Kirjoittaja Aihe: 405 - Soittimen vaihto  (Luettu 11199 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jonila86

  • Vieras
405 - Soittimen vaihto
« : 24.09.2009, 17:57:53 »
Auto: 1995 405 GLX x,x (farmari, ajonestojärjestelmä).

Autoon on joskus asennettu blaupunktin cd-soitin, ei varmaankaan alkuperäinen? Tuntikausien uurastuksen jälkeenkin soitin on paikallaan. Soittimessa on jonkinlainen kortti jolla sen saa päälle/pois.Olen purkanut kaikkea mahdollista ympäriltä lisätilan saamiseksi mm. penkit, puhaltimen putket ajoneston boksikin on irti. Onko pösöissä jokin yleinen konsti soittimen irroittamiseksi? Monissa muissa autoissa on kyllä onnistunut huomattavasti helpommin.. Soittimen reunoissa on pienet reiät joihin olen ujuttanut rautalankaa yms., ilman mitään vaikutusta.

antsu

  • Vieras
Vs: 405 - Soittimen vaihto
« Vastaus #1 : 24.09.2009, 18:49:38 »
Niihin pieniin reikiin painetaan samanaikaisesti Blaukkarin irrotusraudat eli noin 2,5 milliset ja päistään tietyllä tavalla muotoillut rautalangat, mutta 50 millinen naula toimii myös melko hyvin. :D Pitää vaan laittaa yhtä aikaa vähän useampaan reikään niin väkäset aukeavat.

Ei ole siis Pösön erikoisuus vaan Blaukkarin vanha systeemi.

Henkka87

  • Vieras
Vs: 405 - Soittimen vaihto
« Vastaus #2 : 25.09.2009, 15:07:52 »
Tarpeeks pitkät ja ohuet naulat ajaa irrotusrautojen homman ihan hyvin...

Potato

  • Vieras
Vs: 405 - Soittimen vaihto
« Vastaus #3 : 20.02.2010, 12:37:05 »
Elikkäs auto on 405 glx break vm-95 ajonestolla. Autoon on joskus asennettu blaupunktin cd-soitin, ei varmaankaan alkuperäinen? Tuntikausien uurastuksen jälkeenkin soitin on paikallaan. Soittimessa on jonkinlainen kortti jolla sen saa päälle/pois.Olen purkanut kaikkea mahdollista ympäriltä lisätilan saamiseksi mm. penkit, puhaltimen putket ajoneston boksikin on irti. Onko pösöissä jokin yleinen konsti soittimen irroittamiseksi? Monissa muissa autoissa on kyllä onnistunut huomattavasti helpommin.. Soittimen reunoissa on pienet reiät joihin olen ujuttanut rautalankaa yms., ilman mitään vaikutusta.

En tiiä ootkohan jo kokeillut, mutta tässä on ainakin tapa, jolla mä oon soittimet irrottanu. Oon siis työntäny sinne soittimen ja kehyksen väliin tarpeeksi pitkää 1mm peltiä ja jotain 1-2 cm leveetä, sillon pitäis soittimen "vapautua" kehyksestä. Ja noi pellin palaset oon työntäny molemmin puolin soitinta (oikealle sekä vasemmalle puolelle). Myös joku 2 kpl leipäveistä käy hyvin...

Käsitin tosta sun teksistä, että olet aikaisemminkin irroitellut soittimia, joten jo varmaan tiedätkin, miten se kehys irrotetaan, jos on tarvis. Ihan tähän perään vielä vaan, että en oo kyllä koskaan irrottany blaukkarin soittimia, mutta alpinet, pioneerit, jvc:t ja muut merkit on irronnu tällä tavalla eikä oo tarvinnu purkaa mitään. Ja mielenkiinnosta kysynkin, että mikä tuo kortti oikeen on, en ole koskaan törmännyt?

