Kirjoittaja Aihe: 307 - Ksenonvalojen jälkiasennus  (Luettu 17339 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 877
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 307 - Ksenonvalojen jälkiasennus
« Vastaus #30 : 12.11.2010, 19:35:15 »
Laita kokeeksi Osram Night Breaker Plus. pääset 20 eurolla. Alla mainittu 5000 Kelvinin xenon ei anna valoa maksimaalisesti, vaan 4300 K on parhain.
D2S xenon-polttimoiden hinta on yli 50 euroa kpl, eli Philips tai Osram kelpaa, ei made in kiina tuikut  8) Missä olisi tarjolla laatuxenoneita edullisesti?
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

mopsipug

  • Vieras
Vs: 307 - Ksenonvalojen jälkiasennus
« Vastaus #31 : 08.12.2010, 19:44:40 »
Halogeenikaukovalojen vaihto xenoneiksi tapahtuu samalla kaavalla kuin lähivalojenkin, eli halogeenipolttimon tilalle vain sopiva xenon-polttimo ja polttimoiden ja auton piuhojen väliin xenonien virtalähde elikäs ballasti. Ballastin sijoittaminen ja kiinnittäminen on sitten jokaisen itsensä ratkaistava. Umpion sisään ei mahdu molempien valojen ballastit täyskokoisina, itselläni on kaukovaloilla normaalit 'isot' ballastit ja lähivaloilla Cobran 'mini' ballastit, jotka sain molemmat mahtumaan umpioiden sisään pohjalle (umpioiden irroitus helpottaa hommaa kummasti, tosin umpioiden irroittamiseksi on 'puskuri' irroitettava). FL 307:ssä on halogeenikaukovalot H7 polttimoin, joten H7 xenonsarja sopii paikalle.
« Viimeksi muokattu: 08.12.2010, 19:56:33 kirjoittanut mopsipug »

mopsipug

  • Vieras
Vs: 307 - Ksenonvalojen jälkiasennus
« Vastaus #32 : 08.12.2010, 19:55:03 »
Alla mainittu 5000 Kelvinin xenon ei anna valoa maksimaalisesti, vaan 4300 K on parhain.

Totta kyllä, että 4300K xenoneille ilmoitetaan n. 100lm suurempi valoteho. Ero 4300K ja 5000K valotehossa on kuitenkin lähes merkityksetön, kun vertaa xenonin ja halogeenin väliseen valotehon eroon. Valintaan xenonin värilämpötilassa ainakin omalla kohdalla vaikutti 'puhtaan' valkoisen miellyttävämpi väri. 4300K on lähempänä halogeenin kellertävää valoa väriltään, joten ehkä helpommin hämää harjaantumatonta silmää luulemaan kyseessä olevan halogeenit.

Lion-2008

  • Vieras
Vs: 307 - Ksenonvalojen jälkiasennus
« Vastaus #33 : 19.12.2010, 21:31:19 »
Eilen laitoin tilaukseen xenonvalot (307 SW vm:2006) lyhkäsiin sekä pitkiin ei ollut pahan hintaset kun alle 90€ selvisin,mutta en sitten tiedä laadusta sanoa.
Onkos joku laittanut vielä lisäpitkiin xenonvalot? Itsellä kävi mielessä että voisi vielä niihinki laittaa xenonvalot et näkisi kunnolla.  ;D


tmex

  • Vieras
Vs: 307 - Ksenonvalojen jälkiasennus
« Vastaus #34 : 21.12.2010, 23:37:18 »
Jälkiasenteisissa Xenoneissa joissa monesti on merkintä "ei tieliikennekäyttöön" on perin ikävää se että niiden laadun osaa kertoa monesti häikäistynyt vastaantuleva autoilija. Nimimerkillä paljon ajava.

monsteri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 287
Vs: 307 - Ksenonvalojen jälkiasennus
« Vastaus #35 : 22.12.2010, 16:09:27 »
Jälkiasennus ksenoneilla meinasi palaa koko työkaverini vm 2008 audi A3. Valot hävisivät tienpäällä kokonaan ja jokin rele oli niin kuuma, ettei käsin kärsinyt koskea, vaikka autossa ei edes virrat päällä.  Toisen kaverin 2002 eemeli mersussa kävi vielä pahemmin. Valot hävisivät siinäkin ja palautettiin alkuperäiset. Testeriin jäi kolme sivullista vikakoodeja ja korjaus olisi osin hajottomo osin maksanut yli 5000 euroa.

mopsipug

  • Vieras
Vs: 307 - Ksenonvalojen jälkiasennus
« Vastaus #36 : 03.01.2011, 15:08:03 »
Jälkiasenteisissa Xenoneissa joissa monesti on merkintä "ei tieliikennekäyttöön" on perin ikävää se että niiden laadun osaa kertoa monesti häikäistynyt vastaantuleva autoilija.

