Kirjoittaja Aihe: 406 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet  (Luettu 185937 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

407 sw 1.6 Hdi

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 545
  • Motion&Emotion
Vs: 406 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #255 : 11.12.2012, 22:10:02 »
http://www.laakkonen.fi/vaihtoautot.php?page=&target_page=detail_form&vehicleid=ZPG-639
Olisin kiinnostunut tietämään mitkä on tärkeimmät kohdat mitkä kannattaa tarkistaa tässä 406 v6? Onko ollut käyttäjillä pahoja vikoja? Entä kulutus manuaali loovalla?
Peugeot 308 2011 1.6 hdi 433tkm Peugeot 508 GT 2015 2.2hdi Peugeot 508 SW GT 2011 2.2hdi

DonJFO

  • Vieras
Vs: 406 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #256 : 12.12.2012, 11:48:25 »
Moro, mulla linkki lyö tyhjää.

Kulutus omassa uudemmalla koneella olevassa Coupessa(manuaali) 8.8l / 100km. Annan kyllä aika kiitettävästi kenkää paikka paikoin, kun on niin mukava kiihdytellä. Ajelin tuossa Kustaviin kesällä pari kertaa niin reissujen kulutus oli siinä 8+l tienoilla. Mulla ei niin väliä ton kulutuksen kanssa, koska auto käytössä vain kesäisin :)

Jos kyseessä uudempi kone, tarkista jakopään vaihto - milloin ollut viimeksi sekä sytytyspuolat, ovatko vaihdettu. Eli koska viimeksi sekä mistä. Etummainen rivistö helposti vaihdettavissa, mutta takapuolelta joutuu ottamaan imusarjan irti. Ei ole vaikeaa, mutta aikaavievää ja kallista mikäli itse ei voi tehdä. Samma sak tulppiin.

Jos kyseessä ei coupe niin taka-akselikin hyvä tarkistaa, että missä kondiksessa on.

Onhan noita muitakin, mutta tossa tärkeimmät mitä tuli mieleen!

vilkku

  • Vieras
Vs: 406 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #257 : 24.12.2012, 00:16:11 »
2000 406 SW 2.0 HDI 90

Kaksi vuotta takana ja kilometrejä kohta 500 000. On ollut luja auto. Ei pahasti ruostu. Poikittaispalkissa pintaruostetta. Kone ei syö öljyä ja jäähdytysneste ei häviä ollenkaan.
Pakoputkea on hitsattu muutaman kerran ja pätkä vaihdettu. Katsastuksista on selvinnyt parilla nivelellä, kässärin herkistelyllä ja valojen laitolla. Laturin rikoin itse huolimattomalla pesulla.

Toinen 2002 Sedan 2.0 HDI 110 on mennyt 515 tkm. Kiveniskemät tikulla korjattu. Jotain pikkukorjausta pari kertaa vuodessa. Puslia, jarrupalaa, etujousen ylälaakeria, pakoputken hitsausta. Ajotietokoneen mukaan kulkee 3,8-4,2 l/100km matka-ajossa.

Aikaisemmin Mersuja, niin vähemmillä vioilla nämä menee (pl.  80 -luvun w124 2.0d) ja ruosteesta ei voi puhuakaan samana päivänä.

Jorkale

  • Vieras
Vs: 406 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #258 : 20.07.2013, 12:37:18 »
Moro kaikille, eka viesti tänne  :)

Aattelin mennä tota http://www.nettiauto.com/peugeot/406/5763151 koeajaan, mitä mieltä olette, onko esim hinta ok?

