Onko paha homma itte vaihtaa öljyt tehostimeen? Saako tota Totalin DA:ta muualta kuin pösöltä?
Kyllä tuo operaatio aika helppo on, säiliön vierestä paluuletku irti, siihen joku jatkoletku (esim. puutarhaletkusta yms) kiinni , letku kanisteriin, auto käyntiin todella vähäksi aikaa ja varovasti kääntelee rattia, sammuttaa auton heti kun ratti on jäykkä. Suurin osa öljyistä poistuu, mutta olisi hyvä vielä huuhdella järjestelmää (varsinkin jos nesteen merkki vaihtuu), joten säiliö täyteen uutta ainetta ja sama homma uudestaan. Nestettä ei oikein ehdi kaataan sitä mukaa kun pumppu sitä pumppaa kanisteriin, lisäksi säiliön korkki kannattaa pitää kiinni kun autoa käyttää ja rattia kääntelee, voi roiskia sieltä seinille öljyt, jonkun verran tuota paluupainettakin kuitekin on. Apumies on käteävä tässäkin jutussa.
Jos minulla olisi nosturi käytettävissä, itse irrottaisin paluupuolen letkun auton alta, mutta harvalla nosturi tallista löytyy, joten tuon säiliön letkun irrotus ehkä helpointa, klemmari siihen kannattaa myös varuksi uusia.
Nestettä tohon olisi hyvä varata 1-3 litraa,pelkästään imemällä säiliön tyhjäksi ei oikein vaihtoa täysin voi suorittaa...
Tämä oli tälläiset amatööri ohjeet, ei mitään hajua kuinka tuo oikeaoppisesti pitäisi tehdä.
Epäilen että Totalin DA nestettä ei saa kuin citikältä ja pösöltä, korjatkaa jos olen väärässä, hintaa sillä oli jotai 18€ / l, joten aika arvokasta on huuhteluun...