Auto: 2008 207 1,6 HDi 90 (9HX, n. 212 000 km).
Auto siis sammui ajosta n.80 km/h vauhdista. Antipollution fault Tms. viesti vilahti näytöllä ja piippaus kuului. Sain rullattua onneksi läheiselle pysäkille, odottelin virta poissa n.5min. ja koitin käynnistää, ei luvannut, pyöritti kyllä. Käytin akun kenkää irti n.10min. ja koitin startata muttei luvannut nytkään. Hinurilla pajalle, siellä oli lähtenyt käyntiin kun olivat Egr venttiilin liittimen irrottaneet. Tilasivat uuden Egr:n, ei käynnistynyt uudella vaikka oli kokeiltu liitin paikoillaan ja liitin irti. Vanha Egr takaisin paikoilleen, ei käynnistynyt enää silläkään olipa Egr:n liitin paikoillaan tai ei. Hinasin pihaan ja itse vaihdettu nyt Rail painetunnistin ja moottoritilan sulakerasia. Ei vieläkään käynnisty, ei edes lupaa. P-a suodattimella ajettu n.10tkm. Tietäisikö joku missäpäin autoa sijaitsee maadoitus pisteet (2 kpl olen löytänyt), tai onko jossain johtosarjoja mitkä todennäköisesti hankautuu puhki (eristeet). Tms. tietoa mitä vielä kannattaisi tarkistaa...
Olisiko Ylä tai Pohjois-savon alueella kellään Peugeotia ymmärtävää Obd lukijaa tai itsellään ammattitaitoa / kokemuksia ko. autosta? Autoa on jo yksi korjaamo tutkinut ja ei saanut käyntiin. Hinasin auton pihaan. Itse vaihdettu jo Rail paineanturi ja moottoritilan sulakerasia, jonka jälkeen vähemmän vikakoodeja. Jakohihnan vaihtoon vielä 3v/80tkm. (Pörhön ja Laakkosen yhteystiedot jo löytyy. Sekä ON LUETTU palstoja, tätä ja muitakin liittyen Psa:n yhteistuotanto dieseleihin ja niitten ongelmiin).
-Oma Obd lukijani mallia: MaxiScan MS509