ps: En oo ikinä pösöllä ajanut  :)

mixu_71

  • Moderaattori
  • *******
  • Viestejä: 1 185
  • Peugeot - ja maisemat muuttuu..
Vs: 406 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #259 : 20.07.2013, 20:11:35 »
Tulet menettämään sydämesi tälle.. Tärkeää, että laatikkoon on vaihdettu öljyt. Tarkista ainakin se huoltotiedoista. Jakoremmin vaihto on myös arvokas, plussaa siitä jos ei tarvitse heti vaihtaa/vaihdattaa.. Hinnasta kannattaa aina tinkiä, enemmänkin jos auto ei olekkaan ihan odotuksien mukainen. Onnea kaupoille.
* 605 x8, 307 cc Sport -04, 607 Ivoire -02, Citroën C8 -04, 406 coupé V6 -02, 106 x2, 405 x2, 404 x2, 205 x2, Expert, Valmet 455
* 15 kaksipyöräistä

kmk

  • Vieras
Vs: 406 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #260 : 01.08.2013, 21:22:47 »
406 vm -98. Jos joillain on tietoa tuon mallin Automaatti laatikosta, mielellään ottaisin tiedoksi ennenkuin teen vm 98 -kauppaa ( ajettu n 100 tkm)  miksei muutakin kyseisestä tyypistä -kiitän.

wilbert

  • Vieras
Vs: 406 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #261 : 22.08.2013, 22:12:50 »
Tulipa tuossa parin vuoden ajan muilla merkeillä ajeltuani palattua taas Pösö-leiriin 2000 406 2.0 ST GW:n muodossa. Aikaisempi tunnari tänne on näköjään lentänyt jo roskakoriin, tein sitten uuden samalla.

Perusongelmat autossa tietenkin, pari paikkaa kuskin puolen helmasssa, auto A/C ei toimi, ulkolämpömittari näyttää väärin. No ei nuo auton hintaan, ja saatuun alennukseen nähden pahoja vaivoja ole, onpahan jotain näprättävää. Auto tuntuisi tekniikaltaan ja alustaltaan olevan kumminki hyvä peli, tosin sen vaan aika näyttää.
Täytyy aloittaa piakkoin projektit kiesin kanssa, ja palata asianmukaiseen ketjuun itkemään apua jälleen, kun hommat menee reisille. Aamen.

x-parts

  • Vieras
Vs: 406 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #262 : 02.12.2013, 20:20:15 »
Peugeot 406 tietoa, vikoja ja ohjeita -sivulle on koottu tietoa, mistä saattaa olla hyötyä autoa hankkivalle.
http://www.x-parts.fi/autotietoa/peugeot-406/

hmm74

  • Vieras
Vs: 406 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #263 : 03.12.2013, 07:26:56 »
Mielenkiintoinen lista ja varmaan ihan asiantuntevakin. 407:n kohdalla (vaikkei se tähän kuulukaan) homma alkaa kuitenkin aika vahvalla väittämällä: "Peugeot 407 on yleisesti ottaen erittäin hyvä automalli ja omaa hyvin vähän tyyppivikoja.
::)

eduardo

  • Vieras
Vs: 406 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #264 : 05.02.2014, 10:45:55 »
Tervehdys kaikille,

Olen huomenna menossa vaihtamaan Audiani-->Peugeot 406 3,0 V6 vm.2000, ajettu n.250tkm, automaattilaatikolla. Kertokaa ilmeessä kokemuksista kyseisestä mallista ja moottorista. Hiukan mietityttää automaattilaatikon kestävyys ja moottori. Onko huoleni turha ja mitä muuta minun pitäisi ottaa huomioon?

Jos kauppa toteutuu niin perheen molemmat autot ovat Ranskalaista laatua :-)

Kiitos vastauksista jo etukäteen

DonJFO

  • Vieras
Vs: 406 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #265 : 05.02.2014, 11:05:33 »
Terve,

Auto on hieno ja hyvä ajaa. Moottori on parhaimpia v6-moottoreita millä olen koskaan ajanut. Vääntöä on mukavasti ja kone on todella sitkeä. Automaattina härveli ei ole mikään raketti, mutta loistava menemään. Ainoana huonona puolena on automaattilaatikon korjauskustannukset mikäli hajoaa. Homma on iso ja tyyris. En maalaile piruja seinälle, vaan vastaan kyselyysi oman mielipiteeni mukaan.

Mikäli moottori on siis uudempaa mallia, 210hv, kannattaa varautua sytyspuolien vaihtoon aika ajoin. Niitä on jokaiselle sylinterille ja paukkuvat silloin tällöin. Kun ja jos moinen hajoaa, auto menee ns. limp-modeen joka ei ole vaarallista, mutta vika olisi korjattava mahd pikaisesti. Vanhojen puolien tilalle(valeo yms) kannattaa hommat Delphit. Ne kestävät huomattavasti pitempään.

