Kirjoittaja Aihe: 308 - Vetokoukun asennus  (Luettu 28656 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 067
Vs: 308 - Vetokoukun asennus
« Vastaus #60 : 16.10.2016, 19:29:50 »
Niin pitkä stoori etten nyt jaksa lukea ajatuksella läpi, mutta kommentoin heti sen mikä pisti silmään.

Pösössä johtimet tunnistetaan koodeista, ei väreistä. http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=44130.0
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

Laguna00

  • Vieras
Vs: 308 - Vetokoukun asennus
« Vastaus #61 : 20.10.2016, 18:03:17 »
Tässähän ennätti käydä johtoja tutkimassa.

 \/ Takaluukun  beige johto kertoo seuraavaa \/:
BH39E**MM**433001**344*07
BH39A**.8.1*433001**346*07
^ Kuskin polven vieren valkoinen johto tämän tekstin yllä ^

Eli tuolta aiemmasta linkistä lainatakseni:
BM: akun syöttö (+) sulakkeen jälkeen (jakorasia)
39 (20-49 matkustamo)

Loppuja en tajunnut. Pikkasen on lukuvaikeuksia sen kuskin jalan vieressä olevan johdon osalta. se kun pitää lukea niin että rimpsun alkupää on siinä heti johdon lopussa ja rimpsun loppupää on johdon "teippien päässä" osin teipin alla. Ja printtijälki on paikoin sellaista ettei saa selvää onko numeroita vai kirjaimia -> eritoten tuo .8.1 kohta siinä voi olla jotain muutakin tekstinä. Ja 07 tuolla lopussa vastaava kun pitää vielä uudestaan tarkistaa oliko varmasti näin. Melko sherlockaamista :)

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 067
Vs: 308 - Vetokoukun asennus
« Vastaus #62 : 20.10.2016, 19:44:25 »
Ilmeisesti hukassa oli siis jatkuvasyöttö suoraan akulta (B+/30), joka nyt siis kaiketi on tuo löytämäsi beige johdin? Yleismittarillahan tuo selviää äkkiä.
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

Laguna00

  • Vieras
Vs: 308 - Vetokoukun asennus
« Vastaus #63 : 20.10.2016, 20:07:49 »
Juu, jatkuva virta on haussa, eli B+/30.

Tuosta Thulen koukkusarjan ohjeesta sain sen käsityksen, että se takaluukusta kuskin polven nurkalle menevä johto on vakiona jännitteetön. Koska se ei ole vakiona takaa eikä edestä kytketty mihinkään. Ja siihen pitäisi nyt laittaa elämää lisäämällä siihen sopiva johtoliitin. Liittimen lisäämisen jälkeen tuohon johtoon otetaan jännite thulen johtosarjan mukana tulleella haarottimella. Haarotin laitetaan kiinni B+/30 johtoon joka on musta johto tuossa kuskin polven tienoolla sulake/johtohässäkkä alueen oikeassa reunassa keltapohjaisen sulaketaulun ylä kulmassa.

Tässä kuvassa valkoinen vapaa johto, joka vastaa johdon neliömillimetrimittaa, tuolla kuskin polven luona (mielestäni perhanan ikävä luettavaksi toi teksti tuossa johdossa) :


Tässä kuvassa beige johto takaluukussa.


Työkaverilla on 90 heppanen vastaava 308 HB, valmistettu samaan aikaan kun omani :) . Kovilin koulkkusarjalla. Tosin 7 napainen liitin. Siinä oli ihan saman väriset johdot takaluukussa ja kuskin polven luona. Mutta niitä ei oltu kaivettu tehtaan pussista esille :D Sinne oli laitettu suoraan akulta asti johto josta jatkuva 12V vastaavaan 4mm^2 paksuun koukun sähkösarjan paikkaan kytkettynä. Se oli jossain pajalla asennettu.

Haaroitin, josta kirjoitan, on tässä kuvassa ylärivissä toinen vasemmalta.


Juu, totta, mä voisin tuon jollain tapaa kyllä mitata/testata onko tuo johto yhtenäinen edestä taakse. En vaan ole kovin kaksinen autosähkäri - ymmärrän + ja - eron.
Se että siellä ei ole jännitettä, ei estä esim kytkemästä siihen virtaa + lamppua testauksen ajaksi. Voisin syöttää pienestä akusta / virtalähteestä siihen virtaa ja katsoa josko se on yhtenäinen piiri. Hm.. Jos sillä välttäis muovien purkamisen vaivan A-B-C pilareiden väliltä lattian rajasta.

