Kirjoittaja Aihe: 607 - Vanne- ja rengaskoot  (Luettu 29518 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 952
Vs: 607 - Vanne- ja rengaskoot
« Vastaus #90 : 20.04.2018, 12:54:12 »
215/55:ssa on hivenen suurempi vierintäkehä kuin 225/50 renkaassa. Kaikki ominaisuudet vaan paranee 215/55 -renkailla ellei halua mutkanopeuksia ja -ajettavuutta parantaa.

Minulla on kohta edullisesti myynnissä kesän ajetut Landsail LS588 215/55-17 -renkaat. Niissä ei kantavuus ihan riitä nykyiseen autoon.
Audi A4 Tdi Q

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 482
Vs: 607 - Vanne- ja rengaskoot
« Vastaus #91 : 20.04.2018, 14:35:45 »
miten niin madaltaa, 225/50/17 on originaali, ainakin tuossa minun kiesissäni. Noh, kunhan kysyin.
on se orkkis meillä muillakin mutta edellisissä viesteissä on puhuttu 215-renkaista. Siinä leveydessä 50-sarja madaltaa autoa alkuperäisestä.
405, 605, 406, 406, 607, 407, 307

Hurulau

  • Vieras
Vs: 607 - Vanne- ja rengaskoot
« Vastaus #92 : 23.04.2018, 22:13:43 »
Tuo Landsail LS588 varmaan olis muuten mutta eihän siinä riitä kantavuus.

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 952
Vs: 607 - Vanne- ja rengaskoot
« Vastaus #93 : 24.04.2018, 00:22:21 »
Kyllä aivan varmasti riittää kantavuus. Jos otetaan vaikka  uudempikorinen V6 automaatti, on kokonaismassa 2144kg johon riittää kantavusluokka 87. LS588 215/55-17 on 94.

Kantavuusasioista ei tarvitse olla koskaan huolissaan, ne täyttyy käytännössä automaattisesti aina.
Audi A4 Tdi Q

JS

  • Vieras
Vs: 607 - Vanne- ja rengaskoot
« Vastaus #94 : 24.04.2018, 08:14:45 »
on se orkkis meillä muillakin mutta edellisissä viesteissä on puhuttu 215-renkaista. Siinä leveydessä 50-sarja madaltaa autoa alkuperäisestä.
Niinpä olikin, kiitos ja anteeks.
Mitä tulee tuohon kantavuuteen niin rekisteriotteeseen merkitystä renkaan kantavuudestako ei tarvitse enää välittää?

Hurulau

  • Vieras
Vs: 607 - Vanne- ja rengaskoot
« Vastaus #95 : 24.04.2018, 10:01:19 »

Kyllä aivan varmasti riittää kantavuus. Jos otetaan vaikka  uudempikorinen V6 automaatti, on kokonaismassa 2144kg johon riittää kantavusluokka 87. LS588 215/55-17 on 94.

Kantavuusasioista ei tarvitse olla koskaan huolissaan, ne täyttyy käytännössä automaattisesti aina.

Riittäishän se, maalaisjärjellä ajateltuna. Mutta selitä tämä virkavallalle tai katsastuksessa.

JS

  • Vieras
Vs: 607 - Vanne- ja rengaskoot
« Vastaus #96 : 24.04.2018, 12:59:03 »
Joo, tuo kokonaismassa 2144 antaa renkaan kantavuusvaatimukseksi 87, mutta etuakseli 1210 antaa 91.

Raiden

  • Vieras
Vs: 607 - Vanne- ja rengaskoot
« Vastaus #97 : 24.04.2018, 17:14:29 »
Jep. Etu ja taka-akseli aika harvoin samat. Joten koknais massaa turha katsoa vaan juuri tuota etu ja taka-akselin akselimassaa.

