Kirjoittaja Aihe: 605 - Latauksen merkkivalo palaa  (Luettu 6334 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Pug205

  • Vieras
605 - Latauksen merkkivalo palaa
« : 26.02.2012, 20:55:46 »
Auto: 1995 605 3,0 V6 SRI (12-ventt.).

Mistähän aloittaisi kun tänään yhtäkkiä alkoi latauksen merkkivali palaa. Laturin hihna näytti ehjältä noin nopeesti vilkaistuna. Olisko jotain tarkastuskohteita mitä kannattaisi tarkastaa?

Benkku

  • Vieras
Vs: 605 - Latauksen merkkivalo palaa
« Vastaus #1 : 26.02.2012, 21:04:59 »
Laturin hiilet kuluneet loppuun, näin mikäli kenttäherätteen johdin ei ole irronnut. Tämän voi kokeilla nostamalla moottorin kierrosnopeus luokkaa 3000 1/min rajan yli. Jos latauksen merkkivalo ei sammu, on todennäköisin syy lyhyeksi kuluneet hiilet.

Pug205

  • Vieras
Vs: 605 - Latauksen merkkivalo palaa
« Vastaus #2 : 05.03.2012, 20:28:30 »
Onko ohjeita tuon laturin irroitukseen? Laturi on nyt saatu irti kiinnikkeistään mutta sitä ei saa otettua ulos sieltä kun on vaikka minkälaista härpäkettä edessä..

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 952
Vs: 605 - Latauksen merkkivalo palaa
« Vastaus #3 : 05.03.2012, 20:40:59 »
Etulokarin kautta tulee pois.
Meinasitko vaihtaa hiilet vai ostaa uuden laturin?
Audi A4 Tdi Q

Pug205

  • Vieras
Vs: 605 - Latauksen merkkivalo palaa
« Vastaus #4 : 05.03.2012, 22:26:59 »
Sieltä on koitettu ottaa mutta siellä on vähän kanittamassa semmonen ohut putki..mikä lie sitten on mutta täytyy huomenissa koittaa uudestaan. Pitää sitten miettiä tarkemmin, että mitä sille laturille tekee kunhan sen irti ensin saa.

Benkku

  • Vieras
Vs: 605 - Latauksen merkkivalo palaa
« Vastaus #5 : 06.03.2012, 01:53:03 »
Öljynsuodattimen kun irroittaa, niin laturin saa alakautta poistettua.

Pug205

  • Vieras
Vs: 605 - Latauksen merkkivalo palaa
« Vastaus #6 : 06.03.2012, 19:43:31 »
Juu nyt laturi otettu pois. Mitenkäs tuo laturin purkaminen käy? Saatiin jo jonkun matkaa halkastua sitä mutta sitten jumittaa tiettyyn kohtaan..pitääkö se kiristinrulla ottaa pois? Laturi on Mitsubishin laturi.

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

Benkku

  • Vieras
Vs: 605 - Latauksen merkkivalo palaa
« Vastaus #8 : 06.03.2012, 22:35:08 »
...pitääkö se kiristinrulla ottaa pois? Laturi on Mitsubishin laturi.

Mikä kiristinrulla?  Hihnapyörä toki irroitettava, jos etummainen laakeri tarve vaihtaa, muuten ei. Ne kolme pitkää pulttia irti, takaa johtoliitännöistä iso ja pienempi mutteri, jonka jälkeen laturin kuoret irroitettavissa kenttäkäämi-osasta ts. 'keskirungosta'.
« Viimeksi muokattu: 06.03.2012, 22:42:48 kirjoittanut Benkku »

Pug205

  • Vieras
Vs: 605 - Latauksen merkkivalo palaa
« Vastaus #9 : 07.03.2012, 19:03:15 »
Perhana meni nyt jo osien nimetki sekasin..siis hihnapyörää tarkoitin. Ad varaosaliikkeessa tarjosivat 95 amppeerista tuohon autoon vaikka kiinni siellä oli 80 amppeerinen..onko sillä isoa merkitystä joten voinko ostaa sen jos siinä vain on 5-urainen hihnapyörä kuten vanhassakin?

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 952
Vs: 605 - Latauksen merkkivalo palaa
« Vastaus #10 : 07.03.2012, 19:20:23 »
En suosittele missään nimessä "tehdaskorjattuja" tarvikelatureita, paitsi jos on oikeasti hätä. Niihin ei ole luottaminen vaikka kuinka tulisi penkitystulos mukana. Nm. kaksi ekaa mykkänä, kolmas vasta toimi. (AD)
Audi A4 Tdi Q

EFL605

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 744
Vs: 605 - Latauksen merkkivalo palaa
« Vastaus #11 : 07.03.2012, 20:43:13 »
Eikä ole muutenkaan mitään järkeä vaihtaa koko laturia, kun vika on kuitenkin vain hiilten loppuminen.

timmi306

  • Vieras
Vs: 605 - Latauksen merkkivalo palaa
« Vastaus #12 : 04.01.2014, 16:17:57 »
Auto: 1997 605 2,0 SRTI (automaatti, ilmastointi).

Nyt meni ilmeisesti hiilet laturista. Kotonahan olisi ollut laturi 605:een valmiiksi johon on hiilet vaihdettu, mutta on erilainen. Mitsubishin ovat molemmat, tuo varalla oleva on otettu -92 mallisesta autosta. Tuossa on aiemmin esitetty kaksikin tapaa saada laturi pois paikoiltaan. Kumpikohan olisi helpompi tapa? Ei ole tiloja tehdä sisällä, eli pihalla ja luultavasti minun tuurilla vesisateessa pitäisi homma tehdä.

En tiedä laturin tarkkaa mallia. Nämä tiedot pystyin laturista lukemaan. 861 8961 680, AD02TA2091E, CL9, 07 05 ja ilmeisesti kuran alla lukee "Mitsubishi electric corp. (japon). Kaksi johdinta tulee päätyyn suoraan ylhäältäpäin. Tuossa varaosalaturissa taasen kaikki tulee suoraan päätyyn. Hiiliä lähtisin kuitenkin vaihtamaan ensisijaisesti jos tuon laturin vain saisi pois niin voisi lähteä hiiliä metsästämään.

Edit.Ilmeisesti koodi AD02TA2091E onkin, A002TA2091E. Tuolla ainakn löytyy jonkinlaisia latureita. Ei tuosta likaisesta tarrasta ihan 100% varmasti saanut selvää....
« Viimeksi muokattu: 04.01.2014, 16:33:05 kirjoittanut timmi306 »

timmi306

  • Vieras
Vs: 605 - Latauksen merkkivalo palaa
« Vastaus #13 : 05.01.2014, 20:06:28 »
Ei ollut hiilet loppu. Käämitys ehjä ja diodit myös, mikäli osasin ne oikein testata. Onkohan lataus säädin rikki, vai pitäisikö vikaa etsiä muualta? Motonetistä saisi laturin, mutta mikähän harakiri mahtaa olla...

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 605 - Latauksen merkkivalo palaa
« Vastaus #14 : 06.01.2014, 20:49:15 »
Hiilirenkaat seuraavaksi vaihtaa.Oletko huomonut että näissä Japanilaisissa on kahdella diodilla herätevirta. Siinä ei pitäisi olla kenttädiodeja. Veikkasin niitä. Lämmitä ja kato että lyökö läpi niistä. Tai sitten penkkiin ja oskoloskoopilla kattoo. Penkityksestä eivät paljon peri jos tilaat viallisen osan. Ei kannata mitään harakirilaturia laittaa. Alkuperäinen kuitenkin on ihan eri laatuluokan.