Kirjoittaja Aihe: 106 - Tyhjäkäyntiongelmat ja nykiminen matalilla kierroksilla  (Luettu 1490 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Henukeppi

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 19
Ei syö, sen tarkistin myös, ettei öljyä ollut tulpilla

Henukeppi

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 19
Tänään putsasin ton kampuran asentoanturin kun uutta ei ollut saatavilla hetimiten a nuo sammumiset loppui siihen. Huonoon käyntiin ei kylläkään vaikuttanut mitenkään.

matias123

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 33
Oletko koskenut jäähdytysnesteen lämpötila anturiin? Se kun vikaantuessaan saa aikaan mm. juurikin sen, ettei auto siirry lambda ohjaukselle ja käy rikkaalla.

Henukeppi

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 19
Nyppäsin tänään tuon lämpötila-anturin liittimen auki ja totesin, ettei siinä anturissa oo enää kuin yksi nasta jäljellä. Toinen siis lähtenyt johkin hakoteille. Haen huomenna uuden anturin ja katson josko olis tuosta kiinni.

Henukeppi

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 19
Lämpötila-anturi vaihettu eikä vaikutusta. Nyt avasin tulpat ja kaikki muut oli nätin ruskeita paitsi kolmonen. Siitä siis lienee suutin sökö?

matias123

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 33
Mielestäni tässä mallissa on tuossakin vain yksipiste ruisku, mutta voin olla väärässäkin. Millainen se tulppa oli? Puhdas?

Katso tuosta tulppien väri mikä menee normaaliin skaalaan.
/0/]http://www.retroautot.fi/tekniikka/sytytystulppien-vari-seossuhde/#lightbox[480]/0/

Ruiskussa on kaksi nastaa, joista pitäisi mitata 16 ohm:in resistanssi. Jos on kohdillaan niin silloin siinä ei välttämättä ole vikaa, mutta sen toki voisi puhdistuttaa.
« Viimeksi muokattu: 23.04.2018, 19:25:13, kirjoittanut matias123 »

Henukeppi

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 19
Hups, jäi mainitsemati. Siis tuo kolmosen tulppa oli kuiva ja melko nokinen.

matias123

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 33
Venttiilien puristuspaineet pitäs varmaan mittauttaa niin alkaa selviämään mistä on kyse. Olisiko karstottunut?

Henukeppi

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 19
Täytyy mittailla nuo suuttimet ja puristuspaineet. Autolla ajettu lyhyttä matkaa edellisen omistajan toimesta monta vuotta, eli tuo karstottuminen on hyvinkin mahdollista.

Henukeppi

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 19
Suuttimien resistanssit ~18 ohmia kaikissa. Puristuksia en päässy vielä mittailemaan.

Henukeppi

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 19
Nyt lisää vettä myllyyn. Eli tänään oli oikein perkeleen kostea keli aamusti, niin hyvä että kävi lainkaan. Juur pääsi 80kmh ajamaan. Teki ton aikasemminkin kostealla kelillä. Ruppee huumori loppumaan ton kikottimen kans.

matias123

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 33
Autosi taitaa olla vm. 97 tai 98, koska KFX:ää ei löydy 96 vuosimallille. Ruiskusuutinten resistanssi välillä 14-18 ohm on normaali.

Kaasuläpän asentoanturia voi myös mittailla. Huomaa yksityisviesti.

Sillähän ei enää kannattaisi ajaa, koska se voi vahingoittaa katalysaattoria. Outoa ettei vikavalo syty. Ilmeisesti ei ole tarpeeksi pielessä seos. Jos auto pitäs saada kuntoon, niin eikun vaan luotettavalle korjaamolle ja arvio siitä kannattaako sitä enää korjata. Jos itse osaat hääräillä auton kanssa niin mikäs siinä.

Paljonkos sillä on ajettu? Onkos polttoaineensuodatinta vaihdettu koskaan?

Henukeppi

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 19
96vm tuo on ja mittarissa 175tkm. Ittehän tuon laitan kuntoon vaikka väkisin, kun nyt edes jonkinlaista osaamista löytyy. Mielestäni huoltokirjassa oli maininta pa-suodattimesta.

matias123

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 33
Tuon aikaisessa ei ole katalysaattorin jälkeen mitään anturia, että voipi siinä olla katalysaattorikin viallinen ilman että vikavalo syttyy.

Henukeppi

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 19
Aihe loppuunkäsitelty. Tänään kärähti johtosarja kokonas eli siel on joku oikkari ollu.