Kirjoittaja Aihe: 307 - Polttoainesuuttimen vaihto (HDi)  (Luettu 358 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tuukka

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 3
307 - Polttoainesuuttimen vaihto (HDi)
« : 08.04.2018, 12:44:20 »
Auto: 2004 307 SW 2,0 HDi 136 (DW10BTED4).

Onko olemassa mitään ”virallista” ohjetta suuttimen asennukseen sisältäen työvaiheet ja kiinnitysmuttereiden kiristysmomentit? Olen kaivanut nettiä useammalla kielellä mutten ole löytänyt selkeää ohjetta, liekö en osaa hakea.

Kiitokset vastauksista jo etukäteen!
Nykyiset: 307 SW 2.0HDi -07 aut., 307 SW 2.0HDi -04, 505 2.2GTI -87, Citroën Xsara 1.6 -99, MB ML 400CDI -03, Audi 2.6 V6 Quattro -95, Ford galaxie 500 -64

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 556
Vs: 307 - Polttoainesuuttimen vaihto (HDi)
« Vastaus #1 : 08.04.2018, 13:34:16 »
Tehtaan virallisia työohjeita voi ostaa Service boksista: http://public.servicebox.peugeot.com/
Rekisteröinti ammattilaisena. Hinta esim. 7 € / tunti, jolla saa selata kaikkia ohjeita niin paljon kuin tunnissa ehtii.
508 Allure HDi 163 -11
ex. 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

Tuukka

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 3
Vs: 307 - Polttoainesuuttimen vaihto (HDi)
« Vastaus #2 : 08.04.2018, 15:10:34 »
Kokeilin tuota mutta näytti jokin vika olevan sivuilla. Herjasi error-tekstiä kun yritti mennä ostoskoriin maksamaan tuotetta. Täytynee yrittää myöhemmin uudelleen.

Tietysti jos jollakin tietoa asennukseen niin kuuntelen mielellään?  :)
Nykyiset: 307 SW 2.0HDi -07 aut., 307 SW 2.0HDi -04, 505 2.2GTI -87, Citroën Xsara 1.6 -99, MB ML 400CDI -03, Audi 2.6 V6 Quattro -95, Ford galaxie 500 -64

fluxpur

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 181
Vs: 307 - Polttoainesuuttimen vaihto (HDi)
« Vastaus #3 : 08.04.2018, 21:24:56 »
Eräässä dieselkorjaamossa Tampereella sanoivat että suutinpesän pohja kaavitaan ruuvarilla jonka päässä on reilusti kangasta. Tärkeää ettei teräs ota tiivistepintaan. Jos pohja näyttää puhtaalta ja tietty pesän seinämät, niin suutin laitetaan nätisti tiivisteineen paikalleen. Ja sitten vaan kiristetään oikeaan momenttiin. Jos kierteissä on "liian hyvä" rasva, voi pultti alkaa myötäämään jo ennen momenttiarvoa joten kannattaa seurata kiristysvaihetta sillä silmällä. Yhdessä koneessa en saavuttanut momenttia hehkutulpissa niin lopetin hyvän sään aikana. En tiedä tarvitseeko tuossa koneessa uusia pultit tai pinnapultit.

Jos tiivistepinta ei näytä sileältä, voi harkita kalvaimen käyttöä.
http://www.motonet.fi/fi/tuote/804088/MTX-Automotive-Kalvainsarja-dieselsuutinpesille

En ole koskaan käyttänyt mutta jos suutin vuotanut painetta tiivisteestä, ehkä silloin olisi hyvä sipaista kalvaimella?

Tuukka

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 3
Vs: 307 - Polttoainesuuttimen vaihto (HDi)
« Vastaus #4 : 08.04.2018, 22:25:25 »
Kiitos kommentista, kutakuinkin näin olen itse myös ymmärtänyt ja tehnyt mutta jotain asennusvideoita nähneenä mietin että mikä on se rasvan tarkoitus sekä koostumus mitä pyöräyttävät suuttimen ympärille ja sinne kärkeen. Ja juuri se myös mietityttää että kestääkö vanhat pinnapultit sen 30nm(liekö oikea momentti) ja pitääkö kiristää vaiheittain? Mersuja ruuvanneena on ollut se suuttimen kiinnitys keinuvipu tyyppinen, niin se 8mm pultti kuuluu ohjeiden mukaan vaihtaa.

Tässä HDi koneessa ei ole vuotoa ollut mutta jouduin irroittamaan suuttimet kansiremontin yhteydessä ja vanhat liekkirenkaat näytti olevan jonkinverran hapettuneet. Tilasin uudet orkkis renkaat niin ne on ohuemmat sekä hieman eri muotoiset. Onkohan paksuudella väliä jos muuten kaikki on Ok? Olisi ihan hyvä tässä vaiheessa saada suuttimetkin varmasti pitämään kun huollatin turbon samalla täyden kansiremontin yhteydessä.   8)
Nykyiset: 307 SW 2.0HDi -07 aut., 307 SW 2.0HDi -04, 505 2.2GTI -87, Citroën Xsara 1.6 -99, MB ML 400CDI -03, Audi 2.6 V6 Quattro -95, Ford galaxie 500 -64