Kyllä itseäkin häikäisee jälkiasennusksenonit, jotka on asennettu sen aikakauden umpioihin, jolloin ei ksenoneista tiedetty kuin kameran salamoissa. Hyvänä esimerkkinä monet vastaantulleet vanhemmat Mersut ja 240/740 Volvot. Facelift 307:ssa on linssityyppiset umpiot sekä halogeeni- että alkuperäisksenoneille ja umpioiden keskinäiset erot optiikan kannalta lienevät hyvin vähäisiä (en ole ksenonumpioon päässyt tutustumaan lähemmin) ja häikäisy pysyy mielestäni kontrollissa myös 35 watin jälkiasennnusksenoneilla halogeeniumpioissa. Automallien ajovaloissa on niin paljon keskinäisiä eroja, että jo alkuperäiset halogeenivalot saattavat huonosti suunnitellussa umpiossa häikäistä vastaantulijoita. Lisäksi ovat TI-miehet/naiset, jotka eivät ole onnistuneet asentamaan ajovalon poltinta asianmukaisesti polttimon jäädessä kantaansa vinoon ja tästä aiheutuu että valokuvio on mitä sattuu (häikäisee). Olen sellaiseenkin törmännyt, että tietentahtoen säädetään ajovalojen korkeudensäätö liian korkealle ja/tai liian vasemmalle. Sitten on vielä ne sumuvalojen väärinkäyttäjät ja omaa turvallisuuttaan siten heikentävät, mutta se menee jo OT:ksi. Tosiasia on, että jälkiasennusksenonit ei muutu tieliikenteeseen hyväksytyiksi missään ajoneuvossa, vaikka umpio olisi miten hyvä ja häikäisemätön. Ehkäpä joskus joku umpio E-hyväksytetään myös jälkiasennusksenoneille (ja myös ko. poltintyyppi).

Jaketsu

  • Vieras
Vs: 307 - Ksenonvalojen jälkiasennus
« Vastaus #37 : 24.04.2011, 15:04:55 »
Käykös tähän FL-malliin ihan normaali xenon muutossarja, vai pitääkö olla joku can-väylälle sopiva? Kun näitäkin sarjoja näkyy olevan myynnissä aika paljon.

Jaketsu

  • Vieras
Vs: 307 - Ksenonvalojen jälkiasennus
« Vastaus #38 : 31.05.2011, 17:02:51 »
Niin, onko porukalla tietoa että tarviiko tuo FL-malli tuon can-väylälle sopivan muutossarjan vai käykö normaali?

KalaFIN

  • Vieras
Vs: 307 - Ksenonvalojen jälkiasennus
« Vastaus #39 : 12.12.2011, 01:11:57 »
Löytyykö alkupään 307 Xenon umpioita? Joko jotain tuninki tai orkkis umpioita? Auto olis siis 2001 vuosmallinen 1.6l 16v manuaali ilmastoinnilla.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 801
Vs: 307 - Ksenonvalojen jälkiasennus
« Vastaus #40 : 12.12.2011, 01:30:41 »
Muistelisin, että vanhakoppaiseen ei koskaan ollut saatavilla alkuperäisxenoneita.

astro76

  • Vieras
Vs: 307 - Ksenonvalojen jälkiasennus
« Vastaus #41 : 30.07.2012, 11:02:50 »
Itsekin vähän innostuin noista jälkiasenteisista HID/Xenon seteistä. Lähivaloille ilmoitetaan umpion vaadittu tyyppi DC ja kauko DR. Mistä nuo merkinnät pitäisi umpiosta löytyä?

Vähän tiirailin pelli alle irroittelematta vielä mitään ja toiselta puolelta sain umpion jotain tunnuksia: 04HCR PL 02B PL 005... ja toiselta loppua: E2 17,5 02A 01 18. Koitin netistä jo googlailla tietoja mutta en onnistunut löytämään.

pwr-

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 245
Vs: 307 - Ksenonvalojen jälkiasennus
« Vastaus #42 : 30.07.2012, 13:07:50 »
Siinä ne on valojen päällä kun pellin avaa, jos sulla on linssi umpiot niin niihin pystyy ainakin. mä kans sellaiset ostin ja odottaa paketissa pakalle laittoa lähempänä syksyä, näkee sitten onko niistä mihinkä.
Nykyinen: Peugeot 308 sw GT-LINE 2016
Ex: Peugeot 307sw Premium Plus -07,
Peugeot 307 xr -01, vw golf -97

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 068
Vs: 307 - Ksenonvalojen jälkiasennus
« Vastaus #43 : 30.07.2012, 13:14:40 »
Laillisiahan noista H-kantaisista sarjoista ei taida saada tekemälläkään, vaikka olisi merkinnät umpioissa ja automaattinen korkeudensäätökin löytyisi?
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

HiTec

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 029
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: 307 - Ksenonvalojen jälkiasennus
« Vastaus #44 : 30.07.2012, 14:18:24 »
Juurikin näin => lailliset HID:t jos haluaa, menee umpiot vaihtoon joka tapauksessa :-\ Tosin joissain umpioissa on myös erillinen "umpion pohja", joka toimii sovitteena siinä käytettävälle polttimokannalle = pohjaa vaihtamalla sama umpio kelpaa niin H- kuin D-kantaisille polttimoille ja tälläisesta umpiosta löytyy täten myös hyväksynnät molemmille polttimotyypeille. Mutta tuostakaan umpiosta siis ei tule laillista HID:iä vain tuikkaamalla sinne kiinalaista H-kantaista HID-polttimoa ???

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16
Suzuki GSF 1250 SA GT Bandit -08