Kirjoittaja Aihe: 406 - Keskuslukituksen kaukosäätö ei toimi akun irti käyttämisen jälkeen  (Luettu 10168 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Eric79

  • Vieras
Auto: 2002 406 GW 2,0 HDi (automaatti, 11/2002).

Katalysaattorin etuputken pientä korjaushitsausta varten, akun miinusnapa irti. -> hitsaus -> korjauksen jälkeen akun kytkentä. Keskuslukituksen kaukosäätö ei enää toimi.

Käyttöohjeen mukaan ohjelmointi ei auttanut (sytytysvirta päälle, kaken lukitusnappi 10 s. painettuna, virrat pois, odota 5 s. Ohjelmointi valmis). Käytin Pösön huollossa. Sähkäri kävi autossa kokeilemassa samaa em. ohjelmointia pari kertaa, kerroin mitä tehty ennen vian ilmenemistä. Mittasi kaken pariston, paristo kunnossa. Sanoi, että kaukosäädin rikki, ei muuta. "Ei näissä muuta ole ikinä ollut. Tilaa uusi kaukosäädin."

Espe

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 172
" Se 3min. sääntö" Todennäköisesti tulee piuhannokassa käynti. jossa päivittää systeemi. Mulla kävi samoin monitoimiviiksen vaihdonyhteydessä, kun käytin akunkenkää irti. Myöhemmin päädyin tähän tulokseen. Nyt pitäisi muistaa se itsekkin.

MJ

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 260
Katalysaattorin etuputken pientä korjaushitsausta varten, akun miinusnapa irti. -> hitsaus -> korjauksen jälkeen akun kytkentä. Keskuslukituksen kaukosäätö ei enää toimi.

Voi johtua siitä, että olet irrottanut akun maadoitusjohtimen väärin. Tuolla ohje:

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=9795.0

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Testeristä kysymys: Pitääkö auto viedä ohjelmoitavaksi Valtuutettuun Peugeot-merkkihuoltoon, vai riittääkö siihen esim. Bosch Car Service -ketjun diagnoosilaitteet.

Eiköhän avainten koodaamiseen jne. vaadita Peugeotin oma laitteisto/ohjelmisto (jonka toki myös muut liikkeet voivat hankkia). Vastaava tapaus keskuslukituksen kaukosäädön toimimattomuuden osalta:

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=37086.msg155882#msg155882
« Viimeksi muokattu: 15.01.2010, 21:39:53 kirjoittanut Tonilind »
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

timwes

  • Vieras
Auto: 2005 406 GW 2,0.

Etsin keskusteluista ja arkistoista, mutta en löytänyt simppeliä vastausta. Lisäksi luulen että avaimeni saattaa olla eriparia käyttöohjeen kanssa joko vuosimallista tai jostain muusta syystä johtuen...

Autossa on kaksinappinen avain ja vara-avaimena avain, jossa ei ole kaukosäätöä keskuslukitukseen. Auto kävi halvalla korjaajalla kytkinremontissa ja tuli loistokuntoon. Ainoa riesa oli keskuslukon kaukosäätimen toiminnan lopahtaminen, koska akku oli ilmeisesti ollut irti. Kokeilin ensi sitä käyttöohjekirjan ehdottamaa:
-virrat pois
-virrat päälle jne...

Ei tullut mitään eloa mihinkään ei avaimeen eikä mittaristoon.

Näitä sivustoja luettuani ajattelin, että sinne automaalle kai tulee käynti. Soittelin Hyvinkään Pösöliikkeeseen ja siellä puheluun vastannut sanoi, että patterin vaihtoa kannattaa ensin koittaa ja kertoi jonkin helpolta kuulostaneen avaimen alustuksen. Alustus meni jotenkin näin:
-lukitus nappi pohjaan
-virrat päälle
-odota 10 sek
ja loput unohdin...

Noilla ohjeilla kuitenkin mittaristoon välähti keltainen neliö jonka sisällä oli avaimen kuva. Osaako joku tuon avaimen alustuskaavan loppuun, että näkisi sen kirjoitettuna? Mitä pitää siis tehdä kun avain valo on syttynyt, luulisin että on jo pienestä kiinni?

505 tbo

  • Vieras
Auto: 2003 406 2,0 HDi.

Auto seisoi kolme päivää kovassa pakkasessa joulun tienoilla ja sen jälkeen tuli käytettyä kolme kertaa Webastoa niin että ajoa tuli joka kerta noin kymmenen minuuttia. Oma moka... :( Noh, tän kolmannen lämmityksen jälkeen ei sanonut kuin naks, tai juuri ja juuri pyöritti. Naapuri antoi ystävällisesti apuvirtaa ja kone käyntiin. Seuraavan kerran, kun koitin kaukosäätimellä autoa lukkoon niin ei puhunut mitään. Testasin avaimen alustamista virta päälle, virta pois, virta päälle ja A pohjaan. Ei auttanut. Tulikohan käyntiä Peugeot-liikkeeseen piuhan jatkoksi?

savonhumu

  • Vieras
Auto: 2000 406 2,0 HDi 110 SV (80 kW).

