Kirjoittaja Aihe: 307 - Takalasinpyyhin  (Luettu 8851 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

petu-4

  • Vieras
307 - Takalasinpyyhin
« : 01.09.2009, 07:31:32 »
Auto: 2004 307 SW 1,6 XR.

Takalasinpyyhin hakkaa pyyhkiessä peltiin alhaalla. Saako pyyhintä jotenkin säädettyä vai pitääkö ostaa uusi muovirunko? Yritin tutkailla asiaa ja totesin että kiinteässä varressa on jonkinlainen jousi joka pitää sulan tiukkana lasia vasten. Olisiko mahdollista että jousi on antanut periksi?

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Vs: 307 - Takalasinpyyhin
« Vastaus #1 : 01.09.2009, 11:43:27 »
Aukaise mutteri sulkavarresta ja vedä sulkavarsi pois (vaatii mahdollisesti ulosvetäjän koska voi olla aika julmetun lujassa). Säädä uudelleen ja mutteri kiinni.
Peugeot 3008 hybrid

petu-4

  • Vieras
Vs: 307 - Takalasinpyyhin
« Vastaus #2 : 01.09.2009, 22:19:49 »
Onkohan mutteri missä kohdin sulan varressa? Yritin tuossa töistä tullessa tutkailla mutta en havainnut mutteria?

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Vs: 307 - Takalasinpyyhin
« Vastaus #3 : 01.09.2009, 23:53:31 »
Mutteri on varressa suojakuvun alla.

307 (1. mallisarja), ESTATE
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

petu-4

  • Vieras
Vs: 307 - Takalasinpyyhin
« Vastaus #4 : 02.09.2009, 09:08:51 »
Kiitos paljon auttajille, sitä kun on peukalo keskellä kämmentä näissä asioissa. Homma tuli hoidettua ja pyyhin pelaa loistavasti. ;D ;D ;D

Muuan toinen

  • Vieras
Vs: 307 - Takalasinpyyhin
« Vastaus #5 : 10.01.2010, 18:20:01 »
Onko tietoa mitä farmarin takalasinpyyhin (koko hässäkkä) kustantaa? Ei taida tarvikkeena löytyä, vaan merkkiliikkeeseen matka vie...

Elazi

  • Vieras
Vs: 307 - Takalasinpyyhin
« Vastaus #6 : 10.01.2010, 23:51:26 »
Taitaa tuo takalasipyyhkijän varsi olla 29 €.. Varaosanumero 6429T1. (Ainakin näihin pystyperäisiin, onko SW:ssäkin samanlainen?

Muuan toinen

  • Vieras
Vs: 307 - Takalasinpyyhin
« Vastaus #7 : 30.01.2010, 14:50:10 »
Vielä huomautuksena, jos pitää irrottaa kiinnijumahtanut pyyhinvarsi moottoriakselista, eikä satu olemaan pienen pientä ulosvetäjääkään (isossa ei tassut mahdu varrenjuureen), mutta... sattuu olemaan Dremeli/tai kopio sekä 30 millinen katkaisulaikka siihen niin sillä saa halkaistua kätevästi sen varren akselin päältä.
Lopuksi vain spoorien putsaus alumiinijauheesta.

tijuhe

  • Vieras
Vs: 307 - Takalasinpyyhin
« Vastaus #8 : 20.10.2012, 23:19:20 »
Auto: 2007 307 SW 1,6 Olympia.

Minulla pyyhin pyyhkii välillä lasista ulos siellä loppupäässä. Kun rupean käyttämään sitä, se lopettaa oikein suunnilleen vaakasuorassa asennossa, mutta hetken päästä se pyyhkiikin liian pitkälle. En tiedä riittäkö pelkkä auton uudelleen käynnistys tai kuinka pitkä käyttämättömyys tarvitaan, jotta loppuasento on taas normaali, mutta se tosiaankin "korjaantuu" ajan kanssa antaakseen taas periksi käytössä. Alkupään lepoasento on koko ajan siististi vaakasuorassa, joten tuo varren säätö ei käsittääkseni oikein auta. Olisikohan jotain ehdotuksia mitä muuta kuin moottorin vaihto olisi tehtävissä? Voisiko siellä olla jokin rajakytkin, joka siirtyilee ja jota saisi tuettua?

joojoo

  • Vieras
Vs: 307 - Takalasinpyyhin
« Vastaus #9 : 03.12.2013, 12:35:57 »
Auto: 2001 307 1,6.

Kuinka kireälle uuden takalasin pyyhkimen varren kiinnitysmutteri tulisi vääntää? Uuden varren kiinnitysosassa ei ole mitään booreja valmiina (osanro 6429 T1).

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Vs: 307 - Takalasinpyyhin
« Vastaus #10 : 03.12.2013, 13:50:25 »
Korjaamokirjallisuuden mukaan kiristysmomentti varren mutterille on 12 Nm.
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

tijuhe

  • Vieras
Vs: 307 - Takalasinpyyhin
« Vastaus #11 : 03.12.2013, 22:54:12 »
Auto: 2007 307 SW 1,6 Olympia.

Näköjään olen jo reilun vuoden kituutellut rikkinäisellä pyyhkijällä. Pari viikkoa sitten yritin irrottaa ulosvetäjällä varren akselista, mutta siitä lähti vain muoviosat ja holkki ei suostunut lähtemään kun siinä oli sen verran vino takareuna. Nyt odottelen käytettyä moottoria sekä uutta vartta ja sulkaa Toni's Takeoverista. Hinnat ovat 40€ moottorille ja 25€ varsi+sulka. Vielä kun saisi päätettyä, että sahaanko vanhan moottorin akselin tylysti poikki vai yritänkö saada holkin halki.

Autokeskuksen hinta moottorille oli vuosi sitten 135€ ja varaosanumero 6405L9. Pyyhkijän varren hinta oli kuukausi sitten 21,40€ ja varaosanro 6429T8.

Timppa71

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 340
  • Peugeot 508, Citroen C3, Peugeot 206
Vs: 307 - Takalasinpyyhin
« Vastaus #12 : 04.12.2013, 08:33:07 »
Tuo holkki lähtee "näppärästi" sivuleikkureilla, jos tuollaiset omistaa  :) Sivuleikkureilla painat holkin halki akselin suuntaisesti jolloin holkki venähtää sen verran, että irtoaa akselista (ja hapettumista). Holkki on muuten jotain metallivalua eli aika pehmeää materiaalia.

Meneehän tuo akselikin varmaan poikki mutta onhan tuo holkki helpompi halkaista... 8)

joojoo

  • Vieras
Vs: 307 - Takalasinpyyhin
« Vastaus #13 : 04.12.2013, 11:04:02 »
Itse poistin alumiiniholkin dremelillä leikkaamalla, kuten täällä joku jo aiemmin kertoikin. Kaksi uraa molemmin puolin sitten ruuvarilla hiukan avitusta, putosi pois itsestään kahtena kappaleena.

Timppa71

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 340
  • Peugeot 508, Citroen C3, Peugeot 206
Vs: 307 - Takalasinpyyhin
« Vastaus #14 : 04.12.2013, 12:01:07 »
^ Jep, saahan tuon halkaistuksi vaikka CNC-sorvilla/ -jyrsimellä ;) Ajattelin vain, että mikä olisi helpointa ja näppärintä tuossa auton perässä. Kaikilla kun ei ole välttämättä Dremeliä eikä CNC-jyrsintä 8) (no minulla on "akku-Dremel" mutta silti tuo kävi näppärämmin sivuleikkureilla).