Jos auto on hyvin huollettu yms kaikki kunnossa olet hommaamassa todella miellyttävää kokonaisuutta. :) Pössöt eivät juurikaan ruostu ja kyseinen malli on ajaton ja edelleen todella tyylikäs.

DonJFO

  • Vieras
Vs: 406 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #266 : 05.02.2014, 15:01:49 »
Pakko vielä siis lisätä, että kaikki muut asiat ovat tässä threadissa pari sivua taaempana mm. hihna, onko vaihdettu(tärkeä koska kallis), taka-akseli, mikä kunto jne. Kantsii lukea niin osaa tarvittaessa esittää oikeita kysymyksiä!  8)

pfaq306

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 027
Vs: 406 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #267 : 05.02.2014, 19:26:49 »
Automaattivaihteiston öljyt on tarpeen vaihtaa säännöllisesti vaikka sitä ei huolto-ohjelmassa olisikaan määritetty. Sopiva vaihtoväli on n. 60-80t km välein. Onko servicebox jo tuttu? Sieltä löydät tiedot myös vaihteistosta.

nicovoim

  • Vieras
Vs: 406 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #268 : 29.08.2015, 15:02:54 »
Morjesta, tuli vanha 106 myytyä ja pösöleirissä aatellaan jatkaa 406 parissa. Mitä mieltä olisitte näistä parista vekottimesta?
http://m.nettiauto.com/peugeot/406/7384140?vifAdCount=24&vifNav=Y#2 http://m.nettiauto.com/peugeot/406/7208144?vifAdCount=10&vifNav=Y#1
Onko jotain kommenttia miten paljon on elinaikaa jäljellä ja mitä pitäisi huomata katsoa noista?

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 591
Vs: 406 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #269 : 29.08.2015, 16:24:15 »
Kato niistä

406 tarkistuskohdat
konepellin etureuna sisäpuolelta
ovien alareunat sisäpuolelta
helmat
toimiiko tankin avauskahva
toimiiko keskuslukon kauko ja itse lukitus
tangot ja nivelet alustasta onko väljää
käykö kone tasaisesti vai kolmella, yritä päästä itse käynnistämään se kunnolla kylmänä tai kuuntele vierestä, niistä pystyy arvioimaan sytytys- ja polttoainevikoja
oviverhoiluissa yläosan pehmeä muovi saattaa repsottaa, kosmeettinen vika
vaihteiston öljynvaihdot mieluusti oltava säännöllisesti tehdyt

yleistä
jarruosat missä kunnossa on levyt ja palat, käsijarrun toimivuus
pakoputki, taka- ja keskiosa
varmistu ettei katalysaattorin sisukset ole irti
ilmastoinnin toimivuus, jos on
riittävän pitkä koeajo eteen ajaen ja peruutellen
sähkölaitteiden toimivuus
jakopää ja vesipumppu, pumpun pitäisi olla vaihdettu noilla kilometreillä
nesteiden väristä ja hajusta pystyy päättelemään asioita
katso näkyykö maalipinnassa sävyeroja, tiivisteiden alta näkyykö teippirajoja
varmistu huolloista, korjauksista ja koritöistä sekä korin yleisestä kunnosta
yleisellä käytetyn auton tarkastuslistalla pärjää hyvin

Noilla ajaa vielä pitkään, sisäänajo vasta tehty eikä pitäisi tulla kallista eteen. Sinisessä tuulilasin uusimistarve on hyvä paikka tingata, samassa etuna sisäpistoke lämmittimelle ja siistimmän oloinen sisusta. Kummankin kone riittää hyvin liikuttamaan autoa, tietenkin isompi kivempi siinä kohtaa. Käyntihäiriöt yleisempiä 2,0 litraisessa johon tuo kylmänä käynnistäminenkin viittaa.
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver, Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire

Present time Peugeot 406 ST Executive 2,0 red