Vanhassa 406:ssa tuo jumppaaminen johtui korkeudensäätölaitteen tunnistinlaahaimen kontaktihäiriöstä. Korkeudensäädinlaitteessa, siis siellä valaisimen päässä, on asennontunnistus. Tunnistimessa on laahain, joka kulkee piirilevyn johteiden päällä, ja näin laite tunnistaa, missä asennossa se todellisuudessa on, ja osaa siten parkkeerata itsensä ohjaamon säädinrullan pyynnön mukaiseen asentoon. Jos tuo tunnistus pätki, eli kontakti oli heikko, ajoi tunnistin itsensä alas, ja kun paikkatieto taas löytyi, ajoi se itsensä takaisin ylös. Purin noita joskus ja putsasin kosketinpinnat tenulla. Taisin myös varovasti vääntää laahaimeen lisää painetta piirilevyä vasten. Tämä auttoi aina aikansa.
Tämän 3008:n systeemistä minulla ei ole mitään tietoa, mutta uskoisin periaatteen olevan ihan vastaava. Asentopyyntö saattaa toki mennä jonkin BSI-purkin kautta, tai sitten ei, mutta valaisimen säätölaitteen luulisi olevan vastaava.