Kirjoittaja Aihe: 406 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus  (Luettu 35510 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

#timo#

  • Vieras
406 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« : 08.01.2008, 17:50:57 »
Jotkut liikkeet tosiaan laittaa jälkikäteen alkuperäistä vakionopeudensäädintä. Hommassa joudutaan huijaamaan Softan lataus serveriä sillä jos autossa ei alustanumeron perusteella ole ollut ko varustetta tehtaalta lähtiessä, ko varuste saattaa lakata toimimasta softan päivityksen yhteydessä. Ja maahantuoja ei anna mitään tukea jos säädin sitten ei enää toimikaan, vaan asentanut liike vastaa yksin ongelmasta, koska on rikkonut määräyksiä.

Kielto ei ole tullut maahantuojalta vaan tehtaalta.

Mulla on tuossa 406:ssa myös alkuperäinen säädin joka on asennettu jälkikäteen, tosin ennen tuota tehtaan kieltoa. Käsittääkseni aika moni liike suostuu asentamaan alkuperäisen säätimen.

Haluaisin myös omaani 406:een vakkarin. Miten onnistuit saamaan alkuperäisen? Laitoitko itse vai maahantuojalla? Mulle väittävät ettei onnistu kun tarvikesäätimellä. Ottasin mieluummin alkuperäisen ns. retrofit-säätimen vaikka omalla vastuulla kielloista huolimatta jos se vaan toimii. Auto on -03 Hdi ja olen ymmärtänyt että uusia softia ei siihen ole tarjolla. Eikö se silloin toimisi "ikuisesti".


SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 143
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 406 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #1 : 08.01.2008, 20:31:37 »
Haluaisin myös omaani 406:een vakkarin. Miten onnistuit saamaan alkuperäisen? Laitoitko itse vai maahantuojalla? Mulle väittävät ettei onnistu kun tarvikesäätimellä. Ottasin mieluummin alkuperäisen ns. retrofit-säätimen vaikka omalla vastuulla kielloista huolimatta jos se vaan toimii. Auto on -03 Hdi ja olen ymmärtänyt että uusia softia ei siihen ole tarjolla. Eikö se silloin toimisi "ikuisesti".

Säätimen laittoi merkkiliike edellisen omistajan aikana, ennen tuon asennuskiellon voimaan astumista. Toinen liike väitti ettei onnistu ja toinen kysyi minkä värisiä johtoja oli jonkun polkimen lähellä ja kun sieltä löytyi oikeita johtoja oikea määrä, niin asennus oli onnistunut ihan helposti.
« Viimeksi muokattu: 08.01.2008, 20:56:14 kirjoittanut SamiK »
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

teemudz

  • Vieras
Vs: 406 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #2 : 23.01.2008, 20:43:43 »
Saako 406:een asennettua jälkikäteen alkuperäisen säätimen, vai joutuuko tyytymään tarvikkeeseen? Auto on -02vm.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 143
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 406 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #3 : 23.01.2008, 20:56:14 »
Saako 406:een asennettua jälkikäteen alkuperäisen säätimen, vai joutuuko tyytymään tarvikkeeseen? Auto on -02vm.

Riippuu hiukan autosta:

http://late.nwps.ws/smf/index.php?topic=21371.msg111428#msg111428

Toinen liike väitti ettei onnistu ja toinen kysyi minkä värisiä johtoja oli jonkun polkimen lähellä ja kun sieltä löytyi oikeita johtoja oikea määrä, niin asennus oli onnistunut ihan helposti.

Tuossa kyse oli -02 HDi Siemens ruiskulla.

Ylläpito: jaettavaksi x06 sarjan osalta
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

405Gli

  • Vieras
Vs: 406 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #4 : 25.01.2008, 07:44:22 »
Löysin erään toisen palstan kautta linkin tällaiselle brittisivulle: http://www.conrad-anderson.co.uk/cruisecontrols/Peugeot-Citroen-stalkcommandmodule.htm

En täysin saanut selvää, onko tuo viiksi Peugeot-original, vai tarvikeviiksi, joka näyttää alkuperäiseltä.

Ainakin kaikki muut vakkarin boksit,viikset ym. kyseisellä sivustolla ovat LiteOn:in tekeleitä, joten luulisi, että tuotakin viikseä saisi suomesta.
Tosin tuo teksti "For 206,307,407 and Citroen C5" ei kuulosta lupaavalta :P

Toimiiko muuten kaasuvaijerilla varustetuissa 406:ssa yhdistelmä alkuperäinen viiksi + LiteOn:in boksi(ja muut hilppeet) ???
Niissähän ei tarvitse softan kanssa ruveta leikkimään.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 143
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 406 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #5 : 25.01.2008, 07:50:27 »
Tuossa mun edellisessä 406:teen oli asennettu alunperin tarvike vakkari, silti siinä oli juuri tuollainen alkuperäinen viiksi. Tosin ilmeisesti asennus virheestä johtuen sitä ei koskaan saatu toimimaan kunnolla, itse ainakin uskon että sen olisi saanut toimimaan kunnollakin. Sen takia siihen laitettiin sitten alkuperäinen softa säädin toisessa liikkeessä.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

SEL

  • Vieras
Vs: 406 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #6 : 25.01.2008, 09:21:25 »
Ainakin 00 malliin sellaisen alkuperäissäätimen sai jos musta laatikko vain oli määrätyllä softatasolla. Ostin sellaisen asennuksen käytetyn auton oston yhteydessä ja Automaassa ne sen asensivatkin, ja ottivat myös pois kun en suostunut maksamaan uutta mustaalaatikkoa. Silloin vuonna 2001 alkuperäissäädin oli tarjouksessa 1500 mk ja mustalaatikko olisi maksanut noin 5000 mk. Eivät muistaneet tarkistaa boxin tasoa ennen asennusta.

405Gli

  • Vieras
Vs: 406 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #7 : 25.01.2008, 11:50:56 »
Tuossa mun edellisessä 406:teen oli asennettu alunperin tarvike vakkari, silti siinä oli juuri tuollainen alkuperäinen viiksi.
Minkä merkkinen se tarvikevakkari oli? LiteOn?

Alkuperäinen viiksi maksanee tuon toisen topicin perusteella satasen pintaan, mikä nyt ei olisi järkyttävän paha hinta, maksaahan ne tarvikeviiksetkin, sanotaan nyt 40-80 euroa.

Nyt tämä asia rupesi kiinnostamaan. Tuotahan täytyy ruveta selvittämään ;)

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 143
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 406 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #8 : 25.01.2008, 11:54:03 »
Minkä merkkinen se tarvikevakkari oli? LiteOn?

Jos en väärin muista niin Rostra. Asennus virhe oli mekaaninen, vaijerin liikevara oli pidempi kuin itse kaasunpotikan. Säädin ei pystynyt pitämään tasaista nopeutta. Oikein asennettuna olisi varmaankin toiminut.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Benkku

  • Vieras
Vs: 406 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #9 : 25.01.2008, 12:44:17 »
Löysin erään toisen palstan kautta linkin tällaiselle brittisivulle: http://www.conrad-anderson.co.uk/cruisecontrols/Peugeot-Citroen-stalkcommandmodule.htm

En täysin saanut selvää, onko tuo viiksi Peugeot-original, vai tarvikeviiksi, joka näyttää alkuperäiseltä.

Kyseinen viiksi on alkuperäinen, jota ovat muuttaneet (kytkennältään ?) yhteensopivaksi heidän säädinaktuaattoriin.


Columbo

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 290
  • One more thing...
Vs: 406 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #10 : 26.01.2008, 12:08:27 »
Minulle pantiin -99FL -malliseen HDi:n Rostra vuonna -02. Hyvin onnistui ja lähes virheettömästi palveli seuraavat 240 000 km. Muutaman kerran tosin putosi päältä. Asennettaessa sanoivat, että jos auto olisi ollut muutaman kuukauden nuorempi, niin asennus olisi ollut helpompi ja halvempi. Mutta näinkin siis toimi hienosti. Hintaa en muista, kun hankin sen samaan aikaan kun koko (käytetyn) autonkin, eli meni siinä huumassa.
403-305-406-407-???

3279

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 515
Vs: 406 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #11 : 26.01.2008, 13:31:15 »
Minulle laitettiin Rostra vuosia sitten 406 2,1TD -97:ään ja laiten on koko ajan toiminut täysin virheettomästi. Ajan paljon H:ki-Tre moottoritietä päästä päähän enkä voisi kuvitella elämää ilman vakionopeussäädintä.

neonfry

  • Vieras
Vs: 406 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #12 : 30.01.2008, 19:23:09 »
Itselläni on LiteOn AP500 vakkari 406:ssa. Tähän mennessä (eli 1v 9kk) pelannut ilman ongelmia. Ratissa kake ja 3 asentoinen nopeusmuisti.
Tuossa säätimessä on 3 eri asetusta joita voi muuttaa autoon sopivaksi, eli kuinka nopeasti reagoi nopeuden muutokseen, kiihdytysnopeus ja mikähän se kolmas oli.

Ari 1987

  • Vieras
Vs: 406 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #13 : 24.03.2008, 20:58:06 »
missähän hinnoissa noi jälkiasennukset mahtaa liikkua?

JS

  • Vieras
Vs: 406 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #14 : 03.04.2008, 11:50:50 »
Minulla HDI -03 ja siihen asennettiin heti uutena alkuperäinen viiksi. Tiesin sen onnistuvan ja olevan naurettavan halpa verrattuna siihen, jos olisin autoa tilatessa laittanut raksin ruutuun (500€ tilatessa). Herttoniemessä laittoivat, hinta muistaakseni 100€ paikkeilla ja aikaa meni 15 minuuttia. Pakettiin kuului viiksi ja pieni kytkin, joka taisi tulla kytkinpolkimelle, lisäksi jotain räplaystä testerillä, varmaankin lisälaite päälle. Toiminut ja toimii vieläkin moitteetta. Muutama kuukausi asennuksen jälkeen alkoi kuulua juttua, että valmistaja kieltänyt alkuperäisen viiksen asennuksen jälkikäteen. Luulempa, että oli vaan liian halpa.