Kirjoittaja Aihe: 508 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet (2010-2018)  (Luettu 142780 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 142
  • Kuolema kuittaa univelat...
THP165 koneesta ei vielä ole kuulunut kamalasti mitään, vai onko jollain kokemuksia siitä?
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 186
Liian uusi.

Tkarkka

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 252
Tietäisiköhän Penguin?
Peugeot 309 1.6 GR -89, 309 1.6i GR -90, VW Passat 2.0 16V GL -91, Peugeot 406 2.2 Sport GW -01, VW Golf  5-ov. 1.4 92 kW, VW Golf Variant Alltrack 1.8 TSI 132 kW -17.

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 182
Kohta 18tkm mittarissa, vielä siis vaikea sen tarkemmin mitään sanoa...
Puretech vei ensimmäisen 25tkm aikana n.2dl öljyä. Tämä vienyt nyt n.4dl.
Häiriövalo syttyi alussa, alkupään autoja kun oli, niin ohjelmistossa oli joku virhe, korjautui ohjelmisto päivityksellä.
Nykyisin: Citroen C4 Grand Spacetourer bluehdi 130 EAT8 -21 / Peugeot 108 e-vti 68 -16 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA:  Peugeot 206 GTI -00 / Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18 / Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

patonki08

  • Vieras
THP165 koneesta ei vielä ole kuulunut kamalasti mitään, vai onko jollain kokemuksia siitä?

15kk menty 165:lla, mittarissa 33tkm. Ei mitään moitittavaa.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
No enkö mä tuosta THP 165:stä ole täälläkin kirjoittanut, että niistäkin on jouduttu jakopäätä rempaamaan. Alkaa vaan nuo Peugeotin myyntiluvut olemaan niin pohjamudissa, että jos vuodessa myydään vain muutama THP 165-moottorinen, niin vähän heikosti osuu kohdalle ne, joissa on ongelmia ollut, vaikka niissä olisi jokaisessa. Eihän ne enää 24 tkm:n välein hajoile, ainakaan kaikki. Itse en silti ostaisi, ainakaan käytettyä.

tmex

  • Vieras
Vehossa hyppäsin kylmätyypeille uuden 508 rattiin. Mielessä pyöri pankkilainan kuukausittainen kuoletus ja webastoon liittyen, että saataisiinkohan tässä uudessa 508 2.0 HDi:ssä toimimaan webasto siten että moottorikin lämpiäisi. Myyjä iski minuutissa paikalle. Myyjä myymisen sijaan alkoi inttämään , että moottoria ei nykyisin tarvitsekaan webastolla lämmittää, kyllä pelkän kabiinin lämmitys riittää. Jälkikäteen ajattelin että olisi pitänyt opastaa pösö myyjää, asiakkaan näkemystä kannattaa kunnioittaa, koska asiakkaalla on rahat. Olkoonkin asiakkaalla vaikkapa myyjän mielestä vanhakantainen näkemys, että webaston tulee lämmittää myös moottoria ja tämä näkemys on rahojen ja tuotteen vaihtumisen este, eikös se myyjä ole sitä varten että este poistetaan? Ei se myyjä sitä varten palkkaa saa että hän jättää esteen paikalleen ja kaupan tekemättä. Myyjältä jäi toteuttamatta "en tiedä mutta otan asiasta selvää". Tämä myyjä toimi niin että en tiedä, mutta intän omaa kantaani. Se ei vaan tuo kauppaa Veholle.Vaimo jo kyseli että miten meni, onko uutta pösöä tulossa taloon, sanoin että ongelmana on enää yksi epävarma inttäjä :)  Vähän on huonosti tuo webasto kuvio pösöllä, ei renulla ole tälläistä arvontaa uuden Megane dieselin kanssa, euro kutosia ne renunkin dieselit lienee.
« Viimeksi muokattu: 09.09.2016, 18:57:54 kirjoittanut tmex »

