Kirjoittaja Aihe: 607 - Lämmityslaite ei puhalla kuumaa tyhjäkäynnillä (EW12J4)  (Luettu 2890 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 233
  • Ravintoketjun huipulla.
Auto: 2008 607 2,2 (EW12J4).

Puhaltaa aika viileää kun se käy hetken tyhjäkäyntiä, mutta lämpö nousee kun painaa kaasua. Aikomus lisätä sähköpumppu lämppärin letkuun, mutta pitäisi tietää mikä on letkun sisähalkaisija ja kummassa letkussa on se ilmausruuvi, menossa vai paluussa?

TEMP_ARKISTOON
Ennen 405-Mi16, 605-Sri 2.0, 406-ST 2.0 16v, 406 Grw HDI-110, nyt  607 2.2 Titane Busines -07

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 523
Oliskohan ilmaa järjestelmässä tai vesipumppu huono. EI ainakaan omassa 607:ssa noin käy
 
Peugeot 508 & Peugeot 607

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 233
  • Ravintoketjun huipulla.
Vesipumppu on keväällä vaihdettu jakohihnan kanssa samaan aikaan. Ilmailin ja ilmaa tulikin pieni sihaus lämppärin letkusta, ongelma ei sillä silti poistunut. Onko ilmausruuveja muualla?
Ennen 405-Mi16, 605-Sri 2.0, 406-ST 2.0 16v, 406 Grw HDI-110, nyt  607 2.2 Titane Busines -07

JS

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 541
  • 607 3,0 V6 Titanium (automaatti).
Ei tee tuollaista minullakaan.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 11 076
  • Kuolema kuittaa univelat...
Verrokit lienee 3.0 V6 moottorilla, onko yhtään 2.2 bensaa verrokiksi?
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

monsteri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 540

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 782
Se ei ole lähtenyt tehtaalta tuonlaisilla ominaisuuksilla, joten älä tee mitään pielaveteläisiä virityksiä autoosi. 2.2hdi on varustettu sähköisellä lisälämmitin elementillä joten hdi-autoilijatkin on ehkä jääviä kommentoimaan asiassa. Tosin lämpöelementti on käytössä ainakin kylmällä koneella, sitä en osaa sanoa eikä ehkä siltä tunnu että sitä käytettäisiin lämpimälläkin koneella tietyissä tilanteissa, kuten tyhjäkäynnillä?

Osa nro 6:

« Viimeksi muokattu: 07.11.2016, 09:47:00, kirjoittanut Janne L »
Preesens: Citroen C5 HDi240 Tourer '10
Kronologinen imperfekti: 309-405-605-605-406-406-405-605-Xantia-C5-106-607

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 233
  • Ravintoketjun huipulla.
Luulempa että otan vesipumpun kätöseen ja silmäilen sitä. Talvikokemuksia tästä autosta ei oikeastaan ole mutten viime keväältä tällaista oiretta muista ja tuo pumppu on sen jälkeen vaihtunut.

Tämä sama murhe oli meillä firman kaikissa cit jumppereissa vajaa 10 vuotta sitten.
Ennen 405-Mi16, 605-Sri 2.0, 406-ST 2.0 16v, 406 Grw HDI-110, nyt  607 2.2 Titane Busines -07

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 782
Onko autossa polttoainekäyttöistä lisälämmitintä? Jos sen pumppu on asennettu väärinpäin, saattaa käydä juuri noin.
Preesens: Citroen C5 HDi240 Tourer '10
Kronologinen imperfekti: 309-405-605-605-406-406-405-605-Xantia-C5-106-607

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 233
  • Ravintoketjun huipulla.
Ei ole lisälämmitintä
Ennen 405-Mi16, 605-Sri 2.0, 406-ST 2.0 16v, 406 Grw HDI-110, nyt  607 2.2 Titane Busines -07

Vasara

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 484
Huuhteleppa lämppärin kenno väärään suuntaan esim puutarhaletkusta juoksuttamalla. Letkut itri moottorin päästä ja niistä vettä sisään, vaikka vuoronperään molempiin suuntiin. (mujua, tiivisteliimanpalasia jne voi päätyä kennon pienten putkien päihin ja tukkia ne)

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 233
  • Ravintoketjun huipulla.
En usko tukkeutumiseen koska kuumaa tulee reippaasti kun kierrokset nousee vähänkin yli tyhjäkäynnin.
Ennen 405-Mi16, 605-Sri 2.0, 406-ST 2.0 16v, 406 Grw HDI-110, nyt  607 2.2 Titane Busines -07

powerage

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 64
Citroen C5:ssä oli samantyyppistä ongelmaa, vika korjaantui kennon huuhtelulla.
Citroen C5 I  &  C5 II

JS

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 541
  • 607 3,0 V6 Titanium (automaatti).
Ennen kuin tekisin mitään muuta, varmistaisin vielä järjestelmän ilmauksen. Suuaukoltaan sopivan kokoinen litran purkki tai vastaava alassuin paisuntasäiliön täyttöreíkään ja purkki (pohja poistettu) täyteen jäähdytysnestettä. Sitten ilmailua, letkujen puristelua, lämmityslaitteen lämpöjen ylös/alas räpläystä ja koneen huudatusta.

Antti3

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 811
Lämmityslaitteen lämpötilojen raplaus ylös - alas on turhaa. Pösöissä ei ole enää vuosikymmeniin käytetty jäähdytysnesteen hanaa lämpötilan säätöön, vaan kierto kennolla on koko ajan täysin auki ja lämpötilan säätö hoidetaan ilman virtausreittiä muuttamalla.
Nykyiset: 607 2.2 HDi 04', 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
605 3.0 SV A 95' harrastus
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Pihakoneena: Valmet 803 2wd 83'