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 067
Vs: 308 - Vetokoukun asennus
« Vastaus #64 : 20.10.2016, 21:19:10 »
Ei sinne kyllä jännitteitä kannata kytkeä testatakseen onko johdin yksi ja sama. Yleismittarin jatkuvuusmittauksella tuo kannattaa hoitaa, ensin toki varmistaa mittaamalla että johdin on jännitteetön. Lisäksi jos en nyt ihan väärin muista niin PSA:n kulkineissa tuo varsinainen numero on varattu aina yhdelle johtimelle eikä se vaihdu vaikka olisi liittimiä välissä, numeron jälkeinen kirjain sitten vaihtelee tarpeen mukaan. Veikkaan siis, että olet löytänyt ihan oikean johtimen joka on yhtä puuta sulakerasialta konttiin asti.

Toki ei tarvi arvailla jos etsit käsiisi Sedren, josta löytyy siis Peugeotin sähkökaaviot. Olettaen että siellä sopivat kaaviot on :)
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

Laguna00

  • Vieras
Vs: 308 - Vetokoukun asennus
« Vastaus #65 : 20.10.2016, 21:43:58 »
Hän kiittää jälleen! Kiitos Aksu, tää on kyllä iso apu. Toi Sedre on siis vähän kuin Dialogys Rellulla. Samaan tapaan kuin Diagbox+PP2000 on sama kuin Renaultin Clip. Kaivelen tuon mun keltasen rasian jossa on punainen ja musta johto, esille, etsin sen jatkuvuusmittauksen ja testaan sillä johdot. Otan sen akun kengän irti myös mittauksen ajaksi.
Toi kuskin polven luona oleva valkoinen vois tehdä järkee kyllä sen takia, että 308 SW:n osalta tosiaan oli sanottu Thulen ohjeessa, jotta se johto on valkoinen jota tuolta haetaan. Tosin takaluukussa olisi myös pitänyt olla saman värinen.

Laguna00

  • Vieras
Vs: 308 - Vetokoukun asennus
« Vastaus #66 : 21.10.2016, 20:44:43 »
Kiitokset Aksu! Tuplana. Juu. Koska nyt toimii. Sain viriteltyä mun yleismittariin uuden 9V pariston ja mittasin noi valkoisen ja beigen johdon. Ne ovat yksi ja sama johto. Vielä löyty yks virhe ohjeesta. Meinaan sellanen virhe, että siinä käsketään takaluukussa liittämään se beige johto sarjan mukana tulleeseen 2 -numerolla merkattuun johtopesään. Muuten hyvä mutta kun se johtosarja ottais vastaan toisella puolen liitintä pesästä 1.  ;D ;D Joten piti vielä sekin vaihtaa ja sitten alkoikin valot pelata kärryssä. Nyt kelpaa. On tää kyllä kiva kun on foorumi missä saa jeesiä kun oma osaaminen loppuu kesken.

heinuu

  • Vieras
Vs: 308 - Vetokoukun asennus
« Vastaus #67 : 29.10.2016, 11:35:31 »
Vaihdoin pistokkeen ja johtojen värit ovat eirvärisiä kuin normaalisti.Tietysti virrat hävisi ! Onkohan jossain sulake pistokkeele ja tietoa johtojen väreistä?

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 067
Vs: 308 - Vetokoukun asennus
« Vastaus #68 : 29.10.2016, 11:42:40 »
Nyt on tietty ikävän helppo kommentoida, mutta ota ens kerralla kytkennästä valokuva. Jos vaihdoit tosiaan pistokkeen (kärryn päässä oleva liitin), niin kääntyisin kärryn valmistajan puoleen (tai yleismittarilla piippaamaan). Jos puolestaan rasian (auton päässä oleva), niin helpottaisi paljon jos tietäisi kenen valmistama johtosarja autoon on asennettu. Voisi mahdollisesti löytyä netistä asennusohje ja johtimien värit. Yleismittarillakin toki selviää mitä tarkoitusta varten mikäkin johdin on.
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

heinuu

  • Vieras
Vs: 308 - Vetokoukun asennus
« Vastaus #69 : 29.10.2016, 11:48:03 »
Auton puolelle vaihdoin ja virrat hävisivät. Koukku näky olevan Kovil.

Premium

  • Vieras
Vs: 308 - Vetokoukun asennus
« Vastaus #70 : 29.10.2016, 12:11:24 »
Jälkiviisautta tämäkin, mutta perävaunupistoketesterillä ehkä saisi selville, ovatko vaunun ja auton piuhat samalla tavoin.
http://www.motonet.fi/fi/tuote/481231/Peravaunupistoketesteri-713-napaiselle

Premium

  • Vieras
Vs: 308 - Vetokoukun asennus
« Vastaus #71 : 29.10.2016, 13:49:20 »

Miten on

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 14
Vs: 308 - Vetokoukun asennus
« Vastaus #72 : 26.10.2022, 13:30:03 »
Auto: 308 vm. 2011

Vetokoukku asennettu,mutta johdot puuttuu.Jotenka,Pitääkö olla merkkikohtainen vai käykö universaali. autona 308 vm 2011 (onnistuuko itse asennus vai onko mahdollisuus että menee koko sähköjärjestelmä sekasin)