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 142
  • Kuolema kuittaa univelat...
Jos tosta jätetään toi myyjä nillitys pois, vika joka nyt siis poistuu kun vaihdat liikettä, niin ei ole iso vika, webastosta on muistaakseni ihan oma aihe missä sen toimintaa on käyty läpi.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

tmex

  • Vieras
Tarvii hakea se ketju, olen siinä kirjoitellut myös. Veho Tampere on ihan ok liike, voihan myyjää vaihtaa Veho Tampereella. Tein webastosta kirajallisena eilen kysymyksen Peugeot sivuille joka ohjautui Veho Tampereelle, pyysin heiltä kirjallista vastinetta.Eikä mua haittaa toisaalta sen inttäjä myyjän kanssa jatkaa, omia persooniammehan tässä kaikki ollaan.
« Viimeksi muokattu: 10.09.2016, 07:42:08 kirjoittanut tmex »

Katto kassinen

  • Vieras
(Auto: 2011 508 2.0 HDI 140 Allure, 79tkm)

Autoa ostaessa kannattaa käydä vähän nurkkapyöritystä pidemmällä koeajolla...

HKPL 7 ei taida olla sopivin rengas auton alle, tai sitten 508 on melkoisen uraherkkä ja todella sivutuuliherkkä. Itse olen ajanut vain tätä omistamaani yksilöä. Koeajon kun suoritin oli kesärenkaat alla, ja muistelen kuitenkin auton olleen ihan hyvä ajaa. Autoa hakiessa oli vaihdettu talvinakit alle.

Tuulisella ja uraisella tiellä ajamiseen saa keskittyä ihan tosissaan, tai ajo näyttää kuin juopon horjahtelulta.
Länsiväylä Espoosta Helsinkiin on hyvä esimerkki. Urissa saa pitää ratista kiinni, mutta kun mereltä alkaa puhaltaa tuuli, niin auto suorastaan heilahtaa kun joutuu sivutuuleen ja yksi kaista ei meinaa riittää, vaikka ratti pysyy täysin suorassa.

Eniten kuitenkin ajettavuudessa hatuttaa "vaeltelu" tyynillä säällä ja tasaisellakin pinnalla. Ratti pysyy suorassa, mutta auto lipuu hiljaa kaistan välissä puolelta toiselle, jolloin aina toisella reunalla on pakko tehdä korjausliike ja auto tuntuu jäävän kaartamaan hitaasti siihen korjattuun suuntaan, vaikka ratti olisikin suorassa.

Liekkö sitten alustassa jotain väljää, mutta ei ainakaan huollon mukaan.


Mutta pieni pettymys tää 508 on ajettavuudeltaan ollut kun on autoon ehtinyt vähän tutustua kuukauden ja 3tkm aikana. Tähän päälle kun laskee sen, ettei auto ole toiminut päivääkään ilman vikoja, niin ei voi kovin vahvaa suositusta ostolle antaa.

Kesäkelejä ja seuraavaa takuukorjausta odotellessa, jos ei ala luotettavuus/ajettavuus parantua, niin jäänee itselläni tuttavuus ranskalaisiin kovin lyhyeksi.  >:(

Hieman kyllä mietityttää, onkohan autossasi ollut kaikki alustassa ihan kohdallaan? Kun kävin vaimon kanssa koeajamassa 508 -12 vm farkkua, sattui olemaan erittäin kova sivutuuli ja  hämmästelimme auton suuntavakautta. Ulkona puhaltavasta erittäin kovasta sivutuulesta kieli ainoastaan heiluvat puut, ei muuta, auto kulki suoraan ja temppuilematta. Tuon suhteen yksi parhaimpia mitä olen ajanut. Nyt tämä joka ostettiin, on hieman eri maata. Tämä reagoi jonkun verran sivutuuleen mutta ei häiritsevästi eli rengastus, ohjauskulmat, iskarit yms. ovat kyllä avainasemassa.

