Kirjoittaja Aihe: 406 - Lämmönsäätöpaneelin valot sammuvat sytytettäessä ajovalot  (Luettu 3509 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

taikuriz

  • Vieras
Mulla on myös ulkolämpötila näyttö siinä at-ilmastointi näytön yläpuolella, sekin välillä oikkuilee samalla tavalla kuin sinulla. Vähän naputtelee sormella niin johan toimii taas eli kosketushäiriötä ainakin mulla jossain.

ATS

  • Vieras
Ulkolämpötilannäyttö on ihan oma näyttö ja ei liity mitenkään muuten tuohon lämmönsäätöpaneelin (automaattisella ilmastoinnilla varustetussa) kuin se vaikuttaa sen toimintaan siten että alle 5C asteessa ei pitäisi kytkeytyä päälle enään ja kuumilla ilmoilla jäähdytystä käytettäessä puhaltimen nopeuteen.

jaajaaposo

  • Vieras
Juu eli vika on paneelissa itsessään. Nimittäin valot syttyvät kun hieman sormella kopauttaa paneeliin. Juotosvika ilmeisesti. Mutta enköhän mä pysty elämään tuon asian kanssa, ATS:lle tiedoksi.

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Auto: 1998 406 GW 2,0 (VF38ERFVE80548107).

Mikä lamppu lämmönsäätöhanikoihin kuuluu. Minulla on nyt kesällä mennyt yksi lamppu pimeäksi. Vaihoin ne viitisen vuotta sitten ja en muista mikä se oli. Tuntuisi että 1,2 lasikantalammpu sellainen oikein pieni. Taitaa olla sama lamppu mikä mittarivalojen muovikannoissa. Että ostais etukätten kun tulee käyntiä noissa autotarvikkeita tarjoavissa liikeissä.

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vähän tietoa tarvis taas. Kuuluuko ylärivin keskimmäinen palaa himmeämmin. Lamppu oli ehjä mutta liikutin moninapaliitintä niin lampu syttyi. Toki uuden polttimon laitoin. Sulatin tinan liittimenkantoihin uudestaan. Kannat näkyvät pyöreiden säätimien välissä. Lamppu alkoi kyllä palaa mutta himmeämmin kuin muut. Onko nuo piirilevyllä olevat diodit mitä varten. Vai onko ne vastuksia? Ne äkkiseltään näyttäisi olevan pareittain lamppujen lähellä. Voisiko toinen niistä vuotaa jotenkin tai siis muodostaa liian suuren resistanssin. Kuuluuko valojen himmetä mittariston valojen himmentimestä. Oliko lamppu 1,2 W lasikanta.  Tai oikeammin se kuuluisi vaihtaa kantoineneen. Voisiko olla niin että tuo yksi lamppu on 2W ? Otin myös puhaltimen moottorin liukukytkimen irit ja puhdistin liukupinnat alkoholilla ja vaihoin sisäilmakierron ja puhallinopeuden kytkentälaahaimen paikkoja. AIkaisempi radiohäiriö hävisi ja puhaltimen ykkösasento on nyt nopeampi ja säätö ei pätki enää missään liukuasennossa. Tuntuisi oudolta että valonjakomuovilla ei saada tasaista valoa vaikka valot palaisivat kaikki yhtä kirkkaasti. No nyt jos yksi vastuksista on palanut miten sen voisi paikallisttaa. Että se joka on elektroniikka harrastanut niin voisi neuvoa.  On muuten muuttunut GIMP paljon tässä uudessa 2.10.8 versiossa on pakkaus huomatavasti parempi. ennen kun jpg kuvan skaalasi niin piti olla 520 px niin nyt saa olla jo lähellä tuhatta leveys ja exporttaus pakkaa kuvan kuitenkin alla viidensadan kilobitin. Ennen kuvan viennissä ei ollut laatumääritteellä mitään merkitystä mutta nyt on. Nyt alkaa pienemmistäkin kuvista saada jotain tolkkua. Kehitys kehittyy. 
« Viimeksi muokattu: 18.11.2018, 21:12:52 kirjoittanut PeugeotDriver »

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Rupesin katsomaan alkuperäistä kuvaa ja toden totta siellä on kolmea eri valoa. Himmein on 820 ja 820 pareilla ja sitten 470 ja 820 ja vielä 470 ja 470- Sitten löytyy yksi diodi ja se on varmaan sen takia etä jos esivastus pettää niin ei pääse vuotamaan liukukytkimen kautta virta. Juuri tulin kaupungilta ja nyt kun on kenno on kunnossa viime talven jäljiltä voi näin alkutalvesta ajella ihan pienimmällä puhallinteholla jolloin ääntä ei kuulu lainkaan. Lisäksi ne pykälät tuntuvat siinä liukukytkimessä nyt puhdistuksen jälkeen. Mutta miten tuo kytkentä on suoritettu. Miksi vastuksia on parit. Onko tuo lukema milloomeja?