Kirjoittaja Aihe: 607 - Apulaitehihnan kiristin (DT17)  (Luettu 3914 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

rallyedriver

  • Vieras
607 - Apulaitehihnan kiristin (DT17)
« : 14.01.2014, 16:53:36 »
Auto: 2006 607 2,7 V6 HDi (DT17).

Onko kukaan apulaitehihnaa asentanut DT17? Miten tuo jousiviritteinen hihnankiristin pitäisi paikalleen saada? Käsin tuota ala pulttia ei saanut väännettyä kohdalleen.

PL

  • Vieras
Vs: 607 - Apulaitehihnan kiristin (DT17)
« Vastaus #1 : 14.01.2014, 18:01:10 »
Tämän näköinen kiristin: http://img.findpart.org/images/939/939830.jpg?

Tästä näköjään löytyy jotain ohjeita sivulta 49: http://service.citroen.com/dtt/CDP/donnees/en_US/en_us_c6_2005.pdf. Dokumentissa taitaa olla otsikointivirhe ja myös sivu 48 koskee DT17 -moottoria. Näyttäisi, että pitää kääntää räikällä.
« Viimeksi muokattu: 14.01.2014, 18:15:45 kirjoittanut PL »

rallyedriver

  • Vieras
Vs: 607 - Apulaitehihnan kiristin (DT17)
« Vastaus #2 : 14.01.2014, 18:33:26 »
Näimmä olisi jo purkaessa pitänyt jättää tuo viritteiseksi jollain tapilla. Se on nyt myöhästä jo. kun koko hässäkkä irti. Lisäksi multa puuttuu toi kohta missä se vääntää räikällä, se on mennyt katki näemmä. Olisi ennen purkua jo pitänyt tutustua..  :o

PL

  • Vieras
Vs: 607 - Apulaitehihnan kiristin (DT17)
« Vastaus #3 : 14.01.2014, 19:07:06 »
Näyttää olevan kohtuu arvokas toi kiristin merkkiliikkeessä, 238e. Varmaan tuohon pystyisi hitsaamaan uuden mutterin kääntämistä varten?

Benkku

  • Vieras
Vs: 607 - Apulaitehihnan kiristin (DT17)
« Vastaus #4 : 14.01.2014, 19:51:26 »
Vanha hihnanpätkä kiristimen rullan alitse lenkille ja käyttää sitä apuna kiristimen jousivoiman keventämisessä siksi aikaa, että saa uuden hihnan paikalleen.

ritani

  • Vieras
Vs: 607 - Apulaitehihnan kiristin (DT17)
« Vastaus #5 : 14.01.2014, 20:32:37 »
Jos Rally tarkoitaa sitä kiristimen alapäässä olevaa jousen kannattimen kiinnitystä niin kyllä sen saa paikakeen, mutta vaatii käsivoimia ja vähän taiteilua. Hankala paikka. Uudessa kiristimessa on paikalleen sellainen lipare, joka pitää jousen kasassa niin on helppo laittaa uusi kiristin paikalleen. Kiristin aika hintava, mutta jos jaksaisi värkätä niin varmaan löytyisi tuohon vain sopiva laakeri mikä vaihtaa. Hihnan saa kyllä paikalleen kun sopivalla lenkillä vääntää kiristimessä olevasta pultinpäästä ääriasentoon. Aika tiukka sovitus, mutta kun tarpeeksi vääntää niin hihnan saa paikalleen.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 876
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 607 - Apulaitehihnan kiristin (DT17)
« Vastaus #6 : 14.01.2014, 22:00:10 »
Vanha hihnanpätkä kiristimen rullan alitse lenkille ja käyttää sitä apuna kiristimen jousivoiman keventämisessä siksi aikaa, että saa uuden hihnan paikalleen.

