Kirjoittaja Aihe: 406 - Ei käynnisty, vaikka käynnistinmoottori pyörittää (HDi)  (Luettu 12190 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

407 sw 1.6 Hdi

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 545
  • Motion&Emotion
No jos olet vasta 250tkm ajanu. Niin on varmasti 250tkm lisää luvassa :)
Peugeot 308 2011 1.6 hdi 433tkm Peugeot 508 GT 2015 2.2hdi Peugeot 508 SW GT 2011 2.2hdi

Capricorn

  • Vieras
Ootko koodeja päässy lukemaan. Paljon oli pakkasta kun hyyty? Järjestelmähän tuli ilmattua suodattimen vaihdon jälkeen?

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 482
Ei tarvi ilmata, avaimesta väännetään vaan hieman kauemman aikaa ja taas mennään.
405, 605, 406, 406, 607, 407, 307

Capricorn

  • Vieras
Juuri näin. Itse oon pitäny virran päällä niin kauan, että painekytkin katkaisee polttoaineen tulon ja sen jälkeen vehkeet tulille.

Henkseli.

  • Vieras
Auto: 2000 406 2,0 HDi.

Morjens foorumilaiset. Ilmeisesti ikuinen aihe näiden vehkeiden kanssa mutta nopea kertaus:

- seisoi viikon ulkona nyt pakkasilla, jonka jälkeen ei käymään millään.
- hinasin halliin sisälle ja vaihdoin löpösuodattimen ja auto sai sulaa muutenkin
- pyörittää ilman apuvirtaakin ihan iloisesti mutta löpöä ei tule
- kun antaa siirtopumpulle suoraa virtaa niin löpö liikkuu mutta tulee suodatinjalasta ulos vaikka roppu on kiinni (??)
- kolmea eri kaksoisrelettä olen kokeillut, ei herää millään. Lueskelin hyppylankavirityksistä mutta (8 ja 5 pinnin välille)! Mutta mulla ei ainakaan vitosen taakse tule liittimeen johtoa.
- kolarikytkin toimiva mutta pystyykö sen ohittamaan?
- kaikki sulakkeet tarkastanut mitä löysin
- molemmilla avaimilla kokeiltu ja muutenkin sähköt ja puhaltimet yms pelaa

Välineet mitä käytössä tällä hetkellä on lämmin halli, varaosa xsara samalla koneella ja yleismittari. Kaikki käytännön vinkit ovat tervetulleita ja mielellään ihan yksityiskohtaisesti kun en varsinaisesti ole sautosähköjen ammattilainen.

Henkseli.

  • Vieras
Edit:

Löpöt tuli lattialle koska kotelon kannesta kun oli ilmeisesti tukossa. Eli käymään lähti kun antoi toisella akulla virtaa siirtopumpulle takapenkin luota. Seuraava kysymys, koitanko vielä uudella releellä vai saako virran tuupattua konehuoneesta ohi rikkinäisen releen?

fluxpur

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 967
Jos pumppu toimii, silloin vika on johdoissa tai jossain systeemin älyssä. Voisko autosähkö löytää vian helpostikin?

SEL

  • Vieras
Edit:

Löpöt tuli lattialle koska kotelon kannesta kun oli ilmeisesti tukossa.
Eli käymään lähti kun antoi toisella akulla virtaa siirtopumpulle takapenkin luota.
Seuraava kysymys, koitanko vielä uudella releellä vai saako virran tuupattua konehuoneesta ohi rikkinäisen releen?

Relettä ei kannata ohittaa koska pa-pumppu ei käy koko ajan. ECU ohja sen toimintaa. Toki voit kokeilla ohitusta jotta selviää onko vika releessä.

Henkseli.

  • Vieras
Tein virtalukon pohjalta virransyötön siirtopumpulle, kaksoisrele omalla paikallaan. Auto pelittää ihan hyvin lukuunottamatta pientä tyhjäkäynnin seilaamista ( välillä tasaisen käynnin ohella tulee semmonen höm höm -hetki). Oletettavasti siis jossain johtosarjassa vikaa kun ei saatu virtoja menemään oikeaa reittiä sinne. Ehkä tuon voisi piuhan päässä käyttää jos saisi dataa ulos..

Hejjo

  • Vieras
Auto: 2003 406 2,0 HDi Executive.

Elikkä auto starttaa kyllä mutta polttoainepumppu ei lähde surisemaan. Pumppu vasta uusittu, joten ehjä pitäisi olla. Pumpun vaihdon jälkeen pelasi ihan hyvin. Sulakkeet yms. Käyty läpi. Kaksoisrelettä ei löydy mistään. Mitenhän tuon economy moden sais pois?
« Viimeksi muokattu: 16.05.2019, 16:20:25 kirjoittanut Hejjo »

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 333
Käyttämällä autoa hetken niin saa economy moden pois.
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 406 Coupe 2.0 -98, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

Hejjo

  • Vieras
Ongelma onkin ettei auto lähde käymään. Polttoainepumppu ei lähde päälle eikä releet napsu. Ja releet hukassa, ei ole kaksoisrelettä ecun vieressä. Että missä lie koko rele. Kolarikytkintäkään ei koko autossa ole.

Timppa71

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 340
  • Peugeot 508, Citroen C3, Peugeot 206
Economy mode siis poistuu kun auto lähtee käymään. Economy mode ei kuitenkaan estä auton käynnistymistä, se on vain "tila" jossa akun virrankulutusta pyritään estämään. Eli vika on jossain muualla kuin economy -tilassa.

Kaksoisrele taitaa olla poistunut joskus 2000-luvun alkupuolella, heitetään nyt sellainen arvaus, että varmaankin niihin aikoihin kuin väylät ovat yleistyneet. Ja periaatteessa tuo kaksoisrele löytyy autosta mutta se on "sisäänrakennettu" moottoritilan releyksikköön, olikohan lyhenne tuolle BSM.? Eli kaksoisrele ei ole enää vaihdettava kuten joskus aiemmin on ollut.

Onko auton vikakoodit luettu, tuolta voisi saada vinkkiä onko virrat pois ja jos on niin mistä kaikkialta?

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 333
Jos joku tarvikepumppu niin tarkistaisin sen toimivuuden vielä.
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 406 Coupe 2.0 -98, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

SEL

  • Vieras
Jos polttoainepumppu vaihdettu hiljan, tarkastaisin sen liittimen ja sitten mittaamaan tuleeko pumpulle jännitettä.