Kirjoittaja Aihe: 308 - Tehottomuus ja virheilmoitus "Engine fault, Repair needed" (EB)  (Luettu 75646 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

eugen7

  • Vieras
Toi em. "korjattiin" imusarjan puhdistuksella mutta ei kestänyt kuin kolme päivää/250km kun merkkivalot tuli uudestaan  >:( Taas huoltoon relun viikon päästä kun aikaempia aikoja ei ollut. Pitänee tarjota vaihtoon heti huollon jälkeen :)

Eilen oli taas huollossa ja kuulemma piti päivittää ecu etänä jostain Peugeutin ylläpidosta.
Tämä korjasi käynnistyksen yhteydessä tulleen "Engine fault, repair needeed" ilmon ja SERVICE-valon palamisen.

Ps. Autonvaihto edessä pikimmiten.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 142
  • Kuolema kuittaa univelat...
Tämä JAD kampanja softapäivitys vähentää karstoittumista, mutta vikavalo syttyy herkemmin. Tehtaalta on tulossa pidemmän tähtäimen korjausta kokonaisuuteen.

Itse olisin luottavaisin mielin koska autolla ei sw päivityksen jälkeen pääse huoltoväliä ilman vikavaloa. Toisin sanoen virhevastuun kantilta on heikkoa alkaa selittää tätä ominaisuudeksi.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Apte

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 58
  • lauman johtaja
Tämä erittäin positiivinen asia kuulla tehteen puolelta.
Nykyinen: Peugeot 308 2022 1.2 puretech 130 automaatti
Ex: Peugeot 308 2016 1.2 puretech 130 automaatti
Ex: Peugeot 307 1.6 2003 manuaali

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Itse olisin luottavaisin mielin koska autolla ei sw päivityksen jälkeen pääse huoltoväliä ilman vikavaloa.

Ehkä ymmärsin mitä tarkoitit, mutta en silti keksi miten tuo mitenkään lisäisi luottoa mihinkään autoon tai valmistajaan, jos ei huoltoväliä pääse ilman vikavaloa.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 142
  • Kuolema kuittaa univelat...
Ehkä tuon lauseen olisi voinut muotoilla toisinkin  ;D oli siinä aimo annos sarkasmia. Joka tapauksessa autossa on nyt vähän toisenlainen huoltovalo, huollot on toistaiseksi ilmaisia.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

EeTee80

  • Vieras
2016 308 SW 1.2 Puretech Allure Edition, keväällä vaihdettu kone noin 45 000 km kohdalla, laukesi motarilla. Perjantaina vaimolla syttyi taas vikavalo, ei tosin jää kun service valo palamaan. Ei ole kuitenkaan ajettu sen jälkeen yhtään, huomenna kai sitä pitää Laakkoselle soitella. Auto ilmeisesti pelaa kuitenkin ihan normaalisti, en tiedä onko tehottomuutta tms. Pyörii tyhjäkäyntiä kyllä ihan ok. Kunhan nyt saisivat siihen kuntoon että sais ajaa vaihtoon, ei tuohon voi luottaa.  >:( Eikä ole tullut kilometrejä koneen vaihdon jälkeen kun reilu 5000 km. Pitihän se arvata ettei pikkuturbot kestä. Oli sitten ensimmäinen ja viimeinen. Onneksi on takuun alainen auto vielä, siinäpähän rassaavat. Ja Peugeot Assistance. Onhan tästä vaan harmia jatkuvasti.

Jotain huohottimeen (?) liittyviä vikoja, öljyä menee kuulemma jonnekin minne ei pitäisi. Nämä siis vaimolle kerrottuja vikoja, joten ihan tarkkaan en tiedä mikä siinä on. 1-2 viikkoa arvio korjauksen kestosta, kuulemma jotain osaa odotettava, muuten olisi saanut vissiin ihan päivissä. Saatiin sentään Laakkosen piikkiin tälle ajalle vara-auto, 208. On sitten muuten jotain ihan käsittämätöntä tuo auto. Älyttömän pehmeä alusta ja ohjaus aivan tunnoton. Erittäin epämiellyttävä ajokokemus ihan jo taajamassa, mihin tuommoset pitäis olla nimenomaan tehty. Alavääntökin puuttuu kokonaan, mikälie koneena.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 142
  • Kuolema kuittaa univelat...
Mä laitoin jo suoraan postia maahantuojalle näistä puretech ongelmista. Kysyin suoraan koska tulee korjaus jonka jälkeen auto toimii jälleen yhtä hyvin kuin ensimmäisten 60 tkm matkalla. Eihän siinä ole päätä eikä häntää että auto käy huollossa 3-12 tkm välein. Laitoin jo senkin että olen tässä kohtaa sitä mieltä että tuote ei vastaa sitä mitä myytäessä luvattiin. Katotaan mitä vastaavat.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 482
Mä laitoin jo suoraan postia maahantuojalle näistä puretech ongelmista. Kysyin suoraan koska tulee korjaus jonka jälkeen auto toimii jälleen yhtä hyvin kuin ensimmäisten 60 tkm matkalla. Eihän siinä ole päätä eikä häntää että auto käy huollossa 3-12 tkm välein. Laitoin jo senkin että olen tässä kohtaa sitä mieltä että tuote ei vastaa sitä mitä myytäessä luvattiin. Katotaan mitä vastaavat.
Hyvä kun kysyit.
405, 605, 406, 406, 607, 407, 307

