Kirjoittaja Aihe: 407 - Takaiskunvaimentimet  (Luettu 20783 kertaa)

1 Jäsen ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 872
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Takaiskunvaimentimet
« Vastaus #15 : 18.02.2011, 19:40:32 »
Orkkis on paras iskari.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Hartsa

  • Vieras
Vs: 407 - Takaiskunvaimentimet
« Vastaus #16 : 18.02.2011, 20:42:46 »
Ymmärsinkö oikein että nesteiskari on paras? Mikä vika on kaasuilla?
« Viimeksi muokattu: 18.02.2011, 21:01:09 kirjoittanut Hartsa »

KTA

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 057
Vs: 407 - Takaiskunvaimentimet
« Vastaus #17 : 18.02.2011, 20:53:25 »
Iskareiden parummuutta ei ratkaise se onko ne kaasut vai pelkät öljyt, enemmän on merkitystä kuinka hyvin ne on kyseiseen autoon "räätälöidyt". Alkuperäiset iskarit antavat alkuperäiset ominaisuudet, tarvike merkit voivat antaa melkein millaiset ominaisuudet tahansa, lullasta kivirekeen.

Hartsa

  • Vieras
Vs: 407 - Takaiskunvaimentimet
« Vastaus #18 : 18.02.2011, 21:05:38 »
Voi olla niinkin mut jos ostaa jotain merrkki iskareita? Ja kysymykseen ei ole kukaan vielä vastannut että voiko käyttää mm. takana kaasuja ja edessä nesteiskareita?

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 872
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Takaiskunvaimentimet
« Vastaus #19 : 18.02.2011, 21:47:08 »
Jos jämäkämpää kaipaat, niin farkun iskarit. Toinen vaihtoehto Konit (jos saatavilla). AVK tai purkuosat voi tarjota uudenveroiset puoleen hintaan.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Benkku

  • Vieras
Vs: 407 - Takaiskunvaimentimet
« Vastaus #20 : 18.02.2011, 22:27:30 »
Voi olla niinkin mut jos ostaa jotain merrkki iskareita? Ja kysymykseen ei ole kukaan vielä vastannut että voiko käyttää mm. takana kaasuja ja edessä nesteiskareita?

Tavallaan KTA vastasi siihen jo.  Tarvikkeena tai muuten myytävät 'merkkivaimentimet' eivät takaa vaimennuksen sopivuutta - ja kyllä neste- ja kaasuvaimentia voit huoletta kokeilla eri akseleilla. Kaasuvaimentimen edut - hyvin vaimenninkäyrältään sovitettunakin, tulevat esiin vasta rankemmassa käytössä.

MikkoM

  • Vieras
Vs: 407 - Takaiskunvaimentimet
« Vastaus #21 : 02.03.2011, 14:59:22 »
Auto: 2006 407 SW 2,0 (automaatti, 110 000 km).

Muutama kk olen tällä autolla ajellut, ja sen alusta tuntuu selvästi pehmeämmältä kun edellinen 406 farmari. Maantietöyssyissä tuntuu että persus nousee penkistä kun auto pomppii, vähän sama fiilis kun joskus Xantiassa missä pallot loppu.
Eli kysymys kuuluu onko 407:n jousitus selvästi pehmeämpi kun edeltäjänsä, vai olisiko niin että jouset/iskarit olisivat vaihdon tarpeessa jo 110tkm jälkeen? Autossa ei koukkua, eli ei vedetty kuormaa, on ollut naishenkilön leasarikäytössä ennen tätä, auton yleiskunto sen näköinen että sillä ei kuljetettu muuta kuormaa kun kuskia.

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 445
  • 79000km / elokuu 2019
Vs: 407 - Takaiskunvaimentimet
« Vastaus #22 : 03.03.2011, 00:31:56 »
Ainakaan perä ei kanna kuormaa yhtä hyvin kuin 406 GW, eli pohjaa kumeihin helpommin. Vaimennus sinänsä pitäisi olla ihan toimiva, mutta perän heijaamista en enää osaa verrata vanhoihin muistikuviin 406:sta.
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 08/2023 190tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

Nobody

  • Vieras
Vs: 407 - Takaiskunvaimentimet
« Vastaus #23 : 27.11.2012, 15:35:18 »
Auto: 2006 407 SW 3,0 V6 Executive (automaatti).