Juuri noin, kampeaa moottorin yläosan kannatinta vasten noin metrin mittaisella kakkoskakos soirolla, niin menee kevyesti.
Kannattimen neliön muotoinen vääntökolo on rakenteena heikohko, naps myös V6 mallissa, jossa lienee sama kiristinsysteemi kuin aiheessa  ;).
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

PL

  • Vieras
Vs: 607 - Apulaitehihnan kiristin (DT17)
« Vastaus #7 : 14.01.2014, 22:07:57 »
Mitähän JPL nyt tarkoitat, puhut aivan eri asiaa kuin mitä Benkku sanoi. Ja rakenne ei ole sama kuin V6-bensiinimallissa.

rallyedriver

  • Vieras
Vs: 607 - Apulaitehihnan kiristin (DT17)
« Vastaus #8 : 15.01.2014, 23:37:57 »
Kiitos kaikille neuvoista! Been there, done that!

Siellä se lepää. 8)


PL

  • Vieras
Vs: 607 - Apulaitehihnan kiristin (DT17)
« Vastaus #9 : 16.01.2014, 13:17:14 »
Hyvä että tuli kuntoon, millä menetelmällä sait homman tehtyä?

rallyedriver

  • Vieras
Vs: 607 - Apulaitehihnan kiristin (DT17)
« Vastaus #10 : 16.02.2014, 20:30:45 »
Jäänyt huomaamatta viestisi ketjussa. Homma meni niin, että tuo jousipaketti lävähti käsiin ja verenvuodon loputtua peukalosta keräilin hilppeet ympäri tallia ja kasasin sen käyttäen ruuvipuristinta apuna oli nippusiteitä ja rautalankaa jottei enää ampaisisi jousi peukaloon (tai auton kylkeen :'() kun jousi oli puristettu täysin kasaan niin sen saa lukittua käyttämällä ohkaista tankoa niinkuin tuossa ketjun alkupäähän linkitetyssä ohjeessa käsketään tekemään ennen systeemin purkua. Tällöin kiristimen ja remmin sai paikalleen ilman voimankäyttöä kun tosiaan tuo pultinkanta mistä pitäisi vääntää niin puuttuu multa.

ritani

  • Vieras
Vs: 607 - Apulaitehihnan kiristin (DT17)
« Vastaus #11 : 09.05.2016, 22:45:29 »
Auto: 2005 607 2,7 V6 HDi (DT17).

Moniurahihnan kiristimessä vaihdettava hihnapyörä, mutta sitä ei saa erikseen ja koko paketti maksaa muistaakseni yli 200 euroa.  Sama pyörä kuitenkin käytössä irtonaisena esim saab 9-3. Ohessa linkkiä motonettiin... Pitää vielä varmistella, mutta taidan käydä motonetissä tutkimassa asiaa.

http://m.motonet.fi/fi/tuote/300572?ajoneuvo=499


ritani

  • Vieras
Vs: 607 - Apulaitehihnan kiristin (DT17)
« Vastaus #12 : 10.05.2016, 08:29:24 »
Pistin kiristimen pyörän tilaukseen saksasta. 20 euroa maksoi siellä. Kyseessä siis 9-3 saabin remmin välipyörä joka sama kuin tuo kiristimessä oleva pyörä.

rallyedriver

  • Vieras
Vs: 607 - Apulaitehihnan kiristin (DT17)
« Vastaus #13 : 10.05.2016, 14:30:31 »
Kiitos. :) Joulukuussa vaihdoin jakohihnan ja tutkiskelin että melko väljä on, ja ollut tämä selvitettävien asioiden listalla jo mutta muistanut tutkiskella mistä saa sopivan kokoisen.

kaselin

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 347
  • Jotenkuten
Vs: 607 - Apulaitehihnan kiristin (DT17)
« Vastaus #14 : 10.05.2016, 21:25:15 »
Kahtokaas alvadi.ee siellä irtopyöriä en oo varma onko tohon mutta......
Fiat Scudo 1,6 multijet -08,    
Pösö expert 1.9TD -00,                
C5 break 1,8 -03,  
Honda GL1800 Airback/Navi,  
Mantis Tiller, 2CV4 -72, 2CV6 -82