Kirjoittaja Aihe: 508 - Nykiminen kiihdytettäessä (VTi) (sytytystulpat)  (Luettu 1158 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

popmka

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 15
Auto: 2011 508 1,6 VTi 120 (135 000 km).

No niin taisi olla ensimmäinnen ja viimeinen "HYVIN HUOLLETTU LIISING AUTO" siis ei oo peugeutin kestävyyteen muutoin kajoamist, mut nää katiskat kierrän kaukaa seuraavalla vaihto kieroksel!
 :-X. No ensinki tää on niin sanotulla loglaif systeemil olevala peli eli öljyn vaihtoväli 30 tonnii, mutta vaihoin öljyt itse ja huomasin et öljyt melkein vettä ja paskaset ku mikä ei varmaan oo vaihettu aikaisemmin koskaaan!!!!!!!!! Nyt sitten tuli tää kakominen ja yskiminen kiihytyksessä ja röpöpöttävä käynti ja kuinkas ollakkaan löyty kaksi hajonnutta tulppaa runko irronnut keskiöstään, eli jos ei oli ollu tuota kärki helttaa tulppa olis puonnut sylinteriin! :'( Tulpat muka vaihettu edellisessä huollos 2017 autolla silloin ajettu 117000km ja nyt 135000km. Näytää kyl tulpat ettei koskaan vaihettu.
No täytyy toivoo et ei oo katalysaatoria tuhonnut tää episodi.

TEMP_ARKISTOON

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 11 071
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 508 - Nykiminen kiihdytettäessä (VTi) (sytytystulpat)
« Vastaus #1 : 19.05.2018, 18:25:08 »
Tulppia on hajonnut viime aikoina aika paljon muissakin pösöissä, ihan tollasella muutaman tuhannen kilometrin ajolla. Noin 0w30 öljy on aika ohutta, mustaa se on heti kohta vaihdon jälkeen. Ei pysy noissa nyky koneissa kirkkaana noilla pitkillä vaihtoväleillä. Toisaalta pösöllä ei ole mitään longlife systeemiä, 25 tai 30 tkm/vuosi on ihan normaali huoltoväli

Mitä tulee entiseen leasing autoon, muutaman tapauksen oon nähnyt läheltä, surkeeta katottavaa. Yhtään hyvin pidettyä ha huollettua ei ole tullut itellä vastaan, vaikka varmaan niitäkin on.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

popmka

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 15
Vs: 508 - Nykiminen kiihdytettäessä (VTi) (sytytystulpat)
« Vastaus #2 : 21.05.2018, 15:09:25 »
Ja sehän tuosta jäi myös pois .että syttyi moottorin kuva mittaristoon ja joku allure hälytys tuli muutaman kerran, vissiin päästöihin viittaavaa oli käytin akungengän irti ja seuraavana aamuna oli häipyny hälyytykset ku laitoin pökötin tulille.Ilmeisesti katalysaattori jäi henkiin 8)

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 978
Vs: 508 - Nykiminen kiihdytettäessä (VTi) (sytytystulpat)
« Vastaus #3 : 21.05.2018, 17:21:59 »
Tuo on yleinen ensireaktio kun elää mielikuvien kuvittamassa maailmassa että ranskalaiset tekevät vain uunissa poltettuja patonkeja ja muut viiden tähden Michelin illallisia. :)
Kerro vaan kaikki tiedot, niin ehkä täällä osataan auttaa sinua, tervetuloa foorumille! Et ole yksin asiasi kanssa! Onko myyntiliikkeen takuu jo umpeutunut, sinnehän se muuten pitää viedä pistettäväksi kuntoon? Ei kuitenkaan ulkomailta tuotu auto (Kamux?)?

antsu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 051
Vs: 508 - Nykiminen kiihdytettäessä (VTi) (sytytystulpat)
« Vastaus #4 : 21.05.2018, 17:45:29 »
Luulin, että 508 on ollut bensakoneella vain THP:nä :-\

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 191
Vs: 508 - Nykiminen kiihdytettäessä (VTi) (sytytystulpat)
« Vastaus #5 : 21.05.2018, 19:06:03 »
Toimiiko nyt uusilla tulpilla?
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 11 071
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 508 - Nykiminen kiihdytettäessä (VTi) (sytytystulpat)
« Vastaus #6 : 21.05.2018, 19:17:30 »
Vti120 on aina robottivaihteistolla.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

407 sw 1.6 Hdi

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 518
  • Motion&Emotion
Vs: 508 - Nykiminen kiihdytettäessä (VTi) (sytytystulpat)
« Vastaus #7 : 21.05.2018, 20:31:25 »
Eikös tuo vti 120 ole bemarin motti? :o 8)
Peugeot 406 2.0 Hdi 2000 522tkm

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 11 071
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 508 - Nykiminen kiihdytettäessä (VTi) (sytytystulpat)
« Vastaus #8 : 21.05.2018, 20:52:22 »
Kai se kuitenkin pösön moottori on jos se 508iin on tehtaalla laitettu?
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

popmka

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 15
Vs: 508 - Nykiminen kiihdytettäessä (VTi) (sytytystulpat)
« Vastaus #9 : 24.05.2018, 10:58:54 »
Hyvin pelittää uusilla tulpilla ja 2:kos sylinteriin ostin häjissään myös uuven puolan  8)
Entiset tulpat oli oikke possit ny ngk:kuin myös puola löyty tarviketorilta.Tulupat 50.ekua 4kpl ja puola 49ekua.
Tuo puola tosiaanni sama ku 320 sessä pemussa -07.
Auto on niin sanottu suomi auto.

EFL605

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 846
Vs: 508 - Nykiminen kiihdytettäessä (VTi) (sytytystulpat)
« Vastaus #10 : 24.05.2018, 12:53:42 »
Boschin tulpissa on ollut ennenkin sanomista, mutta ne onkin made in Germany.

pele1977

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 262
Vs: 508 - Nykiminen kiihdytettäessä (VTi) (sytytystulpat)
« Vastaus #11 : 24.05.2018, 16:00:11 »
Olisit laittanu Valeon tulpat. Bosch on ihan paskaa.
Peugeot 607 2.2 2006 Titane