Kirjoittaja Aihe: 207 - Sammui ajosta eikä käynnisty, vaikka käynnistinmoottori pyörittää (HDi)  (Luettu 7532 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

janko55kale

  • Vieras
Auto: 2008 207 1,6 HDi 90 (9HX, n. 212 000 km).

Auto siis sammui ajosta n.80 km/h vauhdista. Antipollution fault Tms. viesti vilahti näytöllä ja piippaus kuului. Sain rullattua onneksi läheiselle pysäkille, odottelin virta poissa n.5min. ja koitin käynnistää, ei luvannut, pyöritti kyllä. Käytin akun kenkää irti n.10min. ja koitin startata muttei luvannut nytkään. Hinurilla pajalle, siellä oli lähtenyt käyntiin kun olivat Egr venttiilin liittimen irrottaneet. Tilasivat uuden Egr:n, ei käynnistynyt uudella vaikka oli kokeiltu liitin paikoillaan ja liitin irti. Vanha Egr takaisin paikoilleen, ei käynnistynyt enää silläkään olipa Egr:n liitin paikoillaan tai ei. Hinasin pihaan ja itse vaihdettu nyt Rail painetunnistin ja moottoritilan sulakerasia. Ei vieläkään käynnisty, ei edes lupaa. P-a suodattimella ajettu n.10tkm. Tietäisikö joku missäpäin autoa sijaitsee maadoitus pisteet (2 kpl olen löytänyt), tai onko jossain johtosarjoja mitkä todennäköisesti hankautuu puhki (eristeet). Tms. tietoa mitä vielä kannattaisi tarkistaa...

Olisiko Ylä tai Pohjois-savon alueella kellään Peugeotia ymmärtävää Obd lukijaa tai itsellään ammattitaitoa / kokemuksia ko. autosta? Autoa on jo yksi korjaamo tutkinut ja ei saanut käyntiin. Hinasin auton pihaan. Itse vaihdettu jo Rail paineanturi ja moottoritilan sulakerasia, jonka jälkeen vähemmän vikakoodeja. Jakohihnan vaihtoon vielä 3v/80tkm. (Pörhön ja Laakkosen yhteystiedot jo löytyy. Sekä ON LUETTU palstoja, tätä ja muitakin liittyen Psa:n yhteistuotanto dieseleihin ja niitten ongelmiin).
-Oma Obd lukijani mallia: MaxiScan MS509

pasiv

  • Vieras
Auto: 2007 207 1,6 HDi.

Tervehdys!  Meillä vuoden 2007 1.6 Hdi 207 pösö ja sillä on vähän samoja vaivoja tullut eteen. Se sammui vaimolla maantiellä, kun olisi avaimesta sammuttanut. Ei alkuun käynnistynyt starttaamalla, mutta kun tulin paikale puolen tunnin päästä ja ajattelin ennen hinaamista kokeilla startata, niin ihme ja kumma se pärähti käyntiin heti. se toimi muutaman viikon ihan hyvin, kunnes moottori alkoi nykimään lämmettyään.
Olen kanssa lukenut Brittien palstoilta vastaavista tapauksista, ja niissä on ollut vikoja EGR venttiileissä, sulakeboxeissa, Polttoaineen paineenantureissa, polttoaineen säätimissä ja kampiakselin asentotunnistimeissa.
Pistin auton seisontaan ja aloitan tuon auton vian etsintää tekemään systemaattisesti. Saan onneksi tutulta lainaan pösön testerin Lexian, jolla pääsee paremmin auton antureihin ja tietokoneisiin kiinni.
Autossamme on pientä vikaa ollut pidemmän aikaa Ecussa, mutta eiköhän nuokin ongelmat selätetä tässä jossain vaiheessa.

janko55kale

  • Vieras
Terve! On kyllä aika haastava tämä projekti. Jos saat autosi kuntoon niin laittaisitko tänne palstalle tietoa mitä kaikkea jouduit vaihtamaan /  korjaamaan, ja minkälaisia vikakoodeja sait lukijalla ongittua. Laitan itsekin infoa jos saan oman auton toimimaan...

pasiv

  • Vieras
On kyllä haastava. Laitan kyllä tänne tietoa, kun asia selkenee. Itsellä tuli tuollaiset vikakoodit.

janko55kale

  • Vieras
Terve. Minun Obd lukija antaa vielä nämä kaksi vikakoodia: P1586 ja P1351. Tämä P1351 koodi on ollut vikamuistissa kokoajan minkä auto on minulla ollut, sen saa kyllä nollattua mutta se tulee aina takaisin, eikä ole aiheuttanut ainakaan tähän mennessä mitään ongelmaa. P1586 on koodi mikä ilmestyi tämän totaali sammumisen jälkeen. (Erilaisia vikoja samalla koodilla näyttää laitteet antavan...). Minulla tuo obd lukija tosiaan ihan yleismallinen laite, ei mikään Peugeotia erityisemmin ymmärtävä.
« Viimeksi muokattu: 28.05.2018, 08:05:06 kirjoittanut janko55kale »

pasiv

  • Vieras
Aika erilaiset vastaukset näyttävät olevan noille vikakoodeille kyllä.  Uskoisin tuon P1351 koodin tulevan viallisesta hehkutulpasta. Mulla oli vastaava vika myös aikaisemmin. Olivat kyllä hehkut todella kovin jämähtäneet pakoilleen, yksi meni jopa poikki irrottaessa, mutta eipä sitten niin paha homma loppujen lopuksi ollutkaan. Itse aloitan homman irroittamalla ja putsaamalla EGR venttiilin (tuokin on uusittu muutama kuukausi sitten) ja tulppaan sen myös samalla, ja teen sille sitten sopeutukset Lexialla. Sen jälkeen tarkempi syyni Lexialla anturidataa tutukiskelemalla.

