Kirjoittaja Aihe: Expert - Sammui ajosta, ei käynnisty, vaikka käynnistinmoottori pyörittää (HDi)  (Luettu 10551 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Hae tiedot autosi valmistenumerolla. Myös niiden vaihto-osien sopivuutta voit selvittää vertaamalla osanumeroita serviceboxissa hakemalla numerot kummankin auton valmistenumeroilla.

Sulakkeet kannattaa varmuuden vuoksi tarkistaa myös ihan silmällä. Itselläni on kerran käynyt sulakkeen kanssa niin, että yleismittarilla vaikutti ehjältä, mutta kun käteen otti ja katsoi niin näytti epäilyttävältä. Lanka oli kuitenkin poikki, mutta irtosi vasta kun lämmettyään vähän. Ei ollut ECU:n sulakkeesta kyse sillion, mutta hankalaa oli vian paikallistaminen silti.

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Ilmoita autosi VF3-alkuinen valmistenumero tai rekisteritunnus tässä tai yksityisviestillä, niin yritän jossain välissä ehtiä etsimään sähkökaavioita.
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Sähkökaavioita on nyt lähetetty sähköpostitse. :-)
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

sheikka

  • Vieras
Sain tänään matkahuollon kautta uuden samanlaisen ohjainlaitteen bosch 0 281 010 359  edc15c2  17 +virtalukko, lukija sekä avaimet mikä siinä on ollut paikallaankin tähän asti.

Onko siis näin että laitan uuden ohjainlaitteen paikalleen ja pistokkeen kiinni ja vanhaan avaimeen vaihdan sirun tästä uuden avaimesta? Saisko tietoa ja minkälainen homma on vaihtaa siru avaimeen?

sheikka

  • Vieras
Moottorin ohjainlaite, virtalukko, lukija ja avain vaihdettu. Ei käynnisty vieläkään tai edes yritä. Sulakkeet tarkistettu yksitellen uudestaan ja kaikki kunnossa.

Sitten sähköjohtojen tarkistelua niin löytyi vikaa konehuoneen sulakeboksilta lähtevän pyöreän pistokkeen jälkeen moottoria kohti violetti johto josta oli kuori sulanut 40 cm matkalta ja oli poikki. Johto korjattu ja nyt positiivista oli se että kun käänsin virta-avaimesta niin tankissa oleva siirtopumppu lähti päälle heti ja mittaristoon ilmestyi symboli moottorinvikavalo keltainen, joka ei sammu. Ei yritäkkään käyntiin mutta nyt päästiin yhdellä lukijalla lukemaan tietoja niin ei ole mitään vikakoodeja ilmennyt. Mikä ihme siinä mahtaa olla kun ei vain halua käynnistyä?

sheikka

  • Vieras
Projekti jatkuu eikä ole käynnistynyt vieläkään.

Konehuoneen sulakerasialta sisälle lähtevä johtosarja on kärsinyt ja nyt työnalla mutta ongelmana on että miten pistoke avataan joka on konehuoneen ja sisäpuolen välissä olevassa palopellissä (läpivienti)?

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Onko ratkaisua ongelmaan vielä löytynyt?
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

finnjet

  • Vieras
Auto: 2001 Expert 2,0 HDi.

Heippa hei, onko hiljainen ketju. btw. mulla samaa. Expert 2l 2001 muistaakseni GG koneella, meni käyttöhihna poikki, löi polttoaineen hätäseissin päälle, vaihdettu hihna+rissa+jakopää yrittää mutta ei käynnisty. Kukaan ei tiedä mitä ihmettä se hihnan katkeaminen on hajottanut :( Autocom näyttää turbon hukkaportti vika, egr vika. egr alipainen ja kokeiltu letku irti eli portti kiinni elikäs ei lähde käyntiin jos on avoinna. Katsottu polttoainelinja ja löpöö tulee ja virrat päälle niin linja paineistuu.

Eniten hämmentää kun auto seissyt jo viikon, laitettu vanhojen merkkien mukaan jako, ei mitään, melkein starttaa mutta ei, laitettu ohjeiden esi:n mukaan melkein mutta ei, hehkut pelaa, löpöä tulee, onko moottoritilassa jotain kivaa sulaketta joka tekee ton? Matkustamon sulakkeet katsottu/vaihdettu..

Apuva.... kaikki lähti siitä että käyttöhihna katkesi kun rissapyörä oli palasina :(

antsu

  • Vieras
Onko puristuksia?

Dieselissä hajoaa venttiilit herkästi jaon seotessa.

Tiki

  • Vieras
Käyppä johdoitukset läpi konehuoneesta. Luultavasti joku johto poikki. Itsellä tätä vikaa ollut. Menet siis järjestään kaikki johdot pumput,ruiskun jne jne. Melkein löisin vetoa että joku poikki..