Raskaalla tyhjäkäynnillä tarkoitat varmaankin, että tyhjäkäynti on matala ja epätasainen ja tärinää. Sen perusteella voisi luulla, että auto käy liian rikkaalla. Kylmän ja kuuman moottorin välilläkö ei ole eroa ja auto ei muuten sammuile?
Veikkaan kampiakselin asentoanturia, mutta voipi se olla jäähdytysnesteen lämpötila-anturikin tai suutinvika. Voihan se olla kannentiivistekin alkaa oireilemaan. Onko öljyt OK ja ei ole seassa jäähdytysnestettä tai jäähdytysnesteessä öljyä? Kun auto käy, kupliiko jäähdytysnesteen paisuntasäiliössä. Kun irroitat paisuntasäiliön korkin auton käydessä, pulauttaako jäähdytysnestettä pihalle? Onko päästöt ollu OK? Tarkista pakoputkistokin samalla.
Myös tuo EVAP- systeemin venttiili joka löytyy vänkärin puolen etulokasuojan alta voi vikaantuessa tehdä käyntihäiriöitä. Tässä nyt lähinnä kaikki mitä herää ajatuksia mahdollisista tarkistuskohteista.