605SLi

  • Vieras
Vs: 405 - Soittimen vaihto
« Vastaus #4 : 21.02.2010, 10:00:03 »
Jos soittimessa on ne neljä reikää, niin älä yritä työntää mitään litteää kehyksen väliin. Pioneer irtoaa kahdella lituskalla, mutta Blaukkari tarvitsee naulat tms. noihin reikiin. Itse käytin viimeksi pieniä torx ja philps meisseleitä. Yksi joka reikään, ja riittävän syvälle. Jos vehje on C-kasettia soittava malli, niin siitä saa kasettipesästä otteen. CD vehkeestä voi olla paha saada kiinni.
Alkuperäiset U-kokut vetävät Blaukkarin irti helposti, toisin kuin naulat, popniitit tai  meisselit, ne myös tarttuvat soittimeen. Luultavasti saat sellaisen lainaan jostakin autohifiä myyvästä tai asentavasta liikkeestä. Tai ehkäpä jollakin palstan lukijalla on sellaiset, omani olen myynyt Blaukkarin mukana.

timmi306

  • Vieras
Vs: 405 - Soittimen vaihto
« Vastaus #5 : 21.02.2010, 16:44:17 »
Itse olen taivuttanut nuo avaimet polkupyörän pinnoista. Useimpiin ollut juuri sopivat. Eli kaksi pyöränpinnaa tarvitsee, mutta ota mielummin naapurin pyörästä  ;)

Potato

  • Vieras
Vs: 405 - Soittimen vaihto
« Vastaus #6 : 01.03.2010, 14:59:33 »
Jos soittimessa on ne neljä reikää, niin älä yritä työntää mitään litteää kehyksen väliin. Pioneer irtoaa kahdella lituskalla, mutta Blaukkari tarvitsee naulat tms. noihin reikiin. Itse käytin viimeksi pieniä torx ja philps meisseleitä. Yksi joka reikään, ja riittävän syvälle. Jos vehje on C-kasettia soittava malli, niin siitä saa kasettipesästä otteen. CD vehkeestä voi olla paha saada kiinni.
Alkuperäiset U-kokut vetävät Blaukkarin irti helposti, toisin kuin naulat, popniitit tai  meisselit, ne myös tarttuvat soittimeen. Luultavasti saat sellaisen lainaan jostakin autohifiä myyvästä tai asentavasta liikkeestä. Tai ehkäpä jollakin palstan lukijalla on sellaiset, omani olen myynyt Blaukkarin mukana.

Millanen blaukkari on siis kyseessä? Meinaan vaan tota 4 reikää soittimessa? Edelleen sanon vaan, että en oo tavannu vielä blaukkarin soittimia...

Kauppalopo

  • Vieras
Vs: 405 - Soittimen vaihto
« Vastaus #7 : 27.05.2010, 08:57:46 »
Kyllä kai niitä irroitusrautoja käytetään muissakin kuin blaukkareissa, esim. Philips ja Grundig. Rautoja saa autohifiliikkeistä ja muistaakseni jopa Biltemasta, hintaa niillä on varmaan jopa monta euroa. Jossain "Opel by Philips" -mankelissa irroitusrautojen aukkojen suojana oli pienet torx-ruuvit, jotka piti ensin pyörittää pois tieltä.

405:ssä ei ole ollut mitään "alkuperäistä" mankkaa, mutta tuon aikakauden (-95) blaukkareissa oli kahdenlaisia suojakortteja etulevyssä. Ilman korttia laite ei toimi, mutta irroittamiseen kortilla tai sen poistamisella ei ole vaikutusta. Soittimien mukana tuli kaksi korttia, joista ainakin niihin parempiin sai korttikohtaisesti ohjelmoitua radion esivalinta-asemat ja äänenvääristimen asetukset.

mirakkristiina

  • Vieras
Vs: 405 - Soittimen vaihto
« Vastaus #8 : 29.12.2015, 13:23:28 »
Auto: 1995 405 x,x.

Joulupukki toi uuden soittimen autoon, mutta ongelmaksi muodostui vanhan irti saaminen... Vanha soitin on siis clarion crx700c ja se pitäisi saada irti 405:sta. Uuden soittimen irroitustyökalut on ihan lelut ja netistä löydettyjen ohjeiden mukaisesti aseena on nyt kaksi voiveistä, mutta soitin ei liikahdakkaan...

S_a_m_i

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 711
Vs: 405 - Soittimen vaihto
« Vastaus #9 : 29.12.2015, 19:16:19 »
Ettei olisi kiinni pultilla soittimen takaa?
Nykyiset: P406 Coupe 3.0 V6 -01, P406 Gw Executive Hdi -04,  P405 Mi16 "projektointia" -90, P405 Mi16 -91, P205 Gti 1,9 -90, P205 Cti 1,6 -87, P205 Gti 1.9 Dimma -88

Exät: P306 Hdi farkku -00, P406 Hdi -99, P306 Gti -00, P405 Mi16 -88, P405 Sri -93