Paljon alkuperäisillä säätyvillä iskareilla on hintaa?

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 716
Vs: 407 - Takaiskunvaimentimet
« Vastaus #24 : 27.11.2012, 16:42:32 »
Onko niissä jotain vikaa?  Jos ovat löysät, niin säätää testerillä arvoja. Taitaa maksaa parisataa euroa kpl.
Peugeot 3008 hybrid

Nobody

  • Vieras
Vs: 407 - Takaiskunvaimentimet
« Vastaus #25 : 27.11.2012, 16:47:48 »
Vastaan sinun omaa vastaustasi lainaten  ;D

Mikäs tämän saman kolinan aiheuttaa pakkasella. Kesällä kolinoita ei ole ellei ole pakkasta.

Iskarit alkaa kolista pakkasella jos ovat vialliset.

Mitenkä niitä iskareita edes testerillä säädetään. En minä ainakaan osaa.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 872
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Takaiskunvaimentimet
« Vastaus #26 : 27.11.2012, 23:10:28 »
Ns. Amvar-järjestelmän iskunvaimentimet maksavat uutena 350 - 500 euroa per kappale. Kybin valmistamat OEM-Peugeot.

Säätöä ei voi tehdä testerillä. Jäykkyyttä voi testata, ottamalla pistokkeet irti. Etuiskarit jää säädölle, jos huijausvastukset kytketty ( 4 kpl 8,2 ohmisia tähtikytkettynä). Sport-asetus jäykentää iskaria 3-askelta, eli alue säädölle jää silti suureksi (3-17), jos tie on tasainen, vaimennus menee melko veltoksi. Jousien jäykkyys myös huomioitava. Iskareiden vaihtaminen on mahdollista, kun vaihtaa yläkiinnityksen hilut perusmallisesta 407:sta ja asentaa "huijausvastukset" pistokkeille. Amvar jää tällöin ohjaamaan ohjaustehostimen venttiilistöä nopeuden funktiona. Lisää YV:llä (löytyy setti vaimentimia ja kuvalliset ohjeet niiden vaihtamiseen).
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Nobody

  • Vieras
Vs: 407 - Takaiskunvaimentimet
« Vastaus #27 : 28.11.2012, 08:13:09 »
Ei nyt mitään purkkaviritystä tehdä. Tarkennetaan kysymystä että saadan hintakin tuosta 200-500€:sta vähän tarkemmaksi. Paljon maksaa alkuperäiset Amvar-järjestelmän iskunvaimentimet?

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 872
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Takaiskunvaimentimet
« Vastaus #28 : 28.11.2012, 08:33:22 »
"Purkalla" voit todeta, onko iskarit löysät vai jouset kuoleentuneet. Kannattaa hieman jumpata, sillä muuten rahat saattavat mennä kankkulan kaivoon.Lue: Iskarien vaihto ei välttämättä auta  ;). Käynti katsastuskonttorin testerillä kertoo kyllä osviittaa. Suomesta hankittuna noin 500 euroa kipale ja netistä jumpattuna saat 300 euroa kipale. Jousien vaihtaminen AMVAR-iskareihin ei onnistu. Miten sporttiasetuksella, onko perä tällöinkin heijaava?
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Nobody

  • Vieras
Vs: 407 - Takaiskunvaimentimet
« Vastaus #29 : 29.11.2012, 09:35:21 »
Perä ei ole missään tilanteessa "heijaava" enkä tämmöistä mielestäni ole sanonut. Iskareissa ei ole huomattavaa vikaa mutta kaikki muut asiat on peräpäästä tutkitu mutta naksumisen syytä pakkasela ei ole löytynyt.  Nyt ulkona -3 ja takapää alkoi heti naksumaan. Ihan saakelin äksyttävää. Kesät mennään äänettömästi mutta koko talven saa kuunnella naksumista.