Auto: 2014 308 SW 1,2 Puretech 130 Allure (automaatti, n. 70 000 km).
Tervehdys foorumilaiset.
Siis, ko.autossa autom.sähkökäyttöinen kässäri, joka jo uutena osoittaitui hankalaksi, etenkin talvella. Merkkiliikkeessä tuolloin poistatin autosähköasentajalla tuon autom. toiminnon pois vain manuaalikäyttöiseksi, voidakseni itse päättää missä ja milloin käytän sitä.-No luulisi ns.ongelman poistuneen, muutta se vain jatkuu. Huollossa mainittiin aikoinaan jopa vaihdetun nuo kässäri jarru-vermeet (satulat / kotelot ??) uusiin takuuseen. Auton seistessä katoksessa, yön tai pari, oli pakkasta tai lämpöasteita, lähes pokkeuksetta kässärijarru jumissa, vaikkei ollut ajon loputtua käytössä. Kässärivivun käyttö ei irroita paloja. Tuntuu turhan rajulta toiminnalta avata palat esim. peruuttamalla, jolloin seurauksena hirveä pamaus. Pahin tilanne palattuani etelän lomalta Joulukuussa. Auto lentoparkin tornissa 3 viikkoa ilman käsijarrua, tuona aikajaksona enin ajasta plusasteita vantaalla, myös kotiutumis hetkellä. Kässäri totaalisen jumissa, pienellä tönimisellä ees-taas, ei mitään vaikutusta. Ei auttanut kun ajopykälä päälle ja varovasti kaasua, peräpäähän siinä tietty yritti nousta, kuten aina, oli niin jumissa. Pikku nykytyksillä, pakilla /eteenpäin avautui hitonmoisella jysäyksellä.!!- Onpahan taas pakko hakea moiseen ammattiapua.--Liekkö muilla foorumilaisilla sattunut vast.harmia. Kenties Buusballa ko. ongelmaan jokin tarkempi tieto / Neuvo, joka olisi nyt kovin tervetullutta.