 38
Vs: Peugeot Rifter
« Vastaus #1 : 21.02.2018, 14:51:47 »
Sitikkafoorumilla oli myös tästä Berlingon 4.sukupolven autosta. Opel Combo lienee lähes identtinen? Hienolta näyttää, varsinkin sitikka. Tuon kuvan perusteella yhdennäköisyyttä löytyisi uusiin 3008 ja 5008 malleihin, joten ei paha...  :)
308 SW PureTech Allure Edition Automaatti -16
Ex-PSA:
Citroën C3 VTi68 Confort -14
Citroën Xsara Picasso 2.0 A Exclusive -03

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 143
Vs: Peugeot Rifter
« Vastaus #2 : 21.02.2018, 15:21:24 »
Tässä muutama kuva Rifteristä:























Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 952
Vs: Peugeot Rifter
« Vastaus #3 : 21.02.2018, 16:34:52 »
Tuskin kuitenkaan nelivetoisena tulee vaan tämä on vain markkinointia ja mielikuvien luomista?
Peugeot Rifter 4x4 Concept https://www.youtube.com/watch?v=_e2wHRQDsxU

Antti3

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 793
Vs: Peugeot Rifter
« Vastaus #4 : 21.02.2018, 17:31:07 »
Eihän sitä tiedä vaikka tulisikin, onhan Partneristakin Dangelin tekemä nelivetoversio ollut myynnissä, ei toki Suomessa..
Nykyiset: 607 2.2 HDi 04', 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
605 3.0 SV A 95' harrastus
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Pihakoneena: Valmet 803 2wd 83'

hessu208

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 148
Vs: Peugeot Rifter
« Vastaus #5 : 21.02.2018, 17:59:25 »
Sitikan nokka on parempi, pösön sisusta taas on hienompi. Jos oikein käsitin, niin tässä mallissa (ja  sitikassa) on lämmönsäätimet toteutettu keinuvivuilla, eli kosketusnäyttö on muussa käytössä. Itse tykkään jos näin on.
5 x Peugeot

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 143
Vs: Peugeot Rifter
« Vastaus #6 : 21.02.2018, 18:55:17 »
Tuskin kuitenkaan nelivetoisena tulee vaan tämä on vain markkinointia ja mielikuvien luomista?
Peugeot Rifter 4x4 Concept https://www.youtube.com/watch?v=_e2wHRQDsxU

PSA:n lehdistötiedotteesta kopioituna:
Lainaus
A 4-wheel drive version developed with our long-time partner, DANGEL, is available as an option for the PEUGEOT RIFTER range.

El Capitan

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 531
Vs: Peugeot Rifter
« Vastaus #7 : 21.02.2018, 18:56:36 »
Ihan tyylikäs korimalli huomioiden + hyvän kuuloinen nimi  :)
Nykyiset
807 ST & 304
Entiset:
406 SV 3.0, 305 GL, 305 GR, 309 GR, 505 GTI, 605 SLI, 605 SR 3.0, 305 Cristal, 306 XT

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 412
    • CitiX Oy
Vs: Peugeot Rifter
« Vastaus #8 : 22.02.2018, 13:15:29 »
Niin kyllä tästä neliveto tulee... Tuleeko suomeen on eriasia...
Nykyisin: Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18  /  Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen 2CV 0,6 -71 "Suomi 100-edition"

Ex PSA: Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

Peltsi

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 49
Vs: Peugeot Rifter
« Vastaus #9 : 25.02.2018, 21:12:34 »
Ei näyttäisi kuvien mukaan tässäkään autossa olevan juurikaan tavaratilaa mikäli kaikki 7 istuinta käytössä. Eli tilojen suhteen ei tilanne parane 5008:aan verrattuna. Mitään litramääriä tai tarkempia kuvia en kyllä äkkiseltään löytänyt.
Vaikea on kyllä löytää oikeaa 7h tila-autoa ilman, että siirtyy pakuluokkaan.

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 412
    • CitiX Oy
Vs: Peugeot Rifter
« Vastaus #10 : 28.02.2018, 18:31:26 »
No aika loogista ettei 4,75 metriä pitkään autoon 7-hengelle mitään mahtitavaratilaa tule... mutta onhan tuossa XL:ssä ihan mukava 1 050 litran tila 5:llä hengellä, näköjään ei löydy vielä tietoa oikeen mistään paljon litroja kun takapenkit paikallaan. Vanha 5008 on 4,53m pitkä (uusi 4,64m), että olisiko siellä se n.20cm takakontissa lisää tilaa(?)


Nykyisin: Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18  /  Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen 2CV 0,6 -71 "Suomi 100-edition"

Ex PSA: Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

KariM

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 137
  • laalaa
Vs: Peugeot Rifter
« Vastaus #11 : 29.03.2018, 19:07:51 »
Onko hinnasta mitään tietoa tai arvioita?

Vertailin nyky-Partnerin ja 308SW:n hinnastoa. Vertailukelpoiset dieselit olivat noin samoissa hinnoissa, joten jos sama pitää, voisi Rifter Puretech automaatti myös olla samoissa hinnoissa kuin vastaava 308SW eli alkaen 25te?