Auto: 2000 607 2,2 (EW12J4, ZF 4HP20).
En ole varma auttaako kyseiseen ongelmaan, mutta itse aikoinani huomasin öljynsuodattimen vaihdon yhteydessä, että öljynsuodattimen jalassa oleva (muistaakseni n. 27 mm:ssä) mutterissa oli löysyyttä. Johtunut luultavasti siitä, että suodatin on kiristetty liian kireälle ja suodatinta irroittaessa löystynyt. Sittemmin olen aina kiristänyt "löysät pois" tuosta. Myös suodattimen jalkaan kiinnittyvien putkien liitokset kannattaa tarkistaa.
Huohotusputkien lämmitysvastuksesta oli omassa kulkineessa myös tihkunut öljyä sen kannen välistä. Oli sen verran vähäinen vuoto, etten tehnyt sille mitään. Öljy tihkuaa kavalasti melkein huomaamatta käynnistinmoottorin päälle ja sitä usein ihmettelin alustan muovisuojaa irroitellessa. Alkuun vaikutti siltä, että öljyvuoto olisi juontunut jakohihnan suojakotelon uumenista. Tuo vastus sijaitsee moottoritilassa vasemmalla, apulaitehihnan yläpuolella. Pienen kahvimukin kokoinen musta lieriö.