Mistä muuten hankkisit tuon vaihtamasi Railpaine anturin?

janko55kale

  • Vieras
Rail painetunnistimen tilasin autoihinvaraosat.fi:stä. n.60e postikuluineen. Moottoritilan sulakerasian tilasin Ebayn kautta Englannista,  käytettynä n.100e postikuluineen.
Samalla kun putsailet Egr venttiiliä niin olisi kätevää jos Railpaine anturi olisi jo hankittu, kun se sijaitsee siellä Egr:n alla. Muistaakseni 27 tai 29mm lenkkiavaimella tms. joutuu avaamaan, ainakaan itse en saanut räikkää ja hylsyä sopimaan, kun anturin muovirunko on niin pitkä. (kuva)
« Viimeksi muokattu: 28.05.2018, 20:03:50 kirjoittanut janko55kale »

pasiv

  • Vieras
Hyvä pointti. Pitääkin ensin tarkastella Lexialla, että ovatko paineet niissä rajoissa kun pitää olla.

pasiv

  • Vieras
Tuli eilen vähän tsekattua lexialla pösöä. Polttoaineen paineet olivat viitearvoissa. Seuraavaksi egr:n kimppuun ja sitten nokka-akselin ja kampiakselin asentoanturin tsekkaukset. Käynnistäessä taas moottori pätki, mutta lämpiessä käynti tasaantui. Mitään uusia vikakoodeja ei ollut tullut esille, eikä tuosta polttoaineen paineesta tullutta vikakoodiakaan ollut tullut uudelleen.

janko55kale

  • Vieras
Hyvä että sinulla auto kuitenkin käynnistyy, -jotain positiivista :). Hyvä myös ettei uusia vikakoodeja tullut. Yhdellä tutulla oli vag konsernin tuotteesta jumiutunut Egr täysin kiinni, -vai olikohan se täysin auki?, niin auto ei ollut käynnistynyt. Eli Egr kannattaa tosiaankin tsekata.
-Olisipa itsellänikin tai jollain tutulla tuollainen Lexia, niin pääsisi kiinni paremmin pösön sielun elämään... :-\
 

pasiv

  • Vieras
Juu, onneksi käynnistyy, mutta melkoista humppaa on konehuoneessa kun pätkiminen on päällä. Luulisi löytyvän tältäkin foorumilta löytyvän joltain Lexia, joka asuu lähellä paikkakuntaasi. Harmi kun ei pääse viikonlopulla jatkamaan kunnolla vian etsintää, kun on nuo tyttären lakkiaiset ::). No ei vaiskaan, kyllä ne juhlat menevät tämän edelle. :D

janko55kale

  • Vieras
Totta turiset. Näitä kerkiää tutkimaan myöhemminkin, juhlat on juhlittava kyllä ajallaan :)! Onnittelut sinnepäin!
Laitellaan kesemmällä lisää viestiä jos / kun rupeaa autot pelittämään...

megaman

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 191
  • ajossa: 407 Coupé, 307 SW, Boxer
 Googlella löytyi sitikkapuolelta viallinen polttoaineensyötön paineliitin syylliseksi jossain tapauksessa.
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309, 206, 307...

janko55kale

  • Vieras
Jaahas, pitääpä alkaa selvittämään tuon polttoaineensyötön paineliittimen sijaintia, saatavuutta ja hintaa. Taitaa olla aika hankalassa paikassa mitä googlailemalla sain pikaisesti selvitettyä...
-Kiitos vinkistä!

janko55kale

  • Vieras
Olisikohan tuossa tarkoitettu polttoaineen paineen tunnistinta, (Rail paineanturi)?, tuolla "polttoaineensyötön paineliittimellä".  Citroen-foorumilla aihe: C4 Picasson 1.6 HDi sammuu vauhdista, ei vikailmoituksia.
 -Tässä suora lainaus kirjoituksesta: "Polttoaineensyötön paineliitin oli viallinen. 35 euron osa, jonka vaihtaminen maksoi yli 400 euroa, koska puoli keulaa piti kuulemma ensin purkaa. " 
-Tuo polttoaineen paineen tunnistinkin vaati jonkun verran purkamista, mutta ei ihan puolta keulaa ainakaan itse tarvinnut purkaa vaihtaessa. (Piti irrottaa mm. ilmaputket, p-a suodatin ja egr venttiili.)

-Jos jollain on tietoa onko tuollaista osaa kun "polttoaineensyötön paineliitin" pösöön olemassa ja vielä missä kohti, niin tietoa otetaan vastaan hyvin mielellään. Itse en kyseistä osaa googlailemalla löytänyt.
« Viimeksi muokattu: 31.05.2018, 11:54:20 kirjoittanut janko55kale »