Kirjoittaja Aihe: 407 - Akun vaihto  (Luettu 18904 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

pipar

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 37
Vs: 407 - Akun vaihto
« Vastaus #15 : 17.01.2016, 10:29:45 »
Elikkäs ei siis toimi tuo tupakinsytytinjuttu, ainakaan tuolla laturilla. :-\

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 067
Vs: 407 - Akun vaihto
« Vastaus #16 : 17.01.2016, 11:12:38 »
Minä en kyllä ainakaan netistä löytyvästä ohjekirjasta huomannut mainintaa, että auto pitäisi pitää sähköissä akunvaihdon ajan. Muutenhan tuo irrotus ja kytkentä olikin aika yksiselitteisesti kerrottu. Enkä kyllä ymmärrä muutenkaan miten sitä oikosulun vaaraa ei ole jos ne sähköt syöttää jostain muualta kuin tuolta konetilasta. Samassa sähköpiirissähän ne edelleen ovat, riippumatta siitä mistä se sähkö sinne syötetään (olettaen että kytketään kiinni ns. jatkuvaan).
« Viimeksi muokattu: 17.01.2016, 11:19:15 kirjoittanut Aksu »
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

Vetu

  • Vieras
Vs: 407 - Akun vaihto
« Vastaus #17 : 17.01.2016, 13:55:06 »
Itse otin akun sisälle lataukseen eikä ollut virroissa sillä välin. Kellon joutui asettamaan uudelleen ja radion kanavat. Eli ei ole kovin paljoa merkitystä miten vaihtaa...

plagu

  • Vieras
Vs: 407 - Akun vaihto
« Vastaus #18 : 17.01.2016, 15:09:59 »
Ei tarvitse olla missään virtalähteissä kiinni irti vaan akku ja uutta tilalle.
Noudatat vain noita JPL:n mainitsemia bsi:n nukutus metodeja.

Antti3

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 170
Vs: 407 - Akun vaihto
« Vastaus #19 : 17.01.2016, 16:49:27 »
Boschin akkuja tuossa katselin niin Boschin sivosto erikseen mainitsee että 407:ssa on akunvaihto kerrottava testerillä autolle. Onko tämä toimenpide siis turha?
Käyttöautot: 508 RXH HYbrid4 17’ & 508 II GT-Line 1.5 BlueHDi EAT8 19’
Tallissa: 605 3.0 SV A 95', 607 2.2 HDi 04’, 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Valmet 803 2wd 83'
Yamaha RX-1 05’

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 769
Vs: 407 - Akun vaihto
« Vastaus #20 : 17.01.2016, 16:59:52 »
Miksi ajovalot tai parkit (vaihtelee riippuen ohjeistajasta) pitää laittaa ensin päälle ennen käynnistystä kun on asennettu uusi akku?
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

Timppa71

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 340
  • Peugeot 508, Citroen C3, Peugeot 206
Vs: 407 - Akun vaihto
« Vastaus #21 : 17.01.2016, 17:47:51 »
Muistaakseni 407:n tapauksessa ei tarvi laittaa valoja. Tuo ohje on jotain vanhempaa perua. Ohjekirjassa on ohje miten akku irrotetaan ja kytketään oikein. 407:n tapauksessa on ennen akun napojen irrotusta on syytä odottaa jokunen minuutti, että auto ehtii mennä lepotilaan (konepelti avattu jo etukäteen siis). Kun akun navat kytketään uudelleen on hyvä odottaa kanssa muutama minuutti, että auto ehtii "alustaa" auton järjestelmät ennen käynnistystä.

HiTec

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 027
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: 407 - Akun vaihto
« Vastaus #22 : 17.01.2016, 19:21:59 »
Boschin akkuja tuossa katselin niin Boschin sivosto erikseen mainitsee että 407:ssa on akunvaihto kerrottava testerillä autolle. Onko tämä toimenpide siis turha?

