Kirjoittaja Aihe: 207 - Sammui ajosta eikä käynnisty, vaikka käynnistinmoottori pyörittää (HDi)  (Luettu 1268 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

pasiv

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 21
En minäkään saa tuosta oikein kiinni. Jos on kyse polttoaineen säätimestä, joka sijaitsee korkeapainepumpussa, mutta vaatiiko sekään niin paljon purkamista ja säätimen hintakin on ulkomailla 130€ luokkaa. Polttoaineen liitin luulisi olevan putken liitin, ja silloin on ollut ilmavuoto pa putkistossa, mutta tuskin tuosta on ollut kyse.

pasiv

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 21
Meillä selvisi tuo käyntihäiriöön johtanut vika. Joku meidän perheen naisista on tankanneet bensaa. Asia selvisi kun otin löpösuodattimen irti, ja tuli bensan haju heti ilmoille. Että sillälailla sitten.😂😏

janko55kale

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 9
Hieno homma että asia selvisi! :) Liekkö kerennyt mitään särkyä, esim. Suuttimia tms. polttoaine puolelta? Toivottavasti ei. Itsellä urakka on nyt "jäissä". Heinäkuussa sitten jatkuu. Laitan sitten juttua kun jotain selviää täälläkinpäin...

pasiv

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 21
Toivotaan että ei mitään olisi mennyt hajalle. Vikakohteita on suurpainepumppu ja suuttimet. Pitää antaa heti alkuun hevoskuuri redlinen voiteluainetta. Sain tänään polttoainejärjestelmä imeytyä tyhjäksi. Siitä sitten egrn tulppauksen jälkeen kasaus uusine suodattimineen täytettynä redlinen/diesel mixtuuralla. Sitten loppukasaus ja toivotaan parasta.😉

pasiv

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 21
Nonni. Kuntoon tuli. Laitoin alkuun voiteluaineeksi litran 2T-öljyä 10 litraan dieseliä, ja sitten lisäsin 10 litraa polttoainetta, sen jälkeen koekäyttöä ja tankkaamaan tankki täyteen.

Nypytykset loppui ja hyvä veto on koneessa. Ei tuo tarvike EGR venttiilikään kovin laadukkaan oloinen ole ollut, joten tulppasin senkin samalla. otin siitä solenoidin erikseen, tein sille suojakupin siirtohaarukan päähän suojaksi ja ajoin sille sopeutukset. Hyvin toimii. Venttiilirungon päälle laitoin alumiiniteipin pölysuojaksi.

Sivutuotteena tuli ylimääräinen vikakoodi tuosta EGR:n ohituksesta, koska nyt on suuremmat ilmavirtaukset MAF anturin läpi, mutta tuo ei haittaa käyttöä, eikä se sytytä vikavaloa.