Kirjoittaja Aihe: 607 - Ohjaus takertelee  (Luettu 6112 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 591
607 - Ohjaus takertelee
« : 05.05.2018, 22:48:24 »
Auto: 2008 607 3,0 V6 Platinum Ivoire (ES9A, AM6-automaattivaihteisto, 114 000 km).

Laitettiin uusi ulompi raidetangonpää Lemförder ja tehostajaan uudet öljyt Mobil atf 3309. Öljyt laskivat jostain auton alta ja säiliöstä loput imemällä, täytössä meni 1,25 litraa uutta. Nosturilla käänneltiin ilmoja pois kunnes tärrääminen loppui. Näitä ennen auto kulki täsmälleen suoraan ja melkein ohjaamatta. Käytös muuttui rauhattomammaksi ja jäykäksi, ohjaus tavallaan jää asentoon ja maantielläkin ajo on siten herkkyyden puutteesta kulmikasta. Kulmat on katsottu mitalla tangon vaihdon jälkeen
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver, Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire

Present time Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

urkki

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 531
Vs: 607 - Ohjaus takertelee
« Vastaus #1 : 05.05.2018, 23:14:58 »
Eli korjaamo on jättänyt suuntauksen tekemättä. Vie oikealle korjaamolle seuraavan kerran.

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 482
Vs: 607 - Ohjaus takertelee
« Vastaus #2 : 05.05.2018, 23:17:55 »
Onko tuo oikea öljy tehostimeen?
405, 605, 406, 406, 607, 407, 307

urkki

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 531
Vs: 607 - Ohjaus takertelee
« Vastaus #3 : 05.05.2018, 23:50:24 »
Mun käsityksen mukaan ei. Miks sekoittaa eri merkkisiä.

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 591
Vs: 607 - Ohjaus takertelee
« Vastaus #4 : 06.05.2018, 00:07:08 »
Tähän asti on aina laitettu automaattiöljyä tehostimiin, sitä en tietenkään muista onko ollut 3309 vai mitä. Täällä foorumillakin on todettu 3309 olevan sopivaa tehostimeen. Miten sitten lie.
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver, Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire

Present time Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

urkki

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 531
Vs: 607 - Ohjaus takertelee
« Vastaus #5 : 06.05.2018, 00:25:15 »
En tiedä oisko alkuperäinen öljy fluide da.

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 591
Vs: 607 - Ohjaus takertelee
« Vastaus #6 : 06.05.2018, 09:41:43 »
Ois. Saattaisko johtua siitä?
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver, Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire

Present time Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

urkki

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 531
Vs: 607 - Ohjaus takertelee
« Vastaus #7 : 06.05.2018, 09:54:08 »
No harvoin ne öljy coctailit menee kotioloissa parempaan suuntaan. Ois ollu parempi kun olisit itse vaikka imenyt vanhat pois ja lisännyt oikeaa öljyä pariin kertaan.

megaman

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 191
  • ajossa: 407 Coupé, 307 SW, Boxer
Vs: 607 - Ohjaus takertelee
« Vastaus #8 : 06.05.2018, 11:17:05 »
Aikoinaan 20 vuotta sitten tuhosin erään tehostimen elämän öljyn vaihdolla. Tehostimessa ei ollut siihen mennessä mitään vikaa, toimi kuin unelma. Viikko öljyn vaihdosta, lopetti tehostin toimimisen toiseen suuntaan käännettäessä. Varmaan uudet öljyt pisti sakat tms. liikkeelle ja tukki jotain samalla. En ole sen jälkeen vaihdellut öljyjä mihinkään tehostajaan, enkä vaihda.  :) Öljylaadun sopivuus oli moneen kertaan varmistettu.

Tahmea ja keskittämätön ohjaus voi johtua myös jumittavista iskareiden kääntölaakereista, mutta ei varmaan liittyne tähän tapaukseen...
« Viimeksi muokattu: 06.05.2018, 12:09:45 kirjoittanut megaman »
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309, 206, 307...

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 591
Vs: 607 - Ohjaus takertelee
« Vastaus #9 : 06.05.2018, 12:19:45 »
Tuskin on laakerit.
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver, Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire

Present time Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

urkki

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 531
Vs: 607 - Ohjaus takertelee
« Vastaus #10 : 06.05.2018, 12:28:45 »
Jos noista kilometreistä nyt on mitään takeita olemassa niin kyllä noin vanhassa ja ajetussa on kaikki mahdollista. 4v on sellainen normi vaihtoväli.

Laguna00

  • Vieras
Vs: 607 - Ohjaus takertelee
« Vastaus #11 : 06.05.2018, 13:33:00 »
Tiedätkö onko Lemmin uusi RT pää rasvattu ennen kuin se asennettiin paikalleen? On meinaan häjyn kuivia noi nivelet nykyään kun tehtaalta tuleavat. Jos rasvaa ei ole, liikkuu nivel tosi tahmeasti.

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 591
Vs: 607 - Ohjaus takertelee
« Vastaus #12 : 06.05.2018, 13:55:07 »
Ei ole rasvattu.
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver, Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire

Present time Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

Laguna00

  • Vieras
Vs: 607 - Ohjaus takertelee
« Vastaus #13 : 06.05.2018, 16:25:58 »
308 tartti hiljan tämmöisen osan ja kuvan rasvaa kuminsa alle.

https://get.google.com/albumarchive/114707240874147947154/album/AF1QipPTQsUv0iYEoaQM_Rf0_beh7Qc5Ph4rCpm8aZPB/AF1QipNaY476-gyrrixQW7DTYcbZeUgDJrnrqhBd3NPm

Rasvaus oli ihan pakollinen (mielestäni) koska pallo ei pyörinyt lainkaan ennen rasvausta. vaihdon jälkeen on pelannut ihan mukavasti.

Timppa71

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 340
  • Peugeot 508, Citroen C3, Peugeot 206
Vs: 607 - Ohjaus takertelee
« Vastaus #14 : 06.05.2018, 17:41:33 »
Kyllä uudet ja hyväkuntoiset pallonivelet kuuluvatkin olla tiukat. Siitähän yleensä helposti tunnistaakin ehjän nivelen joka pysyy helposti siinä asennossa johon sen asettelee.
Voihan tuonne pallonivelen kumin alle laittaa rasvaa muttei se kovin nopeaa niveleen pääse.Tuo pallohan on "kupissaan" ja tehtaalla laitettu rasva (jos sitä on :) ) sijaitsee tuolla kupin alapuolella, juuri sen takia tehtaan rasvoja voi olla vaikea havaita.

Pallonivel ei kyllä ole niin jäykkä, että se vaikuttaisi ohjauksen palautukseen.