Kirjoittaja Aihe: 405 - Lämmityslaitteen laipan tiivisteen vaihto  (Luettu 1961 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 869
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Lainaus
By TVH Sep 26th, 2002, 4:38 pm

"Koitin tänään purkaa tuota lämppärin laipan ja putkien välistä liitosta mutta ei se piru lähtenyt auki millään. eli miten tuo systeemi oikein puretaan?

EDIT: Niin kyllä mä ne ruuvit hokasin avata laipan molemmilta puolilta mutta siihen se sitten jäikin :-) "

Lainaus
By sittis Sep 26th, 2002, 4:46 pm

"Oliko siinä rintapellin läpiviennissä kiinnitysruuveja jos oli niin kait ne oli auki(muisti pätkii pahasti)  "

Lainaus
By TVH Sep 26th, 2002, 4:48 pm

"mielestäni siinä oli pultit konehuoneen puolella... "

Lainaus
By sittis Sep 26th, 2002, 4:54 pm

"Jos sulla on jo uudet tiivisteet niin voisitko ottaa niistä mitat, pitäs itsekkin vaihtaa ne kumirenkaat sinne.  "

Lainaus
By - New Member Sep 26th, 2002, 9:18 pm

"meni taas hakalaksi, joutuu kysymään isältä kun hän ehti vaihtamaan ne kumirinkulat juuri Ibran kennoon. veikkaisin että kun irroitat pannuhuoneen puolelta kiinnitysruuvit niin alkaa putket liikkumaan. itse olen vaihtanut o-renkaat vain 309:siin, koko kennon ja putket 205:seen ja 405:seen. "


Lainaus
By TVH Sep 28th, 2002, 3:07 pm

"No nyt on sitten homma tehty, ja sehän kävi seuraavalla tavalla:

Konehuoneesta rintapellin läpiviennistä letkut irti (Vati alle ettei ympäristömyrkyt valu maahan!), samoten muttereilla kiinni oleva peltikiinnike+aluskumi irti. Kuskin jalkatilassa putki on kiinni kennosystemissä yhdellä ristipääruuvilla joka on hankalassa paikassa kaasupolkimen kohdalla, tarvitsee nysämeisselin että sen saa auki. Sitten laipan molemmilta puolilta 8mm pultit auki. Putki irtoaa kun työntää aluksi konehuoneeseen päin niin paljon kuin menee ja sitten alakautta pois. Tiivisteiden mittoja en valitettavasti saanut koska ei ollut tönäriä parin kilometrin säteellä saatavilla...itse laitoin vanhat tiivisteet pestynä takaisin ja tiivistetahnaa päälle, alle ja väliin...laiska kun olen, en viittinyt fillarilla sotkea varaosaliikkeeseen. Eikä ole leijona sen jälkeen niiskuttanut kuskin jaloille :-) "

Lainaus
By - New Member Sep 28th, 2002, 5:12 pm

"Hiivatti miut sais kyllä ampua kun en muistanut että siellä oli se yksi ruuvi. ihme että tämmöisellä muistilla varustettuna mie yleensä muistan missä koti on.... "

Lainaus
By TVH Sep 30th, 2002, 6:55 pm

Meni kyllä jonkin aikaa ennekuin hokasin ton ruuvin ja sitten meni vähän enempi aikaa että sen sai auki...kun se on hivenen tiukka eikä tilaa ole tosian liikaa!! "

Lainaus
By sittis Oct 2nd, 2002, 12:24 pm

"Nyt sain itsekkin vaihdettualäppärin tiivisteet, alku vaikuttaa lupavalta ja jalkatila näyttäs pysyvän nyt kuivana. Kävin paikallisesta hydrauliikka puljusta hakemassa o-renkaat 20*2.6mm ja hintaa niillä oli 0,99€/kpl. Niin ja kennon valmistaja on IPRA."
Peugeot RCZ HDI FAP