Kirjoittaja Aihe: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)  (Luettu 114417 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jagermaister

  • Vieras
Vs: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #60 : 30.11.2010, 11:51:52 »
Webasto yritti nyt pakkasilla käynnistyä.Savutti hetken ja sammui.Nyt ei edes yritä käynnistyä.Otin akun plussakaapelin irti hetkeksi,ei auttanut.Eikös se nollaakaan niitä vikakoodeja.

plagu

  • Vieras
Vs: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #61 : 30.11.2010, 12:03:14 »
No eihä se auta jos se vepasto on rikki...

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 872
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #62 : 30.11.2010, 21:27:55 »
Liitokset tehtävä päittäin, ettei ilmakuplaa kehitä. Alle varttitankki polttoainetta (ainakin V6) voi nyykäyttää webaston poltettavan puutteeseen.

Ensi ratkaisu yllä kirjoitettuun: Peugeot Oulun Pörhö oli asentanut tankin imuputken siten, että pää jäi pumpun kuppiin. Automaa Vantaa korjasi asennuksen ja nyt webasto rokkaa tyhjemmälläkin tankilla.

Aiheeseen: Miten täynnä tankki ja imeköö HDi-mallin webasto polttoaineen suoraan sieltä?

- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Jagermaister

  • Vieras
Vs: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #63 : 30.11.2010, 22:13:47 »
Ei menny eka kerralla tilttiin,vaan yritti kolmella eri kerralla.Eikö silloin ajotietokone puutu peliin eikä anna enää käynnistyslupaa?Vois lähtee lauhemmalla kelillä päälle ja antais käydä tyhjäkäynnillä pitkän polton niin vois karstat palaa pois.

plagu

  • Vieras
Vs: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #64 : 30.11.2010, 22:21:46 »
webastossa on oma ohjausyksikkönsä ja jos se lukittuu ni vaatii letkun päässä käytön, eikä se huvikseen lukitu.

get406: imee suoraan tankista, muutenkin hdi:ssä on tehdasasenteinen vepato joten eiköhän se ole oikein laitettu

Juha12

  • Vieras
Vs: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #65 : 30.11.2010, 23:07:55 »
Itsellä oli viime talven paukkupakkasilla webaston kans ongelmia, vaihdoin sitten tankilta webaston pumpulle tulevan letkun milliä isompaan ja ainakin nyt lämmitin on toiminut ok, pakkasta oli -25 ja hyvin pöhisi.. Pumpun imupuoli kun on heikompi teholtaan mitä tulopuoli. Aukaisin myös itse webaston pannun, ei löytynyt yhtään karstaa.

petrisa

  • Vieras
Vs: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #66 : 30.11.2010, 23:35:42 »
Vikakoodinluku, korjaus ja lukituksen poisto. Siinäpä ne. Eipä oikein auta nollaus ja lukituksen poisto, jos on oikeasti jotain vikaa. Menee uudestaan lukkoon. Tietenkin voi olla tilapäiset viat saaneet lukkoon ja sitten testerissä käyttö pelkästään korjaa ongelman.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 872
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #67 : 01.12.2010, 08:54:59 »
Itsellä oli viime talven paukkupakkasilla webaston kans ongelmia, vaihdoin sitten tankilta webaston pumpulle tulevan letkun milliä isompaan ja ainakin nyt lämmitin on toiminut ok, pakkasta oli -25 ja hyvin pöhisi.. Pumpun imupuoli kun on heikompi teholtaan mitä tulopuoli. Aukaisin myös itse webaston pannun, ei löytynyt yhtään karstaa.

Lämmitin on melko tarkka imu- ja paineputken dimensioista. Sinänsä imuletkun suurentaminen pahentaa tilannetta, en lähtisi tehtaan tekemiä suunnitelmia muuttamaan. Webastojen ongelmat sinänsä yleisiä, sillä tuo tekninen laite toimii lähes polttoaineen hajulla, siis muutamalla tipalla ja desillä  ;)
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Juha12

  • Vieras
Vs: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #68 : 01.12.2010, 12:42:44 »
Pakkasta kun oli viime talvena -30 hujakoilla niin dieseli ei oikein liikahtanut 1.5mm sisähalkaisijaltaan olevassa putkessa. Liekkö ollut sitten hiukan tukossakin kun tuossahan ei ole erillistä suodatinta olleskaan. Tässä tapauksessa tilanne ei pahentunut vaan päinvastoin  ;)

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 872
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #69 : 01.12.2010, 21:30:03 »
Suunnittelumokakin voi olla, sillä ei tuo 407 ole mikään Symbian  ;)
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Benkku

  • Vieras
Vs: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #70 : 02.12.2010, 02:26:22 »
Lämmitin on melko tarkka imu- ja paineputken dimensioista. Sinänsä imuletkun suurentaminen pahentaa tilannetta, en lähtisi tehtaan tekemiä suunnitelmia muuttamaan.

Mihin tämä ajatus perustuu? Poltto-ainepumppu on itse lämmittimessä, joten jos/kun imuputkessa virtausvastus - poltto-aineen viskositeetin lämpötilan alenemisen myötä suurentuessa - suurenee, niin tuloputken halkaisijan suurentaminen auttaa. Tilanne ei siis pahene vaan paranee, kun lämmitin saa helpommin pumpattua poltto-ainetta.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 872
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #71 : 02.12.2010, 07:54:35 »
Diisseli taitaa olla eri konstruktio kuin bensa, jossa pumppu on tankin läheisyydessä. Muistaakseni ohje Ardic määritteli putken dimension tarkasti ja tarkistan asian Eberin/Weban asiantuntijalta. Painepuolellakin ilmakuplien minimointi on tärkeää ja putken dimensio sekä liitokset on tärkeää olla ok.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

plagu

  • Vieras
Vs: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #72 : 02.12.2010, 10:57:06 »
Kyllä se pumppu dieselissäkin on siellä tankin kupeessa.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 872
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #73 : 02.12.2010, 18:22:02 »
Jepulis ;) Pumpun imupuoli on yleensä tavoiteltu minimix.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

mikkiZ

  • Vieras
Vs: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #74 : 02.12.2010, 18:50:47 »
Benkku, missä lämmittimessä on sisäinen pumppu? Mitä kahden päivän Webasto koulutuksessa ehdittiin läpi käymään, ei siellä ko. laitteita tullut eteen. Pumppu, annostelupumppu, on samantyyppin sekä bensa että diesel mallissa, aina tankin läheisyydessä. Polttoaineputken halkaisijan merkitys, mitä suurempi tilavuuksinen putki, sen heikommin polttoaine siinä kulkee.