Kirjoittaja Aihe: 207 - Nokka-akseli (VTi)  (Luettu 2769 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 445
  • 79000km / elokuu 2019
207 - Nokka-akseli (VTi)
« : 21.04.2019, 02:18:36 »
Auto: 2011 207 1,4 VTi 95 (45 000 km).

Onkohan joku avannut otsikon koneesta nokka-akselin koppaa ja katsellut nokka-akselin kuntoa? Itsellä avattiin muista syistä tuo (45tkm) ja korjaamolla kertoivat että on syöpymiä täynnä. Näin pari kuvaa ja kyllähän siellä uraa oli. Sanoivat että tuntuu kynnellä vetäessä nuo. Sanoivat tosin avanneensa samanlaisen 50-10tkm ajetun koneen ja se oli ollut samanlainen. Tietääkö joku asiasta enemmän?
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 08/2023 190tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 445
  • 79000km / elokuu 2019
Vs: 207 - Nokka-akseli (VTi)
« Vastaus #1 : 29.09.2019, 23:29:18 »
Tässä pari korjaamon henkilökunnan ottamaa kuvaa nokka-akselista.

Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 08/2023 190tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

fluxpur

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 969
Vs: 207 - Nokka-akseli (VTi)
« Vastaus #2 : 29.09.2019, 23:59:34 »
Onpa pahan näköinen, veikkaan että materiaalissa on vikaa. Öljy on viimeinen joka syövyttäisi terästä. Toisaalta jos kraaterit on tarkoituksella että öljy paremmin voitelisi??

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 445
  • 79000km / elokuu 2019
Vs: 207 - Nokka-akseli (VTi)
« Vastaus #3 : 30.09.2019, 00:35:02 »
Etenkin kun (kuten sanoin) olivat avanneet toisen vastaavan  kutakuinkin yhtä paljon ajetun joka näytti samalta.
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 08/2023 190tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

Pugman

  • Vieras
Vs: 207 - Nokka-akseli (VTi)
« Vastaus #4 : 08.01.2021, 12:15:43 »
Itsellä on 308 1.6 thp 2009 ja siinä on imunokassa ja keinujen rullissa syöpymiä. Vaihdoin keinut. Pakopuoli oli ihan ok vielä. Sillä on kuitenki 200 tuhatta ajettu. Laitoin koneeseen Rvs aineen niin se ainaki hidastaa kulumista sellaisissa kohdissa joihin kohdistuu kovin paine.

Onpa kyllä paha, jos noin vähän ajetussa ja uudemmassa on jo noin syöpyny nokka. Tietääpä ainaki ettei tuo harvinaista ole

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 445
  • 79000km / elokuu 2019
Vs: 207 - Nokka-akseli (VTi)
« Vastaus #5 : 08.01.2021, 13:12:45 »
Nyt tuolla autolla ajettu 80-90 tonnia ilman havaittavia käyttövaivoja asiasta johtuen.
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 08/2023 190tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

pfaq306

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 027
Vs: 207 - Nokka-akseli (VTi)
« Vastaus #6 : 08.01.2021, 16:08:57 »
Liittyykö tuo ongelma vai vti ja THP bensiinimoottoreihin? En muista tällä foorumilla kerrotun muista. Kiinnostaa vaan kun oma vm 2008 2.0 HDi on jo yli 330 t ajettu.

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 445
  • 79000km / elokuu 2019
Vs: 207 - Nokka-akseli (VTi)
« Vastaus #7 : 09.01.2021, 02:07:36 »
Alkuperäisen kirjoittajan (minun) auto on siis VTi, enkä tiedä onko se ongelma vai ominaisuus joka ei ainakaan välittömästi aiheuta ongelmia. Kun olin ostamassa autoa liikkeestä, soitin entiselle omistajalle jonka jälkeen auto oli siirtynyt ostaneeseen liikkeeseen ja sieltä eteenpäin seuraavaan. Omistaja (tai tarkemmin hänen mies, olivat ehkä jo eläkeiässä) sanoi että auto oli myyty tarpeettomana. Siihen oli kuulema takuuna vaihdettu yläkertaan osia kun kaikki oli ollut ”ruosteessa” tai jotain sinne päin. Ei osannut sen tarkemmin selittää, luulen että ei ollut välttämättä itse nähnyt. Jos tuo oli oikeasti totta, epäilen että saattaa olla kyse siitä että nokka-akseli vain on noissa tuollainen. Siihen viittaisi sekin että korjaamo sanoi katsoneensa toista samanlaista moottoria ja siinä oli samanlaista nähtävissä. Luulisi että joku muukin on avannut vastaavan koneen venttiilikopan. Ehkä kuulemme lisää asiasta...?
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 08/2023 190tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207