Rohmu

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 107
Kuinkahan suuri osuus Suomessa myydyistä 308 Puretech 130 -malleista on automaattivaihteistolla?  Vaikuttaa siltä, että tässä ketjussa raportoidut ongelmat koskevat  lähes järjestään automaattiversiota.  Ovatko automaatit yliedustettuna ongelmissa, vai onko niitä todella noin  selkeä enemmistö?  Automaatit on ohjelmoitu vaihtamaan ylös aika matalilla kierroksilla ja manuaalilla  ehkä vaihdetaan myöhemmin opastimesta riippumatta.   Voisi kuvitella, että korkeampien kierrosten myötä suurempi imusarjan virtaus huuhtelisi karstoja paremmin pois, vaikka ilmaahan siellä vain virtaa - ja tietysti sitä kierrätettyä öljyhuurua, joka ongelman takana lienee.

pfaq306

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 027
Automaatti vaihtaa vaihteita ylöspäin sen mukaan mitä kuljettaja pyytää. Sport asetus vähän viivästyttää vaihtoa ylöspäin. Lisäksi nykyään nämä automaatit oppivat jonkin verran kuljettajan ajotapaa. Jos on kovin hellävarainen kaasupolkimen käytössä niin vaihtaahan se toki melko pienillä kierroksilla isommalle. Juuri tuota voi 'korjata' sport asetuksella.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
308 Puretect 130:tä on rekisterissä yhteensä 2304 kpl ja niistä 1230 eli 53,4 % on automaattivaihteisia.

pwr-

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 245
Onko tietoa jonkulla mikä muualla maailmassa on tilanne? Esim Ruotsissa onko esiintynyt samoja ongelmia kuinka paljon?
Nykyinen: Peugeot 308 sw GT-LINE 2016
Ex: Peugeot 307sw Premium Plus -07,
Peugeot 307 xr -01, vw golf -97

empee

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 97
----
Jos on kovin hellävarainen kaasupolkimen käytössä niin vaihtaahan se toki melko pienillä kierroksilla isommalle. Juuri tuota voi 'korjata' sport asetuksella.
Edellinen autoni 308 automaatti vedätti juristen kuutosella sellaisissa tilanteissa, kun 3008 vaihtaa jo viitoselle. Suosittelen 308:n sport-asennon käyttöä mahdollisimman paljon. Käytän sporttia tässä 3008:ssakin. Hyvin pelaa ja kulkee  8)
NYT: C5 Aircross PT 180 Shine EAT8 A /2020,
Exät: 3008 II PureTech 130 Allure A /2017, Peugeot 308 II 1,2 Puretech 130 A /2014, 308SW Sport THP 156 A /2010 + 17 muuta ranskalaista, 3 saksalaista, 2 japanilaista, 3 Fiatia ja 1 Messerschmitt

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 142
  • Kuolema kuittaa univelat...
Ei se sport asento, ei bensalaatu (95 /98) tai ajotapa tota vikaa korjaa. Siellä on selkeästi softassa takaisin kierrätys perseellään ja huohotus suunniteltu päin v****a.

Jos moottori ei kestä sille suunnitellulla polttoaineella ja perusohjelmalla niin siinä on vika.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

pögömies

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 89
Ei se sport asento, ei bensalaatu (95 /98) tai ajotapa tota vikaa korjaa. Siellä on selkeästi softassa takaisin kierrätys perseellään ja huohotus suunniteltu päin v****a.

Jos moottori ei kestä sille suunnitellulla polttoaineella ja perusohjelmalla niin siinä on vika.
Hyvä SamiK- Vihdoin täällä puhutaan OIKEILLA argumenteilla !
Nyk;Peugeot 308 II,Puretech,130,Autom.Allure 2014.SW.
Ex-407.2ltr.Comf.-04. 406.2ltr.-98. 307.GR 1,6.  206 GTI 1,9.  405.1,9 SRI.  405 1,9 GL.-SAAB 900 TBO.  SAAB 900. SAAB 99. Nissan. Taunus 20 V4 GL.  Mini 850. Triumph Herald. Kupla 1,2. Skoda Oktavia Super.  Fiat.