En oo varma käsitinkö tuon avaimen alustuksen, minkä teit oiken mut allekirjoittaneen vastaavassa pitää painaa avaimen nappia joku 20 sekkaa pohjassa auton vieressä (muistaakseni avaimen punanen valo tekee sen jälkeen jotain tavanomaisesta poikkeavaa) ja sen jälkeen virrat päälle ja pois niin toimii...

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Tässä ohjekirjan mainitsema tapa kauko-ohjaimen alustamiseksi:

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=37086.msg155882#msg155882

Lainaus
Kauko-ohjaimen alustus

- Katkaise sytytysvirta.
- Kytke sytytysvirta.
- Paina välittömästi painiketta A.
- Katkaise sytytysvirta ja ota kauko-ohjain/avain pois virta-/ohjauslukosta.

Kauko-ohjain toimii jälleen.
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

505 tbo

  • Vieras
Tein mielestäni just noin eikä vaikuttanut mitään... Keskuslukko toimii lukoista mutta kauko kuollut.

savonhumu

  • Vieras
Auto: 2000 406 2,0 HDi 110 SV (80 kW).

En oo varma käsitinkö tuon avaimen alustuksen, minkä teit oiken mut allekirjoittaneen vastaavassa pitää painaa avaimen nappia joku 20 sekkaa pohjassa auton vieressä (muistaakseni avaimen punanen valo tekee sen jälkeen jotain tavanomaisesta poikkeavaa) ja sen jälkeen virrat päälle ja pois niin toimii...

Tuo em. tapa sai ainakin pitkään pöytälaatikossa maanneen kakkosavaimen heräämämään takas henkiin. Ilmeisesti jos on kuukausitolkulla avain käyttämättä niin ei ainakaan tämä avain suoraan toiminut vaan piti "alustaa". ::) lie sitte vuosimallikohtasiakin eroja..(-00).

Japa

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 236
Oliko täällä ihmisiä joilla on pösö-kaupassa käynti auttanut tohon kaukosäätimen toimimattomuuteen? Mitä on maksanu hoito?

Xsaraan (lähes pösö) maksoi avaimen koodaus muistaakseni 30 euroa Veholla ja kauko-ohjaus alkoi jälleen toimia.
Ajossa: 406 HDi (RHZ) -00 + C5 II Break 2,0 HDi 136 (RHR) AM6 -06
EX-PSA:t: C8 2,2 bensa (3FZ) -05 + 406 GW HDi (RHZ) -04, Xsara 2,0Hdi Break -00, Xantia 2,0SX Berline -95, 406 2,1TD -98, 205 Rallye -90

VJO

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 2
Syksyllä katosi kaukohjaimen toiminta akun virran vähyyden vuoksi. Kuntoon sain Tampereen Automalla, koodaus vei n. 10 min ja maksoi 60€.

505 tbo

  • Vieras
Tämän aiheen kanssa EI KANNATA MENNÄ Forssaan AUTO-KEHÄ OY nimiseen Pösö/Nissan-liikkeeseen. Sain tiskillä olleelta isännältä suhteellisen ylimielistä palvelua. "Nettifoorumit eivät ole mitään tiedon etsimispaikkoja" ja "minä olen näitä hommia tehnyt niin kauan että..." . Vaikka puhelimessa sanoin että olen tehnyt ohjekirjan mukaisen kaukosäätimen "parittamisen" ilman tulosta pyysi hän ajamaan paikalle. Koitti sitten paikan huoltomies aivan samalla tavalla ja kas, eihän se alkanut toimia....  Katsoivat jollain kaukosäätimen lukulaitteella että ei tule älykästä koodia, antoi kuulemma vaan kysymysmerkkiä...  Uuden lähetinyksikön olisi saanut  75 Eurolla. Ihmettelin että mikä kaukosäätimen olisi rikkonut kun se ennen akun tyhjenemistä toimi moitteetta....     Hetki tämän jälkeen lähdin ulos...  Ainoa positiivinen asia että ei maksanut mitään mutta silti ketutti kun tuli 50 kilsaa ylimääräistä ajoa.....     

Kylmälehto Varma G

  • Vieras
Käyntihäiriöitä ihmetellesssä irroitin akun ja laitoin takaisin käsikirjassa neuvotulla tavalla (2002 bensa).  Avaimemen kaukosäätö ei sen jälkeen toiminut. Kuntoon se tuli aivan  käsikirjan ohjeilla.  Eli kuten tonilind tuossa vähän aikaisemmin ohjeisti. 

Vaan oliko se jotenkin niin, että 406:ssa on kahdella eri systeemillä toimivia kaukosäätimiä.

Tämä nettifoorumi on kyllä hyvä paikka etsia tietoja.  Keskustelut ovat myös hyvin asiallisia ja kielenkäyttö hyvää verrattuna joihinkin muihin merkkeihin.  Lieneeköhän leijonaporukka keskimääräistä fiksumpaa (toki itseni poislukien), vai vaatiiko tämän pyörillä liikkuvan vikakokoelman omiistaminen sitten myönteisempää asennetta asiaa kohtaan.

505 tbo

  • Vieras
Syksyllä katosi kaukohjaimen toiminta akun virran vähyyden vuoksi. Kuntoon sain Tampereen Automalla, koodaus vei n. 10 min ja maksoi 60€.

Samassa paikassa kävin tänään, kuntoon tuli ja vakkari samalla käynnillä. Tunti meni ja hyvää oli palvelu.