Kirjoittaja Aihe: 607 - Vikakoodi P3014 (ES9A)  (Luettu 5929 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

JS

  • Vieras
607 - Vikakoodi P3014 (ES9A)
« : 10.12.2010, 16:56:12 »
Auto: 2007 607 3,0 V6 Titanium (automaatti).

Jihuu, vikavalo syttyi ensimmäisen kerran ja monitoiminäyttöön tuli teksti "engine management system faulty". Kuluissa ei mitään eroa mutta kun on vielä takuu voimassa niin kipin kapin korjaamolle lukemaan vikakoodeja. Vikakoodi P3014, "kaasuläppärajoittimia ei tallennettu", oiskohan kyseessä jonkinmoinen käännösvirhe testerissä? Vikatieto nollattiin eikä ole uusinut. Ohjekirjahan kertoo vikamahdollisuudeksi tuolle ilmoitukselle myös avaimen patterin kuluneisuuden, mutta molemmilla avaimilla ilmoitus tuli aina kun auton käynnisti, eikä auttanut patterin vaihto. Kaasuläpän asentotunnistin lienee jotain sekoillut, mutta minulle tuo testerin antama vikateksti on käsittämätön.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Vs: 607 - Vikakoodi P3014 (ES9A)
« Vastaus #1 : 22.12.2012, 21:00:24 »
Auto: 2006 607 3,0 V6.

Pakkasta -25 astetta. Auto ilman lämmitystä käyntiin ja ei mitään ongelmia. Ajoin n.3 km ja kävin tankkaamassa ja laitoin auton käyntiin, niin tuli virheilmoitus " Engine management system faulty " Vikavalot ei pala mutta mittariston näytölle jäi huutomerkki. Auto toimii ihan normaalisti Katsoin PPS testerillä vian ja ilmoittaa seuraavaa:

MOOTTORIN TIETOKONE:
- Jatkuva vika. Moottoroidun kaasuläpän ääriasennon sopeutus. Sopeutusehdot eivät täyty. Vikakoodi P3014, kierrosluku 0tr/min, nesteen lämpötila 72 astetta, imusarjan paine 1020 millibaaria. Vika ei poistu. Täytyy huomenna kokeilla tehdä kaasuläpän sopeutus.

Mahdollisesti kaasuläpässä jäätä.
« Viimeksi muokattu: 22.12.2012, 22:07:40 kirjoittanut cone »
Peugeot 3008 hybrid

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 607 - Vikakoodi P3014 (ES9A)
« Vastaus #2 : 22.12.2012, 22:22:11 »
Hyvä, että on olemassa ES9A:n pakkaslaboratorio. 25 asteen pakkanen on onneksi harvojen moottoreiden herkkua. Tuo kaasuläpän/moottorin sopeutus on jännä proseduuri, kun joutuu lopuksi ajelemaan (PPSsän ohjeen muukaan) korttelin ympäri ;). Omassa autossa silloin tällöin kuuluu raksahtelevaa ääntä itse kaasuläpän rattaistosta. Sallittakoon ohitse hieman itse aiheesta, eli  P3014 koodista...nokka-akselien ajoitukseen liittyvät P0011 ja P0021 tuntuvat olevan moottorin "sitkeä ominaisuus" vai olisiko tarkistettava jakopään jaon oikeellisuus ajoitustapeilla (onkohan  työläskin tsekkaus)? 
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Sitikkapuoskari

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 239
Vs: 607 - Vikakoodi P3014 (ES9A)
« Vastaus #3 : 22.12.2012, 22:36:29 »
Jakopään ajoitus on todella haastava. Juuri itsellä koeajettavana Citroen C6-V6 johon etelän Veho oli laittanut jakopään sinnepäin. Me saatiin se ajoitettua kun vähän fuskattiin. Tapit rei'ssä ei saatu kohdalleen mutta pienellä säädöllä meni kohdalleen, vielä ei ole tullut herjoja kojetauluun.

Benkku

  • Vieras
Vs: 607 - Vikakoodi P3014 (ES9A)
« Vastaus #4 : 23.12.2012, 00:24:19 »
Haastava - mielestäni ei, lähinnä vain työläs, kun neljän nokan hihnakehät löysättävä jne..

JS

  • Vieras
Vs: 607 - Vikakoodi P3014 (ES9A)
« Vastaus #5 : 24.12.2012, 09:47:16 »
Minun autossani myös viime syksyn ensimmäisillä pakkasilla tuli samainen vika. Vikavalo paloi päivän-pari ja sammui pois, jonka jälkeen kuittasin vian PPS:llä.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Vs: 607 - Vikakoodi P3014 (ES9A)
« Vastaus #6 : 24.12.2012, 11:08:41 »
Ongelman saa pois kun sopeuttaa kaasuläpän. Virrat päälle 10 sek. Virrat pois. Paina kaasupoljin pohjaan kickdown ja pidä pohjassa. Laita virrat päälle 10 sek ja virta pois. Nyt jalka pois kaasulta. Auto käyntiin ja anna käydä tyhjäkäyntiä hetken. Sitten kovaa ajoa.
Peugeot 3008 hybrid

JS

  • Vieras
Vs: 607 - Vikakoodi P3014 (ES9A)
« Vastaus #7 : 21.03.2017, 14:00:04 »
Kevät on tullu ja oli aika taas kuitata P3014 vikakoodi pakkasen jäljiltä. Sopeutin muutamaan kertaan ja koetin kuitata vian logista muutamaan kertaan mutta ei vaan suostunut poistumaan. Sitten kokeilin tehdä koko jutun kaasupoljin pohjassa (vikakoodin luku + kuittaus) ja heti kerrasta kuittautui pois. No eipä menny silti katsastuksesta läpi, 60tkm sitten vaihdettu alapallo sökösöö ja hylky.