Xenoneiden ongelma tuntuu olevan se, että niillä saadaan aikaan ihan hyvät lähivalot, mutta kun pitkissäkin luotetaan noihin samoihin xenoneihin, vähän muutetaan polttimon asentoa tai otetaan häikäisyä estäviä reunoja pois polttimon edestä, niin ei sillä saada kuin alle 150m näyttävä kaukovalo, jota ei nyt ihan liian tehokkaaksi voi kehua.
Itsellä olleissa autoissa sama ongelma niin BMW 5-sarja, Peugeot 508 kuin Citroen C5.
Saabissa xenonien apuna on halogeenipitkät, ja kyllä tuntuu olevan valaistus eri luokkaa, näin taisi olla myös 308 xenoneissa, joissa sitä kantaa löytyi eri tavalla...
Toki kyllä niistä halogeeneistakin saadaan heikot pitkät jos niitä ei tehdä kunnolla kuten vaikkapa pre fl 508 halogeenit.