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 952
Vs: 607 - Vanne- ja rengaskoot
« Vastaus #98 : 24.04.2018, 17:33:39 »
Jos 607:ssa rengaskoko on edes sinne päin kuin alkuperäinen, täyttyyy kantavuus automaattisesti molemmille akseleille. 205 leveässä se ei vielä ole näin mutta siitä suuremmassa koossa kyllä kunhan profiili on riittävä.
Audi A4 Tdi Q

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 482
Vs: 607 - Vanne- ja rengaskoot
« Vastaus #99 : 24.04.2018, 21:52:57 »
Niinpä olikin, kiitos ja anteeks.
Mitä tulee tuohon kantavuuteen niin rekisteriotteeseen merkitystä renkaan kantavuudestako ei tarvitse enää välittää?
kantavuus täyttyy ja leima tulee joka vuosi.
405, 605, 406, 406, 607, 407, 307

mustanaamio

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 183
Vs: 607 - Vanne- ja rengaskoot
« Vastaus #100 : 30.04.2018, 20:01:56 »
225/50R17 Nordman SZ meni alle 607 fl:n alle.

Arvoin pitkään 215/55R17 Micheliinien kanssa mutta kun noi oli leveemmät (makeemman näköset) ja rekisteriotteen mukaiset ja kantavammatkin ja noilla saa ajaa 270km/h.

Noin oikeesti: Ihan hyvän tuntuiset ja kelvolliset. Ei luiri mihinkään ja äänikin jollaa ok! Ja onhan tuo mahtava fiilis, kun on 7mm enemmän kulutuspintaa. Tempastaan tuossa muttama kymppitonni syksyyn mennessä, niiin eiköhän tuo selviä, miten mennään. Lähinnä kiinnostaa onko ero 215/55 mainitsemisen arvoinen. Eiköhän tuo selviä ennen nastarengaskautta. Eli kokeillaan nyt tätä henkilöllisesti, vaikka oletus oli kaapemman eduksi, mutta kuinka paljon?
-Kun asiat menevät hyvin, jotain on menossa pieleen-
-Kun asiat eivät enää voi mennä huonommiksi, ne menevät-
-Aina, kun asiat vaikuttavat paranevan, jotain on jäänyt huomaamatta-

EFL605

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 747
Vs: 607 - Vanne- ja rengaskoot
« Vastaus #101 : 12.06.2019, 22:29:02 »
Laitoin 607 2.2 -05:een keski-euroopan kitkat Vredenstein 215/60/17. Autosta tuli kuin eri auto, jos vertaa aikaisempiin Achilles 225/50/17-kesärenkaisiin.
Pintakovuus ja rengasäänet hävisivät tyystin. Loppuunkuluneilla 50-sarjalaisilla meni kuin ajokoira uria hakien, nyt ei välitä urista mitään. 406:ssa on myös keski-euroopan kitkat, joilla ajoin talvellakin eikä ollut mitään ongelmaa, loistavan hiljaiset renkaat.
Parhaimpia renkaita mitä itsellä on koskaan ollut.

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 591
Vs: 607 - Vanne- ja rengaskoot
« Vastaus #102 : 04.10.2019, 22:15:54 »
Talvivanteita miettimässä. Kun alkuperäinen et on 45 ja tarvikevanteissa tarjolla 40 ja 45 niin kumpi valita?
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver, Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire

Present time Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

LeoL

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 78
Vs: 607 - Vanne- ja rengaskoot
« Vastaus #103 : 05.10.2019, 10:42:23 »
Riippuu tietysti myös vanteen leveydestä, mutta ilmeisesti käytännössä ei mitään väliä, kumpikin mahtuu pyörimään ja kääntymään. ET40 tuo vannetta sisemmäksi kuin ET45. Joillekin ulkonäkökysymys.

LeoL

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 78
Vs: 607 - Vanne- ja rengaskoot
« Vastaus #104 : 05.10.2019, 11:00:07 »
Öö, eiku just päinvastoin ET 40 tuo vannetta ulommaksi. Sorry!