Kirjoittaja Aihe: Huoltovälit  (Luettu 36267 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Dakar

  • Vieras
Huoltovälit
« : 01.10.2015, 00:45:28 »
Tiedustelisin uusien Peugeot-autojen huoltoväliä? Olen kysellyt Peugeot-myyjiltä Hämeessä huoltoväleistä uuteen Pösöön. Osa myyjistä sanoo 15 000 km, osa 20 000 km ja toiset 30 000 km. Ketä tässä nyt sitten uskoisi, onko kellään varmaa tietoa?

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 182
Vs: Huoltovälit
« Vastaus #1 : 01.10.2015, 08:35:39 »
Siellä on myyjät kertoneet ihan oikein. Osassa autoista on 15tkm, osassa 20tkm, osassa 25tkm, ja osassa 30tkm. Osassa jopa 48tkm. Auton oikea huolto-ohjelma selviää servicebox palvelusta tai kysymällä huoltoedustajalta.
Jos haluat listan huoltoväleistä niin se on noin kolmen A4 sivun mittainen,  joten en sitä tänne ala laittamaan.
Nykyisin: Citroen C4 Grand Spacetourer bluehdi 130 EAT8 -21 / Peugeot 108 e-vti 68 -16 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA:  Peugeot 206 GTI -00 / Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18 / Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

Sitikkapuoskari

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 239
Vs: Huoltovälit
« Vastaus #2 : 01.10.2015, 12:38:43 »
Toki katsotaan jos saadaan auton vin numero.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 144
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: Huoltovälit
« Vastaus #3 : 01.10.2015, 18:28:28 »
Eli käytännössä että vain Serviceboxista löytyy oikea huoltoväli autolle, mutta alla on mahdolliset maksimi huoltovälit

Normaalit olosuhteet: 1-vuosi tai 15, 20, 25, 30 tkm ja 2-v tai 48 tkm
Vaativat olosuhteet: 1-vuosi tai 15, 20, 30 tkm ja 2-v tai 48 tkm

Noi on siis maksimi välejä, auto saattaa ilmoittaa huollon tarpeesta aikaisemmin.
« Viimeksi muokattu: 02.10.2015, 06:31:09 kirjoittanut SamiK »
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

TKI

  • Vieras
Vs: Huoltovälit
« Vastaus #4 : 01.10.2015, 22:40:38 »
Kannatetaan koska niin monenlaista infoa asiasta liikkuu.

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 182
Vs: Huoltovälit
« Vastaus #5 : 04.10.2015, 09:53:56 »
Niin muistetaan vielä että nyt puhutaan tosiaan uusista autoista, ei esim. 2011 mallisista, vaan autoista mitä nyt saa ostettua kaupasta.
Nykyisin: Citroen C4 Grand Spacetourer bluehdi 130 EAT8 -21 / Peugeot 108 e-vti 68 -16 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA:  Peugeot 206 GTI -00 / Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18 / Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

Dakar

  • Vieras
Huoltovälit
« Vastaus #6 : 05.10.2015, 17:58:15 »
Kiitoksia viesteistä. Eiköhän näillä päästä jo alkuun uuden pösön kanssa. Juu ja tosiaan uusien autojen huoltoväleistä tiedustelin. Tästä Serviceboxista sen verran, onko kokemuksia ilmoittaako huollon liian usein Suomen oloissa? Ajattelin vain ettei 5000 km välein tarvitse autoa käyttää huollossa. :o

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 144
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: Huoltovälit
« Vastaus #7 : 05.10.2015, 18:09:11 »
No tällä hetkellä tuo adaptiivinen huoltoväli on lähinnä BlueHDi:n ominaisuus, käsittääkseni uudet dieselit ovat varsin tietoisia olemassa olostaan ja omasta huollon tarpeesta. Muiden mallien kohdalla on vielä 12 kk / joku km raja, mutta eiköhän sekin tule muuttumaan niin että auto kertoo koska tahtoo huoltoon.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Tozzi

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 16
  • Peugeot 508 SW 2.0 HDi Allure
Vs: Huoltovälit
« Vastaus #8 : 24.10.2015, 20:34:20 »
Hei

Uudesta TM:stä katselin, että 308 GT Blue180HDI:n huoltoväli on 30tkm/1v. Sama peruskone oli vielä 2012 20tkm/1v huoltovälillä. Ilmeisesti pidempi huoltoväli on EU6:n etuja. Samassa taulukossa väitettiin, että ilmansuodattimen vaihtoväli on 60tkm !! Voikohan pitää paikkansa ? Vanhemmissa ilmansuodatin vaihdetaan joka huollossa eli 20tkm/1v. Suodatin on lienee sama. Juuri avasin 508:n ilmansuodattimen, huollosta oli 15tkm ja kyllä sen vaihtaa jo voi :). Että 60tkm samalla suodattimella, huh huh.

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 186
Vs: Huoltovälit
« Vastaus #9 : 24.10.2015, 21:31:48 »
Samaa ilmansuodatin-idiotismia vagineissa, eli huoltohintaa saadaan alas vaikka siinä ei ole järkeä.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 144
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: Huoltovälit
« Vastaus #10 : 25.10.2015, 08:01:24 »
Toi on tehtaan huolto-ohjelma, on ollut tehtaan näkemys jo vuosia mutta suomessa on noudatettu omaa, nyt se ei ole mahdollista vaan pitää noudataa em ohjelmaa tai ... Em. jutulla ei ole mitään tekemistä huoltohintojen kanssa. Jokainen voi itse tilata ylimääräisen suodattimen vaihdon jos siltä tuntuu.

Edelllä mainitusta tehtaan huolto-ohjelmasta johtuu myös takajarruhuollon putoaminen pois, vaikka se täällä olisikin järkevää.

Se unohtu sanoa että ainahan voi siirtyä käyttämään vaativien olojen huolto-ohjelmaa.
« Viimeksi muokattu: 25.10.2015, 08:26:10 kirjoittanut SamiK »
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

monsteri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 287
Vs: Huoltovälit
« Vastaus #11 : 25.10.2015, 08:59:40 »
Tuossa TM:n vertailussa kerrottiin, että Fordissa ja Peugeotissa sama kone. Jakohihnan vaihtoväli Fordissa 200 000/10v. Peugeotissa 180 000/5v. Fordin huoltoväli on 20 000km/vuosi ja Peugeotissa se 30 000 /vuosi. Huoltohinnoissa näytti vahvistuvan omat käsitykseni, että peugeotin huoltohinnat eivät aivan halvimmasta päästä. 60 000km/ 3 vuotta tahdlla, jolla itsekin nykyisin ajelen peugeotin huollot selvästi kalleimmat FORD 945/Peugeot 1290 ja tuossa välissä sitten vw tuotteet.
Omaan 4 vuotiaaseen mersuun pyysin jarruhuoltoa ja herkistelyä vietyäni autoa eka merkkihuoltoon. Katsoivat vähän pitkään ja totesivat, ettei näihin kyllä yleensä sitä tehdä, kun adaptiivinen jarrujärjestelmä. Kertoi auton kertovan itse, mitä huoltoa se haluaa. Ja kun auto käytetään huollon yhteydessä jarrudynossa eikä heittoa ole , niin jarruhuoltoakaan ei tehty. Mersussa ilmansuodattimen vaihtoväli on 75 000/4V tai kun auto pyytää eli äkkiseltään todella pitkä. Mutta kun noilla ajetaan 600-700 tuhatta, niin ajelen aivan tehtaan huolto-ohjelman mukaisesti.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 144
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: Huoltovälit
« Vastaus #12 : 25.10.2015, 09:49:57 »
Mersussa on vähän eri juttu kun auto tosiaan kertoo letkun päähän laitettuna mitä sille pitää tehdä.

Moni Pösöhuolto on nostanut hinnat sellaisiksi ettei sinne tee mieli viedä autoa lainkaan. Pikkuhuolto 3-400 ja isompi 4-500 € ja tusina putiikit pyytää joko samaa tai enemmän, noi on todella kovia hintoja huollosta johon menee 1-1½ tuntia. Kovia pakettihinnoiteltuja huoltoja kannattaa välttää, PKS ulkopuolella järkevämmillä hinnoilla tekee ainakin Lohjan ja Järvenpään Pösöhuollot.

Mitä tulee Ford ja Pösö koneiden huoltoväleihin ja hintaverailuihin, samoihin koneisiin kelpaa toisella merkillä öljy joka ei toisella kelpaa, toisella huoltoväli on 20 ja toisella 30 tkm, ja siinä huollossa missä itse autoni käytän huolletaan molempia merkkejä samoilla nostureilla.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

monsteri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 287
Vs: Huoltovälit
« Vastaus #13 : 25.10.2015, 10:22:33 »
Juurikin näin.  Nuo huolto-ohjelmat eivät näytä olevan aivan kiveen hakattuja kuitenkaan. Jos esim. Saman moottorin jakohihnan vaihtoväli toisella on 5 vuotta ja toisella 10 vuotta, niin jakohihnan vaihtokulut Peugeotissa 10 vuoden aikana näyttää maksavan Peugeotissa  lehden mukaan 1063 euroa kun Fordissa 318 euroa.   Peugeot huoltoni  käyttänyt myös Fordille luokiteltua Castrol öljyä, joka maksaa lähes 20 euroa litra näissä vanhemmissakin moottoreissa, mistä itsellä kokemuksia. Siis Fordia huolletaan myös PP autolla.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 144
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: Huoltovälit
« Vastaus #14 : 25.10.2015, 17:33:09 »
Joo, ei noissa mitään kikkailuja ole, on vaan tehtaan huolto-ohjelma joka tuli pakolliseksi tässä joku aika sitten, on joko normaalien- tai vaativien olosuhteiden ja ne saa ulos serviceboxista. Mitä tulee noihin lehtien hintoihin, uskallan väittää että aika moni merkkihuoltokin vaihtaa hihnan edullisemmin vesipumppuineen nesteineen päivineen kuin tonnilla, jälleen varmaan joku näppärä paketti hinta, toi tonni vähän toista kuullostaa enemmänkin V6 koneiden hinnalta.

En tiedä miten paljon hihnoja on katkeillut tai pompannut näissä uudemmissa joiden vaihtovälit on järjestäen 160-200 tkm, kaikki tapaukset mistä olen kuullut on vielä näitä 120 tkm /4-v välillä. Noista voi raportoida omaan ketjuunsa: http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=7746.0
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.