No niinhän se akun vaihtaja mullekin tuosta C5:sta intti jottei muka tarttisi, mutta lopulta otti kuitenkin Exiden ohjelmointilaitteen kouraansa ja kytki sen C5:n OBD-liittimeen, kun olin hälle ensin kertonut mistä se liitin löytyy ;D Ja melko pikapuolin jannu pyörsikin sanansa, totesi jotta onhan tuolla nuo akkutiedot auton muistissa ja hoiti tuon ohjelmoinninkin kondikseen 8)

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16
Suzuki GSF 1250 SA GT Bandit -08

Antti3

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 170
Vs: 407 - Akun vaihto
« Vastaus #23 : 17.01.2016, 19:55:32 »
Ok, täytyypäs ensi viikolla tutustua aiheeseen kun pitää akku vaihtaa tuohon isän 407:ään. Mikä merkitys tällä on että kerrotaan autolle että akku on vaihdettu?
Käyttöautot: 508 RXH HYbrid4 17’ & 508 II GT-Line 1.5 BlueHDi EAT8 19’
Tallissa: 605 3.0 SV A 95', 607 2.2 HDi 04’, 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Valmet 803 2wd 83'
Yamaha RX-1 05’

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 873
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Akun vaihto
« Vastaus #24 : 17.01.2016, 20:14:44 »
Muistaakseni 407:n tapauksessa ei tarvi laittaa valoja. Tuo ohje on jotain vanhempaa perua.

Joo, samaa mietin, mutta ei tuo haittaa. Jollakin tarvitsee herättää BSI uudelleen. Tuo ikkunaspektaakkeli on vain varotoimenpide, ettei lukitse itseään auton ulkopuolelle  ;).
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

makemich

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 84
Vs: 407 - Akun vaihto
« Vastaus #25 : 17.01.2016, 20:18:00 »

Juuri ennen pakkasia vaihdoin omaan 407:aan BOSH:n akun ihan perinteisellä tavalla, odottelin vaan tovin kuten edelläkin kerrottu, ja hyvin on pelittänyt. Näin siis ainakin 2006 mallisessa.
508 HDi 163 Allure ´13, man.

cone

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 2 833
Vs: 407 - Akun vaihto
« Vastaus #26 : 17.01.2016, 21:28:21 »
Arvelen, että "älykäs lataus"-toiminto on pääsyyllinen uuden akun konfiguroimis tarpeeseen. Ohjattu lataus kai muuttaa latauskäyräänsä ajan myötä vanhemmalle ja uupuneelle akulle sopivammaksi ja uutta sisäänajaessa "kello" resetoidaan.
Ajossa: 2007 607 2,2 (EW12J4, ML6C).

Omistetut pösöttimet: 2006 607 3,0 V6 (ES9A, AM6), 2000 607 2,2 (EW12J4, ZF 4HP20), 1990 405 Mi16 1,9 (XU9J4).

Antti3

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 170
Vs: 407 - Akun vaihto
« Vastaus #27 : 21.01.2016, 11:19:34 »
Tietääkös joku mistä pps valikosta tuo asetus löytyy?
Käyttöautot: 508 RXH HYbrid4 17’ & 508 II GT-Line 1.5 BlueHDi EAT8 19’
Tallissa: 605 3.0 SV A 95', 607 2.2 HDi 04’, 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Valmet 803 2wd 83'
Yamaha RX-1 05’

Late

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 492
Vs: 407 - Akun vaihto
« Vastaus #28 : 21.01.2016, 17:06:37 »
Jotenkin muistelisin että näkyy ihan omana ohjainlaitteena kokonaistestissä "akun valvonta" tai jotain, vai muistanko ihan väärin?

abel

  • Vieras
Vs: 407 - Akun vaihto
« Vastaus #29 : 26.01.2016, 06:36:24 »
Jokseenkin tyhmä kysymys mutta voiko vuoden 2005 2.0 HDi:n akkua ladata akkulaturilla akun ollessa paikalla? Jostain ohjeesta sain käsityksen, että akku pitäisi ottaa latauksen ajaksi pois autosta.

Ja juu ei, akussa ei ole vikaa. Mutta kun viikon päästä pitäisi rykästä etelä-suomesta Inariin ja sen paikkakunnan ilmasto saattaa heittäytyä kohtuu rajuksikin niin varotoimenpiteenä pakkaan vaatekassin pohjalle akkulaturin, jossa pakkasvahtitoiminto. Luulisi että webasto ja täysi akku starttivaiheessa helpottavan kotimatkalle lähtemistä.