Vikaherkkydestä sen verran että ranskalaismerkeistä toiset pelaa ja kulkee ilman mitään suurempia probleemoja toisten ollessa vähän heikompia esityksiä. Itse olen ajanut pian 20 vuotta patonkimaan tuotteilla ja todettu on että kyllä ne ovat mainettaan parempia autoja. Ainakin edellinen oli oiva peli eikä kertaakaan edes aikonut jättää tienpäälle  ;).   

masiina

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 527
Onko kenelläkään tietoa 508 rxh hybridissä  olevan 2.0 Hdi:n sielunelämästä? Tarkoitan sitä, että moottorihan sammuttelee itseään vähän väliä. Jääköhän öljypumppu kuitenkin pyörimään, vaikka moottori sammuu. Mietin vain, kun olen ollut melko narsistinen turbon jälkikäyttäjä. Pelkään sitä, että kyseisessä järjestelmässä turbo tulee nopeasti tiensä päähän jatkuvan sammuttelun takia, kun ahdin ei ehdi kunnolla jäähtyä.
Ajossa: 508 RXH Hybrid4 HDi AWD -13
Ex: 508 sw 2.0 HDi A Allure (120kw) -12
Ex: 407 sw 2.2 120kw (EW12J4)  Executive -06

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 186
Minäkin luulin että omassa C5:ssa oli oston jälkeen, kesärenkaat alle vaihdettuna, laakerivika, olisin voinut vannoa että oli niissä (kyllä minnä tunnistan nyt laakeriäänen!  ::)) MUTTA vika oli kuitenkin renkaissa ja ne kun vaihdoin GY-merkkisiin, niin sen jälkeen auto ollut hiirenhiljaa.  8)

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 769
Onko kenelläkään tietoa 508 rxh hybridissä  olevan 2.0 Hdi:n sielunelämästä? Tarkoitan sitä, että moottorihan sammuttelee itseään vähän väliä. Jääköhän öljypumppu kuitenkin pyörimään, vaikka moottori sammuu. Mietin vain, kun olen ollut melko narsistinen turbon jälkikäyttäjä. Pelkään sitä, että kyseisessä järjestelmässä turbo tulee nopeasti tiensä päähän jatkuvan sammuttelun takia, kun ahdin ei ehdi kunnolla jäähtyä.

Olikos näissä nykyaikaisissa turbodieseleissä se nestekiertoinen jäähdytys, eli jäisi vähäksi aikaa kiertämään sammutuksen jälkeen. En nyt löytänyt haulla siitä mitään.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 066
Onko kenelläkään tietoa 508 rxh hybridissä  olevan 2.0 Hdi:n sielunelämästä? Tarkoitan sitä, että moottorihan sammuttelee itseään vähän väliä. Jääköhän öljypumppu kuitenkin pyörimään, vaikka moottori sammuu. Mietin vain, kun olen ollut melko narsistinen turbon jälkikäyttäjä. Pelkään sitä, että kyseisessä järjestelmässä turbo tulee nopeasti tiensä päähän jatkuvan sammuttelun takia, kun ahdin ei ehdi kunnolla jäähtyä.

Jos oikein tuota ServiceBoxin tietoa tulkitsin, niin turbon kautta kiertää jäähdytinneste ja ainakin lämppärin kennolla oleva vesipumppu pyörii kun polttomoottori on sammutettu. Jos jäähdytinnesteen lämpötila alkaa nousta polttomoottori sammutettuna, niin myös keulalla oleva jäähdyttimen puhallin käynnistetään. Lisäksi on myös sammutuksen jälkeinen jäähdytys, jos jäähdytinnesteen lämpötila ylittää raja-arvon.
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

makemich

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 84
Alkaa miljoona kilometriä omaa ajoa olla jo takana mutta tähän asti kaikki bensakäyttöisillä aparaateilla, nyt ajattelin vaihtaa dieseliin ennenkuin Berner tai EU tappaa tämänkin lystin. Olen käynyt katsomassa ja koeajamassa kahta vähän ajettua 508 HDI 163 ('13) mallia ja aika positiivisin mielin lähtenyt liikkeistä, yksi asia näin diesel-newbietä on jäänyt askarruttamaan, nimittäin tuo käyntiääni. Toisessa oli havaittavissa ainakin tyhjäkäynnillä hento mutta kuitenkin selvä "perinteinen" nakuttava ääni joka toisesta puuttui tyystiin, mistäs moinen voi johtua? Ajon aikana en moista enää havainnut mutta koeajolle lähdettäessä auton ulkopuolella sen kyllä havaitsi...
508 HDi 163 Allure ´13, man.