Päivityksiä tähän asiaan:
Auto 1. Peugeot 607 2,2i Tiptronic Ivoire Noire Obsidien 3/2005 (Ph. 2 varhainen)
Auto 2. Peugeot 607 2,7 V6 HDi Tiptronic Pack (käytännössä Ivoire sävysisustalla, ei "jalopuita") 12/2008 Ph 2,5.
Kokemuksista täytyy todeta, että ovat kyllä luotettavia ja toimivia autoja, kumpikaan ei ole tielle jäänyt, 2,2 tuli 2005 syyskuussa ja 2,7 lokakuussa 2012.
Plussat:
- tilat
- mukavuus
- äänettömyys
- varustelu
- kulutus, jopa bensakoneinen menee kahdeksaan litraan satasella
- tilat takana ja edessä
- takaluukun tilat
- kestävyys, ei ruostu
- ajettavuus, suuntavakaus
- ulkonäkö
Miinukset:
- Huolto-organisaatio, en kaikkea tuo esiin, mutta mieli tekisi, Raision Automaa kämmäsi etenkin ensimmäisen kanssa oikein kunnolla ja hinnat olivat ihan käsittämättömiä, itse omistan Citroen C6:sen tätä nykyä, samoin tuon 2,2:sen omistajalla on 2011 C6:n, niin Vehoon verrattuna sikamaiset hinnat.
- ei osata kertoa huolloista tarkemmin, tuot auton klo 7.30 kahdesti ja saa seisoa klo 13 asti ulkona, kun huoltopäällikkö soittaa, ettei saada tänään työn alle - laina-auto vain maksua vastaan ja pitänyt itse kaivaa hangesta, vaikka 80 e maksettu (
en ulkomuisista muista, oliko tuo Ford KA:n romu 70 vai 90 euroa Automaassa).
- Sekoilut varaosissa (Automaa), tullut vääriä jarruosia PH2:seen, tosin Salon PP Auto selvittänyt, että tuossa 2005 PH2:sessa varhainen malli saattaa olla eräät osien koodit olla sekaisin järjestelmässä valmistenumerolla etsiessä, - järjestelmä luulee PH1:sen osien olevan oikein. Mutta tämä ei paljoa lohduta, kun auto ei pääse työn alle ja päivä turhaa seisomista.
- Kaikissa kolmessa (
1. 2,2,i Tiptronic Ebene 2004 Ph1., 2. 2,2i 2005 Tiptronic Ivoire ja 3. 2,7 V6 HDi 2008 Ph.2,5) ABS-anturit p*skana viimeistään viiden vuoden kuluttua käyttöönotosta, väitetty laatua parennetun faceliftin jälkeen, eli 2005 --> pitäisi olla paremmat, jo 3 anturia vaihdettu, vanhemmista jo kerran koko kierros...
- Parkkitutkat, kestossa sama ongelma kuin ABS-antureissa, vanhimmassa vain takana, mutta silti JOKAINEN anturi uusittu, 2005:sta kuusi ja viimeisestä viisi.... Näissäkin pitäisi laatu olla parannettu! Hinta nykyisin sikamainen, haki sitten Veholta C5 II Berlineen tai tähän, OVH 130e entisen 49e (2010) sijaan...
-Autokeskus huoltopaikkana - en itse käytä enää yhtään, muutin kaikki perheen Pösöt (5 kpl) Saloon PP-autoon, - on asiakkaan ongelman ratkaisu täysin käsittämätön yhtälö näille hemmoille, vain sikalaskuja kirjoitellaan ja selitellään tiskillä vikoja, jotka kaatuvat pikkupajalla käydessä arviointeihin (tästä todistusaineisto). Asikaspalvelu ei tunnu kiinnostavan yhtään, ensin minä, sitten vaimo, sen jälkeen siskoni ja hänen jälkeensä äitini jättivät tämän kiskan "palvelun" johdosta! Ennen oltu kaikki Automaassa ja huoltokirjalla, mutta kun ei palvelu ja kunnollinen työ kiinnosta niin antaa olla.
- Takaluukku ruostuu takalasin saumaa vasten olevalta alueelta, kolmesta yksilöstä jo korjattu, joten ei yksilövika.
- Pesunesteen tason hälytys sekoilee, - vika on silloin, kun kaadettu raakaa pesunestettä säiliöön - mittaa ilmeisesti sähkönjohtavuutta ja raaka sotkee. Selviää lisää vettä lisäämällä tai pari kertaa koko systeemi pesemällä, kuten 05:n tein.
- Etuovet juuttavat kiinni pakkasella, ei tunnu tiivisteiden silikonikäsittely auttavan.
- Takaluukun avaus ulkoa sekoilee välillä, välillä ajellaan kerralla ylös, välillä puolet, joskus vartti tai ei ollenkaan - selviää yleensä, kun voitelee ja puhdistaa lukkokappaleen siitä valojen välistä.
- Moottoritilassa ei valoa.
- Ei ovissa varoitusvaloja, "lätäkkövalot" ovat, mutta ovien päistä tyyliin 700/900-sarjan Volvo, A4 ja A6 Audi tai Citroen C6 tai edes 406 PH.2 Exclusive olisi voitu valot lyödä (yhteinen lättökö/varoitusvalo), C6:ssa on, mutta ei näissä.....
- Muovipuujäljitelmä, C6:ssa aitoa, näissä muovipuuta... Laskee heti arvostusta.
- Kattoverhoilu: 700-sarjan isoissa Volvoissa ja C6:ssa plyyshiä, näissä vakiota kangasta - luokkaa alempi ajoneuvo.
Muuten tyytyväisiä ollaan, tosin edustuskäyttöön on korvattu jo kahdella Citroen C6:lla (2009 - 2011 2,7 V6 HDi - 3.0 240 V6 bhp HDi), 607 EI OLE EDUSTUSAUTO loppupeleissä, varustelupuutteet aiheuttavat tämän ja auto putoaa alempaan luokkaan, valitettavasti, kun pienellä yrityksellä olisi saatu aito edustusauto materiaalivalinnoilla. Mutta silti tyytyväisiä ollaan, samassa konsernissa vain tuo numeroa ylempi, jonka kuitenkin 607 ampuu tiloissa ja äädettömyydessä sekä suorituskyvyssä alas....
Vanhassa